Pupsilure Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Jeg skal kjøpe meg diamantøredobber, og er i tvil om hvor mange karat de bør være. Hva er vanlig størrelse her i norge? I USA virker det som de har et litt annet syn på det.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Jeg skal kjøpe meg diamantøredobber, og er i tvil om hvor mange karat de bør være. Hva er vanlig størrelse her i norge? I USA virker det som de har et litt annet syn på det. Synes du skal ser mer på kvalitet enn størrelse. En diamant er ikke bare en diamant...
Gjest SmallTalk Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Jeg synes du skal velge karatstørrelse utifra lommeboka, jeg. Og for å være helt ærlig, så er det vel bare såkalt "trenede øyne" som ser forskjell på de forskjellige kvalitetene?
Pupsilure Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2009 Det står nå mellom disse to: Totalt 0.33 karat, VS i klarhet og G i farge eller Totalt 0.5 karat, SI3 i klarhet og G i farge Hvilken skal jeg velge? :)
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 SI og G kan vel ikke kombineres? SI gir muligheter for farge J og K. Du bør se på diamantene, om du synes fargen er fin - og om du kan se noen feil. Og: så må du huske på å få sertifikat at det er rettferdige diamanter!!!! Jeg hadde ikke valgt noe dårligere enn G og VVS. Og så sett hvilken størrelse jeg hadde råd til innenfor det. Jeg har en diamantring med 0,08 (mener jeg å huske) og den synes jeg er passe som hverdagssmykke. Øredobbene mener jeg er 0,01 mindre (altså 0,07) og det er en helt grei størrelse. Begge brukes til hverdags. Ringen vet jeg ikke hva kostet, men øredobbene ga jeg omtrent 5.000 for (ikke i Norge, men med ordentlig sertifikat). Husker ikke renhet og farge, men det var høyt opp på kvaliteten.
Pupsilure Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2009 (endret) G er top wesselton. Hmmm... det står så... Endret 7. juli 2009 av Lupsipure
Gjest Gjest_agnes_* Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 G er top wesselton. Hmmm... det står så... Står endel om diamantkvalitet her: http://www.tesori.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå