Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 23 år å BMI min har eksplodert. jeg har altids vert overvektig. men nå er det nokk.. jeg vil forandre meg, jeg vil gå ned i vekt. Vekta mi tilsier nå ca 150 kg. utrolig nokk. jeg ble nermest sjokkert sist jeg var på vekta å så dette. etter dette har jeg vert depresiv og tenker hele tiden på dette.

for ca 9 mnd siden var jeg hos legen min, og han var villig til og gi meg slankeoperasjon. jeg sa ja, men står desverre enda på venteliste.

Jeg tenkte at å stå på en venteliste kan vel ikke skade, har jo trossalt 18 -19 mnd på meg til og prøve noe alternativt for å gå ned i vekt.

Min samboer og jeg skaffet oss hund, for å være mer aktiv. funket kjempe godt de første mnd. var i kjempe form og "følte på meg" at jeg var gått ned vertfall 5 kg. men da jeg gikk på vekta å den viste bare 2 kg lettere, da ble jeg skikkeli skuffa over meg selv. så da ga jeg nesten opp igjen. har lest mye om dette som heter Reductil, mange mener det er noe drit å andre mener det er kjempe bra. for å prøve disse produktene cla, 123go, det har jeg ingen tro på.. men det er så mange virkelige personer på en måte som sier at dette funker..

det er noe jeg vil prøve om legen min lar meg få gjøre det da. men jeg vet ikke om økonomien min vil dette. jeg lurer på hva det koster, noen som vet det?

og er det noen der ute som kanskje leser dette og kan gi meg andre tips på hvordan jeg kan få en bedre hverdag med kosthold og aktivitet?

takk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Brukte selv reductil for et års tid siden.

Hadde ikke like store vekt problemer som deg, men gikk ned i vekt veldig greit. Reductil funker slik at det påvirker apetitt senteret i hjernen, og derfor går man ikke rundt og har lyst på noe hele tiden.

Jeg gikk ned ca 12 kg på 4 mnd (du kommer nok til å evt gå ned mere da du har mere som skal av), jeg trente også hardt samtidig ca 3-5 ganger i uka.

Prisen er ca 400 i mnd, også må du til legen din (det koster jo og hvis du ikke har fri kort) først etter et par uker, og deretter ca hver 4-6 uke, legen måler puls, blodtrykk og veier deg for å se hvordan ting går.

Lykke til med vektnedgangen, dette klarer du :yvonne:

Gjest meg selv..
Skrevet

ja, har lest mye om dette nå og skal ringe legen min i morgen. :)

Håper dette er noe for meg da. :) 400 kroner er ikke så mye da. heller 400 kroner på dette, en 400 kroner på snop eller annet tull

Skrevet

At du bare gikk ned 3kg pga trim med hunden kan skyldes at du begynte å bygge muskler. De veier mer enn fett. Og muskler øker fettforbrenningen. Ikke se blindt på kiloene, se på formen og størrelsen din også. Så det synes jeg du skal fortsette med, det gjør kun godt.

Gjest meg selv.
Skrevet
At du bare gikk ned 3kg pga trim med hunden kan skyldes at du begynte å bygge muskler. De veier mer enn fett. Og muskler øker fettforbrenningen. Ikke se blindt på kiloene, se på formen og størrelsen din også. Så det synes jeg du skal fortsette med, det gjør kun godt.

ja, er daglig ute med hunden, får dårlig samvittighet om han er inne hele dagen. han er en aktiv hund, og jeg vil jo det beste for han.

får håpe på muskler da.. :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

Jeg går på reductil nå. Begynte i forrige uke.

Har allerede tatt av 2,5kg., men regner med at minst 1 kg er vann da. :)

Jeg hadde en BMI på 26,9 før jeg begynte, så er fornøyd med nedgangen så langt. :)

Jeg har gått på dette tidligere også, og det virker bra. Appetitten senkes, og du kan praktisk talt gå en hel dag uten å spise. (Ikke at det er lurt altså)

Det jeg blir motivert av, er at klærne passer bedre. :)

Lag deg en tabell der du registrerer cm-mål og vekt en gang i uka. Jeg pleier å gjøre det på fredagen fra morgenen av. Da har jeg litt ekstra motivasjon til helgen, da det alltid er vanskelig og motstå fristelser.

Skrevet

Veldig bra at du begynte å gå tur med hunden! Det kan godt ta litt tid før vektraset kommer skikkelig i gang, så ikke gi opp! Hva liker du ellers å gjøre? Kanskje det er noen aktiviteter du liker, som du kan begynne å gjøre litt mer?

Kan du finne én ting med kostholdet ditt, som du kan gjøre noe med neste uke? Fokusere akkurat fra i dag - og fram til neste fredag?

Skrevet (endret)
og er det noen der ute som kanskje leser dette og kan gi meg andre tips på hvordan jeg kan få en bedre hverdag med kosthold og aktivitet?

takk..

Hei Tonje. Sender deg: http://www.fitnessprat.no/ Veldig bra side som har hjulpet meg med litt mer kunnskap om vitaminer/helse feks! Lykketil :)

Endret av KatzenThang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...