Gå til innhold

Concealer med god dekkevne - anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kan noen anbefale meg en concealer med god dekkevne?

I det siste har jeg prøvd Magic concealer og en "tryllepenn" fra Clarins, men ingen av dem dekket godt nok.

Jeg har tidligere prøvd et par concealere fra Chanel som var gode når det gjaldt dekkevne, men de var for heftig parfymert for meg slik at jeg fikk utslett.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært fornøyd med airbrush-concealeren til Clinique (den grønne "pennen") og concealeren til Everyday Minerals i Intensive Fair.

Gjest Linsa
Skrevet

YCL- en "gullpenn". dekker helt i tillegg til at den har lysreflekterende partikler i seg, den vises ikke i det hele tatt. Lover:) Uten at jeg kan si det for sikkert, så kan jeg ikke huske noe av at den var parfymert.

Den koster vel rundt 200-400 kr, men til gjengjeld så varer den lenge og fungerer veldig godt. Jeg hadde èn concealer i to år. Jeg er utrolig fornøyd med den.

Du får den på parfymeriet, må ta meg en tur snart selv for å kjøpe den på nytt. Jeg kjenner flere som er utrolig fornøyd med den;)

Skrevet (endret)
YCL- en "gullpenn". dekker helt i tillegg til at den har lysreflekterende partikler i seg, den vises ikke i det hele tatt. Lover:) Uten at jeg kan si det for sikkert, så kan jeg ikke huske noe av at den var parfymert.

Den koster vel rundt 200-400 kr, men til gjengjeld så varer den lenge og fungerer veldig godt. Jeg hadde èn concealer i to år. Jeg er utrolig fornøyd med den.

Du får den på parfymeriet, må ta meg en tur snart selv for å kjøpe den på nytt. Jeg kjenner flere som er utrolig fornøyd med den;)

Touch eclat? Jeg synes ikke den varer særlig lenge eller dekker. Men forsåvidt den beste jeg har prøvd til nå. Gitt opp å dekke de til for å være ærlig.

Men, den aplikatorkosten begynner å stinke skikkelig og er vel en bakteriebombe, så ny innpakning prrrease!

Og heter forsåvidt YSL.

Endret av pittie
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker veldig godt en concealer som er spesielt beregnet på mørke ringer fra Clinique. Den dekker kjempegodt! Også kviser, solflekker, osv. Jeg husker ikke hva den heter, og har den ikke foran meg her hvor jeg er nå, men den kommer på en liten tube. :)

Skrevet

Takker for alle forslag.

Som jeg sier i første innlegg, så har jeg allerede prøvd Magic Concealer. Mulig jeg forventet litt mye etter å ha lest alle lovordene her inne, men jeg synes den var en stor skuffelse. Jeg ser imidlertid at Helena Rubinstein har noe som heter Extreme concealer, så jeg skal forsøke den hvis jeg finner en butikk som fører den.

Jeg noterer meg også anbefalingene om Clinique.

Touche Eclat gav meg utslett, så den er forsøkt og forkastet.(Til deg som er på jakt etter ny Touche Eclat: Du får den for 15.55gbp hos Feelunique)

Jeg har sett på concealerne til Everyday Minerals, men hvordan iall verden får dere en pudderconcealer til å sitte?

Skrevet
Jeg har sett på concealerne til Everyday Minerals, men hvordan iall verden får dere en pudderconcealer til å sitte?

Pudderconcealere sitter på akkurat samme måten som pudderfoundations. Hvis du ikke har prøvd det kan jeg skjønne at det virker rart, men tingen er at når du påfører det på huden oppfører det seg alldeles ikke som pudder, men mer som flytende/stick-konsistens. Så det kan være verdt et forsøk! Jeg bruker selv EM-foundation og concealer og dekkevnen er vel helt grei til mitt bruk i alle fall.

Skrevet

Chanel har ein bra :)

Skrevet

Make Up Store har en fin palett med tre farger. Men kan ikke brukes hver dag for den tørker ut huden (min i alle fall). Så det blir YSL sin til hverdags og mer dekkende til fest.

Skrevet

Jeg bruker concealer (brush-type) fra Kanebo og er godt fornøyd med den.

Er litt usikker på om den fortsatt heter Kanebo, eller om de hadde endret det de kalte den når jeg kjøpte den nå sist. Jaja, det kan jeg alltids prøve å huske å sjekke når jeg kommer hjem :) Etuiet hadde i hvert fall fått ny farge, men innholdet er det samme.

Skrevet

*abonnere*

Har selv prøvd YSL sin "trylle"-penn. + at jeg prøvde en fra Dior. Hun på parfymeriet anbefalte den lyseste til meg. Hvorfor, skjønner jeg ikke, for jeg er ikke særlig blek. Noe som selvsagt resulterte i at jeg ble seende ut som en Pandabjørn i ansiktet - MED blå ringer under øynene! Prøvde også nr. 2 og 3 fra YSL. Nr. 3 (den mørkeste) ble riktig farge for meg (dog litt for lys den også). Men ikke dekkende :/ Jeg ser mange skuespillere går rundt og er kjempelyse under øynene. Det er sikkert mange som synes det er kjempelekkert, men jeg synes ærlig talt de ser ut som klovner. Det lyse blir jo DET blikkfanget. Noe som er spesielt ulekkert når man har blå ringer... Nå er det like før jeg kjøper hudfarget hobbylakk på Panduro :(

Gjest Gjest
Skrevet
*abonnere*

Har selv prøvd YSL sin "trylle"-penn. + at jeg prøvde en fra Dior. Hun på parfymeriet anbefalte den lyseste til meg. Hvorfor, skjønner jeg ikke, for jeg er ikke særlig blek. Noe som selvsagt resulterte i at jeg ble seende ut som en Pandabjørn i ansiktet - MED blå ringer under øynene! Prøvde også nr. 2 og 3 fra YSL. Nr. 3 (den mørkeste) ble riktig farge for meg (dog litt for lys den også). Men ikke dekkende :/ Jeg ser mange skuespillere går rundt og er kjempelyse under øynene. Det er sikkert mange som synes det er kjempelekkert, men jeg synes ærlig talt de ser ut som klovner. Det lyse blir jo DET blikkfanget. Noe som er spesielt ulekkert når man har blå ringer... Nå er det like før jeg kjøper hudfarget hobbylakk på Panduro :(

Denne funker synes jeg http://www.janeiredale.com/conceal_al.html

Den er ikke tørr og lysner godt opp. Tar på flere lag til kveldssminke, på dagtid er et lag nok. Jeg bruker den lyseste.

Gjest Lydia1990
Skrevet
denne har jeg lyst å prøve! Hvor kjøper du den?

Jeg kjøper den hos hudpleier :) Du finner sikkert en forhandler nær deg! Bruk gulesider eller noe :)

Gjest Lydia1990
Skrevet
Jeg kjøper den hos hudpleier :) Du finner sikkert en forhandler nær deg! Bruk gulesider eller noe :)

Forresten! Når jeg tenker meg om så får du sikkert kjøpt den over nett... Jeg vet ikke helt hvor, siden jeg ikke kjøper sminke over nett, men sjekk om du finner ut noe på http://www.hildechristina.com :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...