Gå til innhold

Ikke vaske håret før prøvetimen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tirsdag skal jeg til prøvetimen min hos frisøren. Idag nevnte derimot søsteren min (forloveren min) at en hun kjente hadde fått streng beskjed om ikke å vaske håret den dagen håret skulle settes opp fordi det da blir for glatt til at det sitter..

Frisøren min sa ikke noe om dette til meg.. noen andre som vet om dette kan stemme?!

Takk for svar. icon_smile.gif12

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunflower
Skrevet

Jeg har også snakket med min frisør, og fikk samme beskjed: Ikke møt opp med nyvasket hår, vask det dagen før bryllupet! Grunnen er at nyvasket hår er vanskeligere å sette opp fordi det er glattere, og frisyren ikke holder seg like godt.Siden en prøvetime skal bli så nært opp til resultatet på selve dagen, bør du derfor la være vaske håret også samme dagen som prøvetimen!

Sunflower

PS: Frisøren min sa imidlertid at hvis man følte seg HELT FORFERDELIG med uvasket hår på selve bryllupsdagen, kunne man til nød vaske det, men da måtte man passe på å ha i masse skum i håret for å gjøre det mer "tjafsete" og fett før frisørbesøket, og da foretrekker jeg nettopp å vaske det dagen før, uten å ha i masse "stæsj"...

Skrevet

Når jeg har satt opp hår til vanlige fester, har faktisk frisøren min vasket det (for å få laget krøller). Skulle ikke tro at brudepynting var så utrolig annerledes.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at hvis jeg brukte mye stylingprodukter så burde jeg vaske håret om morgenen, sånn at det i så fall bare var en dags produkter oppi.

Siden jeg ikke bruker noe sånt, kunne jeg la være å vaske håret den dagen.

De putter uansett oppi en hel haug med skum og spray for å få håret tupert, så jeg tror ikke det er så viktig, så lenge ikke håret er så veldig fett da. 12

Skrevet

Egentlig er det jo bare å ringe frisøren sin for å høre hva hun foretrekker. Kan jo være forskjell på hva som er planlagt å gjøre også....12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...