Gå til innhold

Frieri :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mai neste år har kjæresten min og jeg vært sammen i 5 år, og jeg planlegger å fri til ham denne dagen :rødme: Så jeg har noen spørsmål i forhold til dette; er det noen "riktig" måte å gjøre det på? Hva tenker dere om at det er jeg som jente som frir? Er det noe spesielt jeg burde ta hensyn til i forhold til det?

Jeg vil gjerne kjøpe forlovelsesringer i forkant, og overraske ham med dette. Vil at begge skal ha en forlovelsesring. Gifteringer vil jeg at vi skal finne sammen, når den tiden kommer. Blir tidligst bryllup om 2-3 år fra nå, da er vi begge ferdige med å studere.

Og til slutt; hvordan fridde du/ble du fridd til? :)

Skrevet

Det er ikke en rett måte å fri på. La heller frieriet avspeile deres personligheter.

At det er en jente som frir, er ikke så veldig uvanlig lenger.

Husk å finne en ring som han også kan tenke seg å bruke.

Sjekk gjerne på forhånd om han vil bruke ring i det hele tatt. Det er ikke alle menn som vil det, eller kan pga. jobben.

Lykke til. Det blir nok veldig veldig bra. :jepp:

Skrevet

Vi snakket my om det i forkant, så vi var enige om at forlovelseringene skulle være helt enkle gull ringer av det litt billige slaget, og heller legge mere penger i gifteringene!

har mannen din normale hender, så er de behjelpelige når du skal finne ring! jeg viste ikke størrelsen på mannen sin finger, men tippet han var ganske normal! er jo bare å ta den inn senere, elle ta den ut! Vil\kan han ikke gå med ring, er det veldig fint med ringen i et kjede rundt halsen også!

Jeg fridde oppe i leiligheten vår, lagde god kake (noe jeg bruker å gjøre ofte) som var hjerteformet, tente lys, satte på god musikk og vi bare prata og hadde det fint før jeg kom frem med ringene! det var ikke helt slik jeg hadde planlakt det, men været gjorde det slik at jeg ikke kunne gjøre det ute :( og jeg har kommet på mange bedre ideer i senere tid! hehe! Men vi ble gift, og der er det viktigste!

Lykke til!

Skrevet

Fri på en måte du vet han kommer til å like! :) Verre er det rett og slett ikke! ;)

Manden min fridde Valentine's Day 2007 :rødme: Men det som EGENTLIG er sant er at han fridde dagen før! :ler: Han hadde hintet med hva han skulle gi meg til V.D og han sa flere ganger "Det er ikke noe jeg vil gi, men mer noe jeg har bestemt meg for!" og da blir jo jeg SUPERnysgjerrig og klarer ikke la være å spørre og grave. :ler:

Så tirsdag 13 februar, mens vi var på korøvelse drev jeg og hoppet rundt i spenning og lsa jeg urte sånn på hva det var og jeg var så nysgjerrig og i det hele tatt! Og så fridde han til meg der og da, i inngangen til den gamle barneskolen min. :rødme: Jeg gråt og skalv og skalv og gråt. :ler:

Så gikk vi inn til resten av koret som ventet på oss og Manden fortalte det til alle. Alle damene, min mor inkludert! hylte begeistret. :ler:

Vi plukket ut ringene våre dagen etter, på dagen han "egentlig" skulle fri og vi fant oss nydelige Snorre-ringer med rune-inskripsjon på oversiden som sier" Amor vincit omnia" som betyr "Kjærligheten overvinner alt" (Har en STOR betydning i våres liv!" :rødme:

Vi beholdt disse som gifteringer også og har både forlovelsesdato og bryllupsdato i dem.

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for å fri på skuddårsaften på kvelden, men på morgenen under frokosten spurte han om jeg hadde tenkt til å fri den dagen (fordi jeg så så rar ut, hihi), og da kunne jeg jo ikke lyve. Så jeg spurte rett og slett over en kopp kaffe, og han svarte ja! Så måtte begge på jobb, og hele dagen gikk vi rundt og svevde. På kvelden spiste vi på vår favorittrestaurant og drakk god vin. Dagen etter kjøpte vi ringer sammen, og det var veldig romantisk :rødme:

Så for å oppsummere: Frieriet trenger ikke være perfekt, bare det passer for dere og svaret blir som man ønsker :)

Hadde jeg gjort som planlagt hadde jeg kjøpt ringer og blomster før frieriet, laget god mat og fridd på kvelden, men slik ble det altså ikke :)

Skrevet

Tusen takk for alle svar! :)

Har hele tiden tenkt at et frieri må være så "perfekt", men etter å ha lest deres svar har jeg roet meg, og tenker at det får bli som det blir. Uansett hvordan det kommer til å skje, kommer det jo til å bli noe helt spesielt som ingen av oss vil glemme :hjerte:

Har en liten følelse av at han tenker på forlovelse selv også, da han ofte nevner det, og sier at det er noe han har lyst til. Håper bare han ikke blir "snurt" om jeg kommer ham i forkjøpet ;)

Tenker en del på det med forlovelsesringer, og vet at min kjæreste og jeg begge er på det "enkle" planet. Det vil si at forlovelsesringene ikke trenger å være spesielt stæsja, og gjerne så enkle som mulig, så vi ikke skal være "redde" for å gå med dem. De trenger heller ikke å være så veldig dyre, da vi enda er fattige studenter. Hehe. Vil heller bruke mer penger på gifteringene når den tiden kommer, om vi ikke bestemmer oss for å beholde forlovelsesringene som gifteringer (hørtes veldig fint ut trinemor83!). Vi liker begge to hvitt gull, så der har jeg hvertfall noe å gå ut ifra :) Ellers tenker jeg på å gravere "Strong together" i dem :)

Noen som har tips? Sider på nettet? Hva koser det evt å få ringen tatt ut (eller inn), om den skulle være for stor/liten? I mine øyne har kjæresten normale hender, men man vet jo aldri.. ;)

Og igjen, et spørsmål tilslutt: Hvor lenge har dere vært forlovet før dere evt har giftet dere?

Kjenner det kribler i magen :)

Skrevet

Som regel er det vel gratis å ta ut eller inn ring en gang? Det var det hos Mestergull hvor jeg kjøpte gifteringene, men det er nå over 9 år siden. Det er ikke alltid så lett å finne størrelsen for man forandrer seg jo litt i fingrene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...