Gå til innhold

Kan man få tatt opp et lite boliglån uten å være fast ansatt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som kan sväre meg på det? Selv har jeg hørt begge deler så er svært usikker...

Har utdannelse/arbeid innen et felt hvor det er forholdsvis vanskelig å få noe fastt arbeid, vikariater/engasjementer er derimot enklere

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som kan sväre meg på det? Selv har jeg hørt begge deler så er svært usikker...

Har utdannelse/arbeid innen et felt hvor det er forholdsvis vanskelig å få noe fastt arbeid, vikariater/engasjementer er derimot enklere

Takk for svar!

I utgangspunktet skal du ha fast jobb. I enkelte tilfeller blir det gitt lån til folk med vikariater. Da må du ha jobbet som vikar en god stund (helst noen år). Det bør også være innen et yrke det er gode muligheter til å få nye vikariater/engasjementer når det du har går ut.

Om en person uten fast jobb får innvilget lån eller ikke vil bli vurdert i hvert enkelt tilfelle.

Gjest Gjest_kari_*
Skrevet

Hei,

Jeg fikk boliglån i fjor selv om jeg kun var i et vikariat, (som på daværende tidspunkt gikk ut 4 mnd etter, og jeg kun hadde jobbet der et halvår). Men jeg har godt med penger i banken og et visst økonomisk vett, så de gav meg et lån. Yrket mitt ansees som trygt og de så og at jeg da heller ikke ville få problemer med å få ny jobb. Og det stemte. Så det er ikke umulig, men det kommer jo an på hva slags sektor du jobber innen/ har utdannelse fra, og hva slags økonomisk vett du viser at du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...