Gå til innhold

Min eks kjæreste trøbler til livet mitt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

Jeg er en kvinne på 28 år, for å presentere meg selv litt. Jeg håper noen her inne har noen gode råd til meg, for nå føles det egentlig som jeg har møtt veggen i nåværende situasjon.

For en stund siden var jeg kjæreste og samboer med en mann. Vi var sammen i 3,5 år og bodde sammen en del av den tiden også. Jeg gjorde slutt på forholdet i november 2007. Det som er problemet er at denne mannen tror fortsatt at vi er sammen, jeg og han. Han sender meg tekstmeldinger,brev, mailer og postkort der han kaller meg sin elskede, og spør når jeg kommer for å besøke ham igjen ( han bor på sørlandet og jeg i nord), han spør om jeg snart er ferdig med den lille pausen vår. Han sender meg penger, gaver, kort og blomster rett som det er. Jeg har mange, utallige ganger satt meg ned for å snakke med ham over telefonen, og også ansikt til ansikt forklart ham svært nøye at jeg ikke lenger ønsker å ha ett forhold til ham, men han forstår det virkelig ikke. Det er det samme om jeg overser ham i 5 måneder i strekk, eller svarer ham i blant. Mannen gir seg ikke, jeg er hans livs utkårede og ferdig med det.

Jeg har vært hos politiet og spurt om hva jeg skal gjøre, de hadde dessverre ikke noen gode tips annet enn at jeg kunne overse ham og la livet gå videre. Dessverre er det bare ikke så lett for min del... Jeg har også fått meg en ny venn, som jeg håper og tror jeg vil ende opp med før eller senere, og det føles ikke så greit å ha en eks som fortsatt tror han er sammen med meg, hva vil mine nye utkårede tenke...?

Må nevnes at han aldri har hatt ett lengre seriøst forhold før han traff meg, om det skulle være relativt..

Jeg ber om alle slags tips og råd, alt er til hjelp, for dette begynner å gå hardt innpå meg etter så lang tid :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bytt nummer, be om å ikke stå oppført i telefonkatalogen eller hos opplysningen lenger. Overse ham fra og med nå og for alltid framover, la livet gå videre.

Gjest Gjest
Skrevet

Prøvd å skjerpe ham ved å skrike det til ham? Har du noen gang reagert så han fikk seg en støkk, feks ved å true med å anmelde ham eller lignende? Kanskje det gjør så han våkner opp

Gjest Rubella
Skrevet
Prøvd å skjerpe ham ved å skrike det til ham? Har du noen gang reagert så han fikk seg en støkk, feks ved å true med å anmelde ham eller lignende? Kanskje det gjør så han våkner opp

Og så, når det ikke skjer, ettersom politiet ofte syns dette er fjasesaker, så virker det som om hun truer men ikke gjennomfører, noe som selvsagt er et tegn på at hun elsker han.

Eller enda bedre, han reagerer med aggresjon og så har man i stedet for en nogenlunde rolig stalker i andre enden av landet, en sinna og gal mann på plenen.

Skriking og trusler fungerer utrolig sjeldent på sånne folk. De får seg ikke en støkk, de får seg beviser. For sånt tyder jo på sterke følelser, sant?

TS: Jeg fikk en venn til å holde abo på mobilen for meg sånn at jeg uansett ikke kunne bli funnet igjennom det, jeg fikk meg fjernet fra alle nummeropplysninger. Jeg flyttet også, slik at han ikke kunne sende meg noe. Fikk posten til å sende tilbake alt som kom til meg på den gamle adressen.

Jeg byttet alt han kunne kontakte meg igjennom, bortsett fra navn (etternavnet forandret jeg riktignok for sikkerthets skyld da jeg giftet meg, selv om det var litt vemodig). Og så gjorde jeg mitt aller, aller beste for å ikke tenke noe særlig på han, komme meg videre i livet mitt.

Du må rett og slett ikke ha noe kontakt med han. Og du må gjøre ditt beste for at han ikke kan ha kontakt med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...