tritonus Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Hvis en kvinne/jente har sånn cirka (dette blir slevsagt -veldig- cirka) et kaloriforbruk på 2100 hver dag, og man spiser da 2000 kalorier hver dag, pluss litt mer en dag - for eksempel lørdag. Vil det med andre ord si at man verken får opp eller ned i vekt? Man bare holder seg på den vekta man er på? Høres ut som mange kalorier hver dag, men kan man virkelig stå stille på vekta ved å spise like mye som man forbrenner?
Chanel.No5 Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Du må slutte være så utrolig opphengt i kalorier, forbrenning og slappe mer av. Innleggene dine dreier seg jo bare om disse temaene.
tritonus Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2009 Javel. Hvis jeg lurer på dette må jeg få lov til å spørre når det faktisk finnes et forum om kosthold! Du er virkelig til hjelp må jeg si.
Chanel.No5 Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Javel. Hvis jeg lurer på dette må jeg få lov til å spørre når det faktisk finnes et forum om kosthold! Du er virkelig til hjelp må jeg si. Ikke meningen å være stygg med deg med mitt innlegg over, men blir heller bare litt bekymret over din overfokus på disse temaene..
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Hvis en kvinne/jente har sånn cirka (dette blir slevsagt -veldig- cirka) et kaloriforbruk på 2100 hver dag, og man spiser da 2000 kalorier hver dag, pluss litt mer en dag - for eksempel lørdag. Vil det med andre ord si at man verken får opp eller ned i vekt? Man bare holder seg på den vekta man er på? Høres ut som mange kalorier hver dag, men kan man virkelig stå stille på vekta ved å spise like mye som man forbrenner? Svaret er ja.
Izzi Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Svaret er ja Men det forutsetter jo at man faktisk inntar 2000 kalorier og faktisk forbrenner 2100. Mange overvurderer uttaket og undervurderer inntaket. Man forbrenner antagelig ikke 2000 kalorier hvis man sitter på rompa store deler av dagen. Inntaket er lett å måle - det er bare å telle kalorier. Det krever litt mer å finne ut av forbruket. Men hvis du treffer riktig så ja, da står vekta stille
tritonus Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2009 Svaret er ja Men det forutsetter jo at man faktisk inntar 2000 kalorier og faktisk forbrenner 2100. Mange overvurderer uttaket og undervurderer inntaket. Man forbrenner antagelig ikke 2000 kalorier hvis man sitter på rompa store deler av dagen. Inntaket er lett å måle - det er bare å telle kalorier. Det krever litt mer å finne ut av forbruket. Men hvis du treffer riktig så ja, da står vekta stille Ok, takk for svar! Vel, jeg jobber på hydro 6 timer om dagen hvor jeg står eller går med et kvarters pause. Pluss at jeg går 6 km 2 ganger i uken, og jeg løper 6 km to ganger i uken
Izzi Skrevet 7. juli 2009 #8 Skrevet 7. juli 2009 Ok, takk for svar! Vel, jeg jobber på hydro 6 timer om dagen hvor jeg står eller går med et kvarters pause. Pluss at jeg går 6 km 2 ganger i uken, og jeg løper 6 km to ganger i uken Da vil jeg nok tro at du forbrenner rundt 2000 kcal daglig i gjennomsnitt, men vanskelig å si helt sikkert selvsagt. Kropper er forskjellige. Bare husk at tidligere matvaner kan ha noe å si i en overgangsfase. Hvis du er vant til å ligge langt under 2000 kcal så vil nok vekta gå litt opp i starten selv om du inntar og forbrenner like mye. Men gi det litt tid så vil det stabilisere seg
Gjest mjaubeibi Skrevet 7. juli 2009 #9 Skrevet 7. juli 2009 En tommelfingerregel er at du skal spise det samme som vekta di i lbs ganger 10 for å gå sunt ned i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå