frøken13 Skrevet 7. juli 2009 #21 Skrevet 7. juli 2009 ... generelt menn man går alene med i en gate som går litt sånn ubestemmelig og uten å virke å ha en konkret retning blir jeg ekstremt observant på. signerer denne! I tillegg er jeg skeptisk til menn som virker oppmerksomme på meg, hvis du skjønner. At de ser på meg i det de går forbi, og ikke bare går i egne tanker. Men vanligvis ikke om dagen hvis det er mange mennesker rundt.
Kanutte Skrevet 7. juli 2009 #22 Skrevet 7. juli 2009 Jeg er en av de såkalte nye "landsmennene". Vel, så veldig ny er jeg strengt tatt ikke. Jeg er tross alt født og oppvokst her. Jeg tror ikke jeg ser så skummel ut, men jeg mistenker likevel at nordmenn, og da spesielt damer/jenter, blir redde hvis de ser meg komme gående når det er mørkt eller når de er helt alene. Spørsmålet mitt til deg blir da som tittelen sier; er du redd for meg? Jeg bor i en av de mest invandrerrike bydelene i Oslo og hadde vært pissredd hele tiden skulle jeg vært redd menn med annen hudfarge enn meg. Jeg er generelt skeptisk ti menn når jeg er ute og går alene om natta, uavhengig av hudfarge.
Gjest Nope Skrevet 7. juli 2009 #23 Skrevet 7. juli 2009 Jeg er en av de såkalte nye "landsmennene". Vel, så veldig ny er jeg strengt tatt ikke. Jeg er tross alt født og oppvokst her. Jeg tror ikke jeg ser så skummel ut, men jeg mistenker likevel at nordmenn, og da spesielt damer/jenter, blir redde hvis de ser meg komme gående når det er mørkt eller når de er helt alene. Spørsmålet mitt til deg blir da som tittelen sier; er du redd for meg? Jepp,for jeg er blitt truet på livet.Derfor er jeg redd når jeg møter "nye landsmenn"
Zealuu Skrevet 7. juli 2009 #24 Skrevet 7. juli 2009 Spørsmålet mitt til deg blir da som tittelen sier; er du redd for meg? Særlig redd for deg er jeg neppe, uansett mørke og bakgater eller en kombinasjon av begge. Det kan dog være at jeg misliker deg av prinsipp hvis du tillfeldigvis sverger til en eller annen kvinnefiendtlig, anti-demokratisk beduinreligion.
Aradia Skrevet 7. juli 2009 #25 Skrevet 7. juli 2009 Ikke hvis du er alene og oppfører deg som hvem som helst annen, hvis dere er flere kan det hende jeg er litt betenkt på å tusle forbi i ei mørk bakgate.
Nique Skrevet 7. juli 2009 #26 Skrevet 7. juli 2009 Hudfarge spiller ingen rolle, når jeg går hjem alene på kvelden, så kunne du vært frosty the snowman, og du ville fremdeles risikert en knytteneve i trynet hvis du prøvde å ta kontakt med meg (veldig overdrivelse ute å går her). Jeg er skeptisk til mannfolk generelt når jeg går alene på kvelden, uansett hudfarge, og svarer ikke på tilrop eller henvendelser. Mulig det er feigt, men jeg foretrekker å være på den sikre siden.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 7. juli 2009 #27 Skrevet 7. juli 2009 Spørsmålet mitt til deg blir da som tittelen sier; er du redd for meg? Aldri. Men er automatisk ekstra på vakt.
Anglofil Skrevet 7. juli 2009 #28 Skrevet 7. juli 2009 Nei, med mindre du faktisk gjør noe som fører til at jeg blir redd. Det gjelder dog for alle, kvinner som menn, mørkhudete som hvithudete. Mvh Yvonne
Colargol Skrevet 7. juli 2009 #30 Skrevet 7. juli 2009 (endret) Jeg er av den uredde typen (eller naiv om du vil), legger lite merke til hvem jeg passerer og kan fint gå hjem alene i Oslo midt på natta. Taxi tar jeg om jeg er for sliten eller full. Farge betyr ingenting, da kunne jeg ikke hatt den omgangskretsen jeg har. Det jeg passer meg for er det samme som flere andre her. Når noen begynner å snakke til meg uten mening og ikke stopper (opplevde det her om dagen, skulle vite navn, hvor jeg kom fra, hva jeg gjorde i Oslo osv.), når noen følger etter meg eller begynner å klå! Jeg er kanskje heldig med trønderdialekten min, for jeg slår fort over på min breieste trøndersk når jeg skal få noen vekk -funker veldig bra om jeg må heve stemmen, høres mye slemmere/bitch ut! For noen år tilbake var det en voldtektsbølge i Oslo som foregikk hele sommeren, det er den eneste gangen jeg har tatt ekstra forebehold. Da var det gaffel og hårspray på gass i veska! Kjekt å ha i skumle tider! Endret 7. juli 2009 av Colargol
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå