Gå til innhold

Er du redd for meg?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en av de såkalte nye "landsmennene". Vel, så veldig ny er jeg strengt tatt ikke. Jeg er tross alt født og oppvokst her. Jeg tror ikke jeg ser så skummel ut, men jeg mistenker likevel at nordmenn, og da spesielt damer/jenter, blir redde hvis de ser meg komme gående når det er mørkt eller når de er helt alene. Spørsmålet mitt til deg blir da som tittelen sier; er du redd for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke med mindre du oppfører deg som om jeg skulle hatt noe grunn til det.

Skrevet
Ikke med mindre du oppfører deg som om jeg skulle hatt noe grunn til det.

Signerer.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med Bellatrix. Det er ikke hudfarge som avgjør om jeg blir redd eller ikke, men heller oppførsel, blikk, ganglag osv. Det er mange sånne små tegn man legger merke til når man er alene ute når det er mørkt, ting man ikke tenker over ellers.

Skrevet
Spørsmålet mitt til deg blir da som tittelen sier; er du redd for meg?

Hvis du setter deg ved siden av meg på bussen, sitter der og glor intenst på meg hele turen, for så å tafse meg på låret når du går av, ja, da er jeg litt skeptisk.

Ellers så synes jeg ikke du er spesielt skummel.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er en av de såkalte nye "landsmennene". Vel, så veldig ny er jeg strengt tatt ikke. Jeg er tross alt født og oppvokst her. Jeg tror ikke jeg ser så skummel ut, men jeg mistenker likevel at nordmenn, og da spesielt damer/jenter, blir redde hvis de ser meg komme gående når det er mørkt eller når de er helt alene. Spørsmålet mitt til deg blir da som tittelen sier; er du redd for meg?

Tviler på at du er utenlandsk, da utlendinger vanligvis krydrer tekstene med sin egen særegne skrivefeilssjargong.

Gjest D-shol
Skrevet (endret)

jeg er ikke automatisk redd for alle "nye landsmenn", men har blitt litt skeptisk et par ganger når gjenger med menn som ser litt "gangster" ut og snakker et fremmed språk ser på meg som om jeg er fritt villt og senere prøver å tilnærme seg på en ubehagelig måte.

Men så skal det sies at jeg sikkert hadde følt det samme om en gjeng norske menn hadde gjort det samme.

Endret av D-shol
Gjest Gjest_bell_*
Skrevet

ja, hvis jeg hadde vært alene og det var natt/mørkt, så kan det godt hende! fordi jeg har hatt mange ubehagelige opplevelser med utlendinger.

Skrevet
Tviler på at du er utenlandsk, da utlendinger vanligvis krydrer tekstene med sin egen særegne skrivefeilssjargong.

Har du merket noe slikt på meg? På jobb ler vi av at jeg er den som vanligvis settes til å korrigere språket til norske kolleger. Jeg skriver tidvis forferdelig lange setninger, men utenom det går det fint, tror jeg.

Skrevet

Nei det er jeg ikke. Iallefall ikke mer redd enn jeg er for hvite norske menn.

Hender jeg blir litt nervoes naar jeg er ute og gaar sent paa kvelden, men da er det fordi mannen er mann, ikke fordi han er utlending.

Skrevet
Nei det er jeg ikke. Iallefall ikke mer redd enn jeg er for hvite norske menn.

Hender jeg blir litt nervoes naar jeg er ute og gaar sent paa kvelden, men da er det fordi mannen er mann, ikke fordi han er utlending.

Enig i denne. Å møte en mann alene om kvelden gjør meg skvetten, uansett hudfarge.

Men å møte gjenger med unge innvandrere er av og til litt skummelt synes jeg, fordi jeg har en del negative erfaringer med det. Men vanligvis tenker jeg ikke over om det er en lys eller mørk person, eller antallet.

Gjest Tigress
Skrevet

Det kjem eigentleg mer an på kva du har på deg enn om du er mørk i huda. Ser du ordentleg ut ville eg neppe vere redd deg!

Gjest KatzenThang
Skrevet (endret)

...

Endret av KatzenThang
Gjest KatzenThang
Skrevet (endret)

...

Endret av KatzenThang
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om folk er grønne, rosa eller lyseblå! Folk som følger etter meg, tafser osv. liker jeg imidlertid ikke!

For øvrig har jeg, bl.a. gjennom jobb, svært god erfaring med annen- og tredjegenerasjons innvandrere, så strengt tatt er jeg vel kanskje mindre redd for deg enn en utpreget trønder eller nordlending! :ler:

Skrevet

Jeg er blitt tafset på på bussen (langt oppetter låret) av en gammel, etnisk nordmann, og av yngre "nye nordmenn", og er like skeptisk til begge deler.

Gjest milkyway
Skrevet

Jeg er redd for alle, inkludert nordmenn hvite som snøen, når jeg går ute alene og møter dem. Veldig skeptisk til denne rasen kalt mennesker.

Skrevet (endret)

Tja, utenlandske menn står - i følge Politiet og domstolene - for alle overfallsvoldtektene i blant annet Oslo, så er kanskje ikke så rart at en norsk jente på vei hjem fra byen blir litt mer redd om en mørk mann kommer mot henne, kontra en hvit mann.

For min egen del gir jeg faen i om du kommer alene, men inntrykket mitt er at om jeg alene passerer 4-5 utenlandske menn så er det langt oftere de ypper til bråk/slenger dritt, enn om jeg går forbi 4-5 norske menn som står samlet.

Endret av kristian82
Gjest Melchizedek
Skrevet

Nei den eneste jeg frykter er meg selv

Gjest ferge
Skrevet
Enig med Bellatrix. Det er ikke hudfarge som avgjør om jeg blir redd eller ikke, men heller oppførsel, blikk, ganglag osv. Det er mange sånne små tegn man legger merke til når man er alene ute når det er mørkt, ting man ikke tenker over ellers.

yes. menn som øker farten samtidig som jeg gjør det, velger samme kvartal som meg(om jeg er alene) uten at det virket som om personen skulle den retningen, stopper opp når jeg gjør det osv.

spiller ingen rolle med alder/hudfarge/klær/hva enn.

føler meg 1000000 ganger tryggere med en punker/metalfyr/raddis bak meg enn enn anonym fyr som er vanskelig å gjenkjenne.....

generelt menn man går alene med i en gate som går litt sånn ubestemmelig og uten å virke å ha en konkret retning blir jeg ekstremt observant på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...