Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett mye rundt på nettet og endelig bestemt meg for å kjøpe ID bare minerals foundation.

Jeg var fast bestemt på det helt til jeg kom over denne linken: http://moteogsminke.blogg.no/1244668568_10jun2009.html

Er det så ille som de prøver å få det til å virke her?

Håper virkelig ikke det, for jeg har lenge tenkt på å kjøpe ID;)

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

Jeg har ikke lest linken, men NEI: Bismuth er ikke spesialt bra for huden. Store porer, blank hud, grå hud, urenheter og utslett er vel noen av stikkordene.

Endret av SmallTalk
Gjest dalieo
Skrevet

Det er mange som tåler bismuth, og er fornøyd med I.D., men jeg reagerte veldig på det. Stakk med en gang jeg påførte pudderet, og fikk store porer og ujevn hud. Tørre partier fikk jeg også etterhvert, og ga til slutt opp hele greia. Så det er jo en liten sjanse å ta. Men det finnes bismuth-fri mineralsminke, f.eks Everyday Minerals :)

Gjest Nanne70
Skrevet
Det er mange som tåler bismuth, og er fornøyd med I.D., men jeg reagerte veldig på det. Stakk med en gang jeg påførte pudderet, og fikk store porer og ujevn hud. Tørre partier fikk jeg også etterhvert, og ga til slutt opp hele greia. Så det er jo en liten sjanse å ta. Men det finnes bismuth-fri mineralsminke, f.eks Everyday Minerals :)

Har du hørt om det svenske merket TiKei?? Det er uten bismuth, og betydelig rimeligere enn Everyday. Har lest flere bra anmeldelser av dette merket, og venter nå spent på prøvene jeg har bestilt derfra. Kanskje verdt et forsøk?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Har du hørt om det svenske merket TiKei?? Det er uten bismuth, og betydelig rimeligere enn Everyday. Har lest flere bra anmeldelser av dette merket, og venter nå spent på prøvene jeg har bestilt derfra. Kanskje verdt et forsøk?

Hvordan får du TiKei til å blir billigere enn EM? En stor boks hos TiKei koster jo 129 SEK (Ca 105 NOK), imens en stor boks hos EM koster 12 $ (Ca 78 NOK).

Gjest Nanne70
Skrevet
Hvordan får du TiKei til å blir billigere enn EM? En stor boks hos TiKei koster jo 129 SEK (Ca 105 NOK), imens en stor boks hos EM koster 12 $ (Ca 78 NOK).

Auda, jeg sammenliknet med prisene i Norge, jeg! Det er klart at det blir billigere når du bestiller fra USA. Men TiKei er nå uansett ganske rimelig, da, hvertfall hvis kvaliteten holder.

Skrevet
Auda, jeg sammenliknet med prisene i Norge, jeg! Det er klart at det blir billigere når du bestiller fra USA. Men TiKei er nå uansett ganske rimelig, da, hvertfall hvis kvaliteten holder.

Everyday Minerals får du ikke kjøpt i Norge, men bare over internett.

Gjest Nanne70
Skrevet (endret)
Everyday Minerals får du ikke kjøpt i Norge, men bare over internett.

Herregud, vet du hva? Jeg har blandet sammen Everyday Minerals og Mineral Essence! At det går an å være så dum :fnise: Sorry, everyone!

(Men jeg synes nå fremdeles at Tikei har ganske ok priser de og, da. Og nå har de kjempetilbud på kit.)

Endret av Nanne70
Skrevet

Er det noen som vet hvor store prøvene fra TiKei er?

De til 10 kroner eller noe? :)

Gjest shakeitlikejello
Skrevet

Bismuthen i I.D gjorde at huden min klødde og ble grålig mens jeg hadde på I.D. Lurt å prøve sminke uten Bismuth siden opptil 75% reagerer på bismuth.

Gjest antigartner
Skrevet

Er det bare jeg som får lyst til å rope følgende høyt her inne?

"Det heter ikke bismuth, det heter vismut!"

Beklager, det bare måtte ut!

Gjest Gjest
Skrevet
Er det bare jeg som får lyst til å rope følgende høyt her inne?

"Det heter ikke bismuth, det heter vismut!"

Beklager, det bare måtte ut!

"Bismuth oxychloride is sometimes used in cosmetics. Bismuth subnitrate and bismuth subcarbonate are used in medicine."

http://en.wikipedia.org/wiki/Bismuth

Skrevet
"Bismuth oxychloride is sometimes used in cosmetics. Bismuth subnitrate and bismuth subcarbonate are used in medicine."

http://en.wikipedia.org/wiki/Bismuth

Ja, men det heter fortsatt vismut på norsk. ;) Det er ikke definisjonen antigartner reagerer på, men den automatiske adopsjonen av engelske termer når det finnes tilsvarende norske navn.

Skrevet (endret)
Ja, men det heter fortsatt vismut på norsk. ;) Det er ikke definisjonen antigartner reagerer på, men den automatiske adopsjonen av engelske termer når det finnes tilsvarende norske navn.

Enig med deg i det, men når man søker på vismut på google, så kommer det opp mange sider om grunnstoffer og sånt. Jeg vet at det er et grunnstoff, men om du skal finne ut noe om bismuth/vismut i mineralsminke er det beste å søke på bismuth. Og uansett så er det fler som vet hva bismuth er når det er snakk om mineralsminke, så derfor synes jeg det er best å bruke bismuth :)

Endret av Skosåle
Skrevet

Trodde det var forskjell på vismut, grunnstoff og bismuth oxychloride, som er det som brukes i mineralmakeup...?

Uansett, bismuthholdig makeup er ikke bra. Tikei er jeg strålende fornøyd med!

Skrevet
Trodde det var forskjell på vismut, grunnstoff og bismuth oxychloride, som er det som brukes i mineralmakeup...?

Det kan godt hende, ikke vet jeg. :fnise:

Skrevet

Vismutoksiklorid (jeg forsøker meg på en oversettelse til norsk) er en forbindelse av grunnstoffet (tungmetallet) vismut, oksygen og klor, og har kjemisk tegn BiOCl. Så det er snakk om en forbindelse av tre ulike grunnstoffer, og er tilsatt først og fremst for å gi det karakteristiske skinnet som mange mineralfoundationer har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...