Gå til innhold

Spørsmål om vaskemaskinkranen på et Oras Vienda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, altså. Vi vil nødig starte oppvaskmaskinen uten vanntilførsel, og rørleggeren tenkte sikkert ikke på at instruksjoner er greit å ha, så de tok han med seg igjen.

Hvilken vei skal den stå for å slippe ut vann til oppvaskmaskinen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å prøve seg frem. Du vil jo høre at maskinen tar inn vann. :)

Men jeg vil jo tro at han har reist fra jobben med kranen av :)

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

Den vanlige er vel at "rett opp" er av og "til en av sidene" er på. Det går forresten bare an å vri den en vei. :)

Edit: Kikka nettopp hos meg (Oras blandebatteri av ukjent type), og der står det "on" og "off". Er mulig det gjør det hos deg også.

Endret av SmallTalk
Skrevet (endret)

Ja, den har bare to posisjoner. Rett opp og til venstre side. Jeg tror også det er horisontalen som er påskrudd vann, men jeg ville bare sjekke. :)

Hvis det er det som er riktig så har han faktisk reist fra den med vannet PÅ.

*går og sjekker eventuell påskrift*

Endret av Zzyzx
Gjest SmallTalk
Skrevet

Fant du noe påskrift? Jeg føler meg ganske sikker på at "rett opp" er av, "venstre" er på.

Skrevet

Nei, det stod ingenting der. Vi satser på venstre, hører vel fort hvis det ikke er riktig. Takk for hjelpen. :)

Skrevet

Venstre var correctomundo. Og gud, så stille den oppvaskmaskinen ble når den kom inn under benkeplate og mellom skap. Den har stått nesten fritt på gulvet tidligere, så dette var en gedigen forbedring på alle måter.

Skrevet

Hehe, sorry. Hender det sniker seg inn ett og annet snålt ord som egentlig bare brukes i tale. Men altså:

Oppvaskmaskinkrana skal ned til venstre, det var helt korrekt. :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Da så. :) Jeg for min del har for øyeblikket min sterke side i teknisk, skriftlig språk, og tok ikke den. Hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...