Gå til innhold

"Sparkesykkel" med bensinmotor

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg en sånn en, men lurer på om noen vet hvor det er lov å kjøre med den? Skjønner at det ikke er lov i trafikken, men på gangstier og lite trafikkerte veier? Bor ikke i by.

Jeg vurderer å bruke den til og fra jobb.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

For det første er de livsfarlige. Det er alt annet enn gode nok bremser, og du kan selv se for deg resultatet fra et fall i 10 km/t - gjerne med styret rett i brystregionen. For ikke å snakke om påkjørsel.

For det andre er de ulovlige så det holder, det gjelder uansett om det er bensin eller elektrisk motor på dem.

Du riskierer å miste førerkortet om du kjører en slik, og du får heftige bøter om du bruker motorisert kjøretøy der folk går.

Punkt tre er at om du skader noe/noen med en slik, så er du strafferettslig ansvarlig i henhold til vegtraffikkloven, og siden du ikke har forsikring på den så kan jeg spå at om du er riktig uheldig - da får du en fet erstatningsdom.

Gjest Poirot
Skrevet

De er som Wild Thing skrev -ikke lovlige.

Gjest Anonymous
Skrevet

Wildthing - det var da voldsomt til hissig skremselspropaganda! :o

Ulovlig å bruke - lovlig å selge da eller? Rart at de skal være så mye farligere enn sykkel, man sykler da temmelig fort innimellom, ikke sant?

Ok - skal få det dere sier bekreftet av politiet i morgen, bare for å være sikker. Forresten så tar man hensyn til fotgjengere både når man sykler og ellers når man kjører bil. Og jeg kan ikke forstå at det skal være verre å ta hensyn med den doningen jeg har sett på.

Forresten ser denne som jeg har sett på mer ut som en scooter, bare lettere.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

*sukk*

Jeg kan vel bare si det slik; søk på google over ulykker og reportasjer om akkurat dette, og så kan du lese vegtrafikkloven.

Ingenting av det jeg skrev er hissig skremselspropaganda - det er bare rene harde fakta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...