Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #1 Skrevet 31. juli 2003 Jeg vurderer å kjøpe meg en sånn en, men lurer på om noen vet hvor det er lov å kjøre med den? Skjønner at det ikke er lov i trafikken, men på gangstier og lite trafikkerte veier? Bor ikke i by. Jeg vurderer å bruke den til og fra jobb. Noen som vet?
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 31. juli 2003 #2 Skrevet 31. juli 2003 For det første er de livsfarlige. Det er alt annet enn gode nok bremser, og du kan selv se for deg resultatet fra et fall i 10 km/t - gjerne med styret rett i brystregionen. For ikke å snakke om påkjørsel. For det andre er de ulovlige så det holder, det gjelder uansett om det er bensin eller elektrisk motor på dem. Du riskierer å miste førerkortet om du kjører en slik, og du får heftige bøter om du bruker motorisert kjøretøy der folk går. Punkt tre er at om du skader noe/noen med en slik, så er du strafferettslig ansvarlig i henhold til vegtraffikkloven, og siden du ikke har forsikring på den så kan jeg spå at om du er riktig uheldig - da får du en fet erstatningsdom.
Gjest Poirot Skrevet 31. juli 2003 #3 Skrevet 31. juli 2003 De er som Wild Thing skrev -ikke lovlige.
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #4 Skrevet 31. juli 2003 Wildthing - det var da voldsomt til hissig skremselspropaganda! :o Ulovlig å bruke - lovlig å selge da eller? Rart at de skal være så mye farligere enn sykkel, man sykler da temmelig fort innimellom, ikke sant? Ok - skal få det dere sier bekreftet av politiet i morgen, bare for å være sikker. Forresten så tar man hensyn til fotgjengere både når man sykler og ellers når man kjører bil. Og jeg kan ikke forstå at det skal være verre å ta hensyn med den doningen jeg har sett på. Forresten ser denne som jeg har sett på mer ut som en scooter, bare lettere.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 31. juli 2003 #5 Skrevet 31. juli 2003 *sukk* Jeg kan vel bare si det slik; søk på google over ulykker og reportasjer om akkurat dette, og så kan du lese vegtrafikkloven. Ingenting av det jeg skrev er hissig skremselspropaganda - det er bare rene harde fakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå