Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om butikker/butikkjeder/pastamerker som fører pastastjerner??? Disse bittesmå pastastjernene med hull i midten. Har lett og lett, men vi har ikke så godt butikkutvalg her jeg bor. Om noen vet om butikker eller merker, så kan jeg få familie eller venner til å kjøpe til meg å sende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. ikke er direkte svar til deg, men på en tur på en helt standard innvadrersjappe her i Hønefoss så kom jeg plutselig over 500 gram med "hjul" og "sløyfer", disse ser jeg sjeldent i vanlige butikker (ikke engang i butikker med godt utvalg føler jeg!). Man får jo "hjul" i pakke fra Toro, men da er det kun nok til en middag mener jeg å huske.. og 9,50 for 500 gram synes jeg ikke var så aller verst pris heller..

Så skal du finne noe slikt så vil jeg tippe at en innvandrersjappe kanskje har det. Den jeg fant pasta i har litt fra ulike land, virker som både asiatisk og øst-europeisk.

Be venner og kjente stikke innom innvandrerbutikkene der de bor :) Vi har 1 "stor", en "middel" og en som egentlig bare selger te men har litt diverse asiatiske matvarer også, bare her i lille Hønefoss.

Skrevet

Støtter forslaget om innvandrerbutikker. Her på den lokale sjappa fant jeg både småstjerner og like små bokstaver for en stund siden. Bokstavene er festlige i en ujevnet suppe ;)

Gjest sommergjesten
Skrevet
Hmm.. ikke er direkte svar til deg, men på en tur på en helt standard innvadrersjappe her i Hønefoss så kom jeg plutselig over 500 gram med "hjul" og "sløyfer", disse ser jeg sjeldent i vanlige butikker (ikke engang i butikker med godt utvalg føler jeg!). Man får jo "hjul" i pakke fra Toro, men da er det kun nok til en middag mener jeg å huske.. og 9,50 for 500 gram synes jeg ikke var så aller verst pris heller..

Så skal du finne noe slikt så vil jeg tippe at en innvandrersjappe kanskje har det. Den jeg fant pasta i har litt fra ulike land, virker som både asiatisk og øst-europeisk.

Be venner og kjente stikke innom innvandrerbutikkene der de bor :) Vi har 1 "stor", en "middel" og en som egentlig bare selger te men har litt diverse asiatiske matvarer også, bare her i lille Hønefoss.

Veronica88, hvor er disse butikkene? Jeg er "sommergjest" like ved Hønefoss, og skal bo her nesten hele sommeren. Har ikke funnet annet enn kjedelige supermarkeder foreløpig - med det vanlige, elendige, norske standardutvalget. Men jeg er jo ikke så godt kjent her. Kan du forklare meg ca. hvor jeg finner dem? På forhånd tusen takk :-)

Ibi, jeg har ikke sett stjernepasta her i Norge på flere år. Kjøpte i en italiensk butikk i Oslo for noen år siden, men den er nedlagt nå. Mener å huske at de het "Stelline".

Skrevet (endret)

Tusen takk for innspill og svar dere.

Har fått faren min - som eeeelsker å gå å snuse i matbutikker til å se etter, men han har ikke hatt særlig hell ennå. Han har sjekket både store forretninger og innvandrerbutikker så langt. Her vi bor har vi ingen indvanderbutikker, så de får jeg ikke sjekket selv. Har fått ei veninne på saken også og har tenkt å sette moren min og sambo på saken for å se etter når de skal til sverige på "harrytur".

Men om noen flere har innspill, ideer eller vet om konkret hvor det er å få tak i, så blir jeg veldig glad! :jepp:

Stemmer det, at det konkrete navnet på pastastjernene er Stelline ja...

De minibokstavene hørtes skikkelig både festlige og fancy ut... :Hehe:

Har prøvd å skrive mail til Barilla, for jeg ser at de fører Stelline i andre land - men ikke i norge. Har ikke fått svar ennå, og har vel ikke så store forhåpningene om at de gidder å svare.

Vurderer å skrive mail til nestle barnemat å høre med de hvor de skaffer stjernepastaen som de bruker til ene slaget barnemat de fører... Regner med at det ikke er til salg for lille meg, men det går da an å høre - om jeg i det heletatt får svar fra de da... :sjenert:

Har imidlertid fått bestilt meg en forsyning fra en britisk nettbutikk. 7 poser a 500g for å oppnå minstebestilling i sum. :nigo: Disse kom i posten i går etter å ha ligget i en liten evighet i tollen for at de skulle finne ut at pakken ikke var tollpliktig. Men jeg kan jo ikke holde på å bestille pasta fra england i hytt og pine, for det koster jammen meg bra med porto også når man skal sende 3,5kg med pasta på fly... :roll:

MEN jeg skal i allefall få mettet den plutselige lysten min på suppe med stjernepasta i enn så lenge. Kan jo hende det er bare en slik en gravid-dille jeg har også, at jeg får spist meg "mett" på denne typen når de 7 pakkene er konsumert... :tongue:

Men som sagt; er det noen flere som har innspill, ideer eller vet konkret hvor det er å få tak i, så blir jeg kjempeglad! :jepp:

Endret av ibi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...