Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal til tusenfryd i sommer, og nå har jeg funnet ut at jeg er gravid...

Har hørt en plass tror jeg at en ikke skal ta karuseller og bade under graviditeten. stemmer dette?

Håper noen kan hjelpe meg, for fikk ikke legetime før etter ferien... :(

Gjest Gjest
Skrevet
skal til tusenfryd i sommer, og nå har jeg funnet ut at jeg er gravid...

Har hørt en plass tror jeg at en ikke skal ta karuseller og bade under graviditeten. stemmer dette?

Håper noen kan hjelpe meg, for fikk ikke legetime før etter ferien... :(

Jeg har over hodet ingen kompetanse rundt dette med graviditet og karusell, men jeg kan dog tenke meg at det å "vrenge mage og tarmer" i en karusell når man er gravid, ikke er en heldig kombinasjon :sjenert: hvorvidt det er direkte skadelig, vet jeg ikke - det spørs vel kanskje litt på hvor langt man har kommet. Om frøet nettopp er plantet, eller om du er lenger på vei.. Men jeg for min del hadde kommet til å ligget LANGT unna karuseller iløpet av hele graviditeten. Har man kommet et stykke på vei, tror jeg det er uaktuelt med slike aktiviteter........

Skrevet

jeg er ca 5 uker på vei når jeg er der (tror jeg)

Kommer nok til å droppe karusellene, men så var det dette med bading da...

Skrevet

Jeg ville nok holdt meg unna karuseller mens jeg er gravid! Ikke bare blir mage og tarm vrengt ;) men det er stor fare for slag og dult mot magen i en karusell..

Når det gjelder bading, så er det ikke noe i veien for at du kan bade frem til ca de 2-3 siste ukene av svangerskapet!

Skrevet

Det står på de fleste karuseller at gravide ikke bør prøve dem, dette har også med deres ansvar å gjøre. Jeg har valgt å la være å ta karuseller selv pga at jeg ikke har lyst å ta en sånn risiko, selv om det sikkert er mange karuseller som hadde gått helt fint å ta. Men det er jo virkelig ikke verdt å ta sjansen syns jeg.

Jeg tok en berg og dalbane i utlandet i fjor sommer, den ristet noe så voldsomt at det var smertefullt å ta den, jeg var rett og slett redd for ryggen min osv. enda jeg virkelig er en tivoli fan som ikke lar meg skremme så lett av karuseller. Da hadde vi hatt ubeskyttet sex noen ganger, og skulle begynne å prøve aktivt snart. Jeg ante ikke om jeg kunne være gravid, trodde ikke det, da hadde jeg ikke tatt karuseller, men på kvelden etter vi hadde kommet hjem blødde jeg fra underlivet, det har jeg aldri gjort utenom mens ellers. Jeg har derfor mistanke om at jeg kanskje nettopp hadde blitt gravid, uten å vite at jeg var det, men det vil jeg aldri få vite. Det kan jo være noe annet som hadde fått noen blodkar til å briste el også, ikke vet jeg. Uansett, jeg kommer ikke til å gjøre sånne ting hvis det er mulig jeg kan være gravid en annen gang. Det var en guffen følelse å lure på om jeg hadde gjort noe som skadet en evt. spire...

Skrevet

Uff stakkar deg Littlebird... jeg kommer nok ikke til å ta noen karuseller nei, selv om jeg har gledet meg til dette siden jul.. :( har aldri vært på tusenfryd før!! :sukk: Men er ikke vært å ta sjansen som dere sier! denne spiren skal få vokse og gro i fred :) jeg får satse på å henge i badelandet istede :)

Skrevet

Bading er i alle fall ikke farlig - man kan bare helt til vannet/slimproppen går eller man får rier! Det eneste noen mener man skal være restriktiv med, er boblebad. Alt annet er fritt frem.

Karuseller - tja, jeg tror ikke det innebærer noen som helst fare jeg da, med mindre du er lengre på vei og det er fare for slag mot magen.

Skrevet

Jeg er ikke en særlig til karusell dame egentlig, liker best berg og dalbaner. men uansett vil det jo riste en hel del og slag mot magen kan forekomme. tror ikke jeg tar non sjanser gitt... får ta det igjen senere :) Skal kose meg i vannet istede, om det er fint vær da... hehe

Gjest Gjest_Molly80_*
Skrevet

Jordmor sa til meg at bading er helt greit, bare skift til tørr truse etterpå, får så lett urinveisinf. som gravid :)

Skrevet

Mange gravide opplever plutselige blodtrykksfall, og kan da lett besvime. Ikke særlig kult å besvime i en berg og dalbane akkurat. Jeg ble svimmel, uvel og ustø mange ganger om dagen de første månedene, så bare tanken på en karusell hadde fått meg til å holde meg fast og sette meg ned :ler:

Skrevet

du kan ta den røde berg og dalbanen! den er kort og smooth liksom.

den svære tregreia rister osv, og den blå går jo helt latterlig fort og svingete ;D

jeg vet ikke hvordan det er ang. dette og graviditet, er vel ikke å anbefale om man er noen uker på vei..

Gjest *Mim*
Skrevet

Karuseller hadde jeg holdt meg unna, men bading har jeg holdt på med hele tiden mens jeg har vært gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...