Gå til innhold

Eggkoker = Mer effektivt?

Anbefalte innlegg

Gjest Rettpåsak
Skrevet

Vurderer å skaffe meg en eggkoker. Er det mer effektivt enn å koke opp i kjelen? Isåfall, hvilken type er best? Pris spiller liten rolle.

Skrevet

Jeg vil tro at det er mer effektivt siden det er en mindre mengde vann som skal kokes opp. Da mener jeg både tidseffektivt og energieffektivt. Men da har jeg selvfølgelig ikke tatt med energien som går til å LAGE eggkokeren, alt i alt tror har nok miljøet best av at vi bruker en vanlig kjel som også brukes til andre ting ;). En annen ting er jo at det er mye lettere å få samme resultat hver gang.

For min så spiser vi ikke nok egg til at jeg kan forsvare plassen enda en kjøkkendings tar, eller prisen for den saks skyld. Jeg har kjøpt et sånn plastegg fra Clas Ohlson som viser hvor kokt eggene er, helt genialt. Alltid perfekte smilende egg, uansett om jeg legger eggene i kaldt eller varmt vann :)

Skrevet

Gå inn på en hvilken som helst butikk som har kjøkkenting, og kjøp den billigste de har. Du trenger ikke noe avanserte greier for å koke egg. Tror vi kjøpte vår på Coop Obs til 99,- eller 199,-. Følger med målebeger. Hiver i vann, stikker hull i eggene og setter på plass og skrur på. Så piper det når de er ferdig. Perfekt hver gang, og mye mindre stress enn å koke de i panne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...