Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Jeg har plutselig fått noen stygge, røde, tykke streker nederst på magen og øverst på lårene. Men jeg har ikke lagt på meg, heller gått litt ned i vekt! Hva skjer med kroppen min?
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 To muligheter: Du har blitt større i de områdene selv om vekten ikke har økt. Hormonforandringer har skylden.
liv Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Det er når en går ned i vekt at strekkmerkene syns...
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Det er når en går ned i vekt at strekkmerkene syns... De vil vises bedre da ja, men det er jo som regel de nyeste strekkmerkene som er røde, siden strekkmerker blekner med tiden.
Gjest Tigress Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Dei kjem frå ingen stader - eg har strekkmerke på låra, har aldri gått mykje verken opp eller ned i vekt, men dei er der likevel. Anar ikkje kor dei kjem frå eller kvifor eg har fått dei. Slikt skjer...
Gjest svanungen Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 Jeg fikk strekkmerker i puberteten, både på magen og brystene. Ikke særlig festlig, men jeg har med tiden fått et mer avslappet forhold til det, og samtidig har de bleknet. Og trøster meg med at vi kvinnfolk nok har en mye større tendens til å henge oss opp i slike ting, enn det mannfolka har. Jeg har blitt MYE flinkere til å ikke nevne "skavanker" eller komplekser, og det viser seg at de da heller ikke blir lagt merke til... Anbefales!
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #7 Skrevet 7. juli 2009 Strekkmerker kommer av hormonforandringer, også uavhengig av vektoppgang eller -nedgang. Når man vokser (eller slanker seg, for den saks skyld), raser hormonene, og derfor får man strekkmerker. De kommer med andre ord ikke fordi huden strekkes rent fysisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå