Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest ikke mer skeidar
Skrevet

Oi, her har du jo opplevd det samme som meg. Kjøpte en seng på nyåret, og betalte med en gang både for levering og senga. Ble spurt om jeg ville ha med meg senga der og da, men siden jeg ikke har bil så betalte jeg for levering i stedet. Dette var en mandag, så jeg skulle få senga i løpet av uka, men de skulle ringe å avtale tidspunkt. Fredagen kom og jeg hørte ingenting, så jeg ringte, og da sa de at varen ikke var på lager men den kom om to uker. Så hvorfor driver Skeidar å lyver om at de har varene på lager når de ikke har det? Menmen, det gikk jo to nye uker og jeg hørte fortsatt ikke noe, så jeg ringte igjen, og da var ny leveringstid om 4 uker, og da holdt jeg på å eksplodere mildt sagt. De ville heller ikke la meg heve kjøpet, for da mistet jeg det jeg hadde betalt for levering + 20%. JEG TAPER PENGER PÅ AT DE DRITER SEG UT ER RETTFERDIG??

Etter to uker så ringte de og skulle levere den samme dag, og så sa jeg at det går ikke, jeg ble lovt levering de og de dagene når jeg var hjemme, men jeg jobber skift så jeg kan ikke ta i mot varen hele det tidspunktet du skisserer til meg nå, for det var levering i et veldig vidt tidsrom, men hvis jeg kunne få garantier på at sjåføren tok meg til sist eller noe slik så kunne jeg prøve å komme meg hjem fra jobb for å ta i mot senga. Det kunne de ikke love, og hvis jeg ikke kunne ta i mot varen så ble det leveringsgebyret doblet. dvs at jeg måtte betale for levering tilbake til varehuset og levering tilbake til meg selv igjen + det gebyret jeg allerede hadde betalt for levering. Så det måtte bli da og da ellers så måtte jeg betale mer.

Det ordnet seg med at jeg fikk eksen min til å passe leiligheten min, så senga kom seg jo i hus, og da vi skulle begynne å sette den opp så manglet det skruer og sokkelen lignet ikke på bildet som var i bruksanvisningen i hele tatt. Jeg ringte dagen etter for å spørre, men da fikk jeg beskjed om å bruke drill, så skulle se sende nye skruer fra leverandøren. Det gikke i uke og jeg fikk ingen skruer, så jeg ringte på nytt og da var det ikke registrert noen skruer på mitt ordrenummer, så da måtte den jeg snakket med da bestille skruer, og det tok et par dager. Min nye kjæreste kom på besøk og så på senga og ringte, og fikk beskjed om at hvis det ikke var hull så måtte vi drille selv (veldig lett å få alt til å stemme 100% der) men han oppdaga jo at skruene var flate, så det var jo ikke mulig å drille skruene. Han ringte en gang til og fikk beskjed om å drille, men da han konfronterte selgeren med at det ikke gikk an så skulle selger ringe oss opp igjen.

Det gjorde han jo selvfølgelig aldri, så vi ringte en gang til og da kom vi til en dyktig kundeservicemedarbeider som hadde gjort hjemmeleksa si, som sa at leverandøren hadde skiftet sokkeltype, så det kunne hende at de hadde blandet ny sokkel med gammel bruksanvisning, og hvis vi ikke fikk det til slik hun sa så skulle hun legge av en ny sokkel til oss som vi kunne komme å hente samme dag. Men etterhvert fant vi jo ut av sokkelen, og brukte noen plastgreier som de andre bare hadde bedt oss om å kaste for å sette sammen sokkelen. Men da fikk jeg endelig seng da, nesten 8 uker etter den var betalt for.

Jeg jobber selv innen kundeservice, og hadde en av våre kunder opplevd noe lignende så hadde han mottatt kompensasjon både for tort og svie og vi pleier ofte å gi en tilsvarende vare som plaster på såret gratis. Det kan de jo ikke i dette tilfellet da, men litt prisavslag for tort og svie hadde virkelig gjort seg, men de jeg snakket med var virkelig lite løsningsorienterte, og bare gjentok at det ikke var hans/hennes feil. Er man ansiktet til en bedrift utad så må man ta støyten, det er ikke personlig, og jeg var ikke ufin på noen som helst måte. Men både å heve kjøpet og få noen form for kompensasjon var uaktuelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk varene før de hadde lovet vi - to ganger

Skrevet
Vi fikk varene før de hadde lovet vi - to ganger

Heldig - som sagt, man har forskjellige opplevelser med ulike bedrifter, men når man opplever at de to ganger gjør store feil, blir man litt skeptisk. Skeidarer kan jo være forskjellig fra sted til sted :) Venter fortsatt i spenning på en telefon..

• 1 måned senere...
Skrevet
Oi, her har du jo opplevd det samme som meg. Kjøpte en seng på nyåret, og betalte med en gang både for levering og senga. Ble spurt om jeg ville ha med meg senga der og da, men siden jeg ikke har bil så betalte jeg for levering i stedet. Dette var en mandag, så jeg skulle få senga i løpet av uka, men de skulle ringe å avtale tidspunkt. Fredagen kom og jeg hørte ingenting, så jeg ringte, og da sa de at varen ikke var på lager men den kom om to uker. Så hvorfor driver Skeidar å lyver om at de har varene på lager når de ikke har det? Menmen, det gikk jo to nye uker og jeg hørte fortsatt ikke noe, så jeg ringte igjen, og da var ny leveringstid om 4 uker, og da holdt jeg på å eksplodere mildt sagt. De ville heller ikke la meg heve kjøpet, for da mistet jeg det jeg hadde betalt for levering + 20%. JEG TAPER PENGER PÅ AT DE DRITER SEG UT ER RETTFERDIG??

Etter to uker så ringte de og skulle levere den samme dag, og så sa jeg at det går ikke, jeg ble lovt levering de og de dagene når jeg var hjemme, men jeg jobber skift så jeg kan ikke ta i mot varen hele det tidspunktet du skisserer til meg nå, for det var levering i et veldig vidt tidsrom, men hvis jeg kunne få garantier på at sjåføren tok meg til sist eller noe slik så kunne jeg prøve å komme meg hjem fra jobb for å ta i mot senga. Det kunne de ikke love, og hvis jeg ikke kunne ta i mot varen så ble det leveringsgebyret doblet. dvs at jeg måtte betale for levering tilbake til varehuset og levering tilbake til meg selv igjen + det gebyret jeg allerede hadde betalt for levering. Så det måtte bli da og da ellers så måtte jeg betale mer.

Det ordnet seg med at jeg fikk eksen min til å passe leiligheten min, så senga kom seg jo i hus, og da vi skulle begynne å sette den opp så manglet det skruer og sokkelen lignet ikke på bildet som var i bruksanvisningen i hele tatt. Jeg ringte dagen etter for å spørre, men da fikk jeg beskjed om å bruke drill, så skulle se sende nye skruer fra leverandøren. Det gikke i uke og jeg fikk ingen skruer, så jeg ringte på nytt og da var det ikke registrert noen skruer på mitt ordrenummer, så da måtte den jeg snakket med da bestille skruer, og det tok et par dager. Min nye kjæreste kom på besøk og så på senga og ringte, og fikk beskjed om at hvis det ikke var hull så måtte vi drille selv (veldig lett å få alt til å stemme 100% der) men han oppdaga jo at skruene var flate, så det var jo ikke mulig å drille skruene. Han ringte en gang til og fikk beskjed om å drille, men da han konfronterte selgeren med at det ikke gikk an så skulle selger ringe oss opp igjen.

Det gjorde han jo selvfølgelig aldri, så vi ringte en gang til og da kom vi til en dyktig kundeservicemedarbeider som hadde gjort hjemmeleksa si, som sa at leverandøren hadde skiftet sokkeltype, så det kunne hende at de hadde blandet ny sokkel med gammel bruksanvisning, og hvis vi ikke fikk det til slik hun sa så skulle hun legge av en ny sokkel til oss som vi kunne komme å hente samme dag. Men etterhvert fant vi jo ut av sokkelen, og brukte noen plastgreier som de andre bare hadde bedt oss om å kaste for å sette sammen sokkelen. Men da fikk jeg endelig seng da, nesten 8 uker etter den var betalt for.

Jeg jobber selv innen kundeservice, og hadde en av våre kunder opplevd noe lignende så hadde han mottatt kompensasjon både for tort og svie og vi pleier ofte å gi en tilsvarende vare som plaster på såret gratis. Det kan de jo ikke i dette tilfellet da, men litt prisavslag for tort og svie hadde virkelig gjort seg, men de jeg snakket med var virkelig lite løsningsorienterte, og bare gjentok at det ikke var hans/hennes feil. Er man ansiktet til en bedrift utad så må man ta støyten, det er ikke personlig, og jeg var ikke ufin på noen som helst måte. Men både å heve kjøpet og få noen form for kompensasjon var uaktuelt.

Den var drøy! At du fant deg i det. Jobber selv i en Skeidar butikk og har ansvar for kundeservice der. Hvis det virkelig var som du forteller, har du enten hatt veldig uflaks og/ eller snakket med uengasjerte folk..Ikke vet jeg, men jeg hadde aldri funnet meg i alt det der..Skulle vært intr å vite hvilken avdelig det var ;)

Skrevet
Du er ikke alene om rot fra Skeidar. Har forstått det slik at de selger varer, uten å opplyse at de må lage dem først! :kjefte:

Jeg bestilte en seng fra dem før jul, og den senga skulle komme etter en månded, til en dato jeg fikk. Jeg gikk naivt rundt og trodde den senga faktisk skulle komme når de sa den skulle komme. Men neida. Månedene gikk og senga ble lovt til nye datoer, men ingen seng kom. Etter et halvt år... så kom den. Senga hadde vært både land og strand rundt før jeg fikk den.

Min søster hadde også problemer med dem, hun bestilte et spisestuesett og ventet i evigheter på det, når det endelig kom var det feil sett, og ny ventetid. Når det riktige settet først kom så var deler av settet ødelagt...

Du kan jo eventuellt ringe en annen skeidar og høre med dem om det er mulig å få sofaen utlevert uten at du trenger å avbestille hos de du har kjøpt. Trodde da det var en kjede?

Eller dersom den andre butikken har sofaene inne, så kan du jo avbestille tvert hos den forrige, dersom det viser seg at det er nødvendig.

nei, stol ikke på muntlige beskjeder fra den gjengen, det er min erfaring.

Lykke til!

Har det slått deg at det kanskje kan være leverandøren som er treig?? Skeidars jobb er å informere kunden og gjør de ikke det, ja da har du rett til å klage på Skeidar.

Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet

Jeg er i helt motsatt situasjon.

Bestilte en sofa 10-08-09 og det var leveringstid på 6-8 uker.

Passet meg perfkt, for da fikk jeg spart litt ekstra. Tross alt to lønninger til.

I går fikk jeg tlf om at sofaen var kommet!

Normalt blir folk glad for det, men jeg hadde beregnet i hvert fall 6 uker.

Nå sitter jeg her og lurer på hvordan jeg skal få dette til økonomisk.

Den gamle skal jeg gi bort til noen som skal flytte 15. september og har liten plass og i hvertfall ikke plass til alle sofaene

Ja, det var et motsatt problem av det ts har.

Skrevet

De kan ha sofaen på lager til du ønsker å hente den - det ble vi hvertfall fortalt. Vi fikk sofaen til slutt - etter at vi ble "kjeftet" på for å ikke ha tatt telefonen hele ferien (selv om de skrev selv at vi var på ferie hele juli).. Og etter en samtale som lød: Blir den ikke utlevert i morgen, kan dere bare gi oss pengene tilbake - dukket den opp på døra ;)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jobber også i Skeidar.

Noen ting jeg ser dere lurer på.

Skeidar er felles kjede, men forskjellige AS'er. Bestiller du en vare i et varehus, må den hentes og betales i samme varehus.

Betaler du forskuddet på 20% når du bestiller eller holder av en vare (en sikkerhet for butikken slik at du kommer å henter varen. For at ikke butikken skal bli sittende med denne på lager, eller at den ikke blir hentet og da kunne vært solgt til noen andre) Disse 20 prosentene skal betales, men ikke alle varehusene som praktiserer det. Blir det forsinkelser og kunden ikke blir informert, har jeg aldri opplevd at en kunde ikke får tilbake sine 20% for å kjøpe varen et annet sted.

Skeidar har masse varer på lager, men ikke alle varer er lagervare. Lagerplassen er selvølgelig begrenset. Og varer som selger mye, og ofte blir selvsagt prioritert.

Vi mottar ordrebekreftelser fra leverandører som blir punchet jevnlig, Der står det navn på kunde og og når varen blir levert fra de. Dette blir lagt inn i butikkens datasystem, blir det forsinkelser fra leverandøren sendes en ny mail til butikken og denne blir igjen lagt inn i systemet. Da vil datoen på kundens ordre forandres og kunder kan derfor oppleve at de får beskjed om en annen leveringsuke enn sist de spurte. Men kundene skal selvfølgelig få beskjed om det blir forsinkelser. Vet at mange ikke får det.

Skrevet

Vi opplevde noe ganske tilsvarende for et par-tre år siden.

Skulle bestille et bord, og var klare på at vi måtte ha det innen en gitt dato. (Og, joda, det skulle gå helt fint.) Betalte vel bare de 20% ene, og ventet.

Når datoen nærmet seg, så ringte de og sa at bestillingen vår ikke kom før et par uker senere.

Vi sa at det passet dårlig, men det var jo lite å gjøre med.

Når varene endelig kom, var det feil puter på stolene. (Vi hadde ekstra lang leveringstid fordi vi bestilte noe "unormalt". ) Pluss at det ene bordbenet var feilprodusert, så det lot seg ikke levere.

Grunnen til at ting hastet for oss, var at jeg skulle føde. Hadde vi visst hvor mye tid det gikk over termin, så hadde vi ventet til ting roet seg etter fødselen, og handlet da istedenfor.

Det endet med et par ekstra turer til skeidar, for å levere feil og hente rett bordben. Pluss at Skeidar da måtte stille med en montør til å bytte puter/stoff på stolene våre.

Det ordnet seg heldivis innen rimelig tid, selv om det gikk ca 1 mnd over det vi var blitt lovt.

Fikk ingen form for kompensasjon fra Skeidar da, og opplevde vel generelt kundeservicen som så dårlig at vi ikke kjøper møbler der igjen.

Så da tapte de et par kunder på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...