Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen her som har hatt problemer med leveringtid på Skeidar? Jeg begynner å bli mektig lei dem. Det var en kampanje på sofa hos dem, og vi kjøpte en treseter og toseter sofa. De hadde ikke treseter sofaen på lager, og vi fikk beskjed om at den ville komme innen én uke. Vi forklarte at det hastet litt med tanke på at vi reiser bort i uke 29, og dama bak resepsjonen sa at det ikke ville bli noe problem. Hvis vi forhåndsbetalte, så skulle det også spare oss tid..

Det gikk en uke, og vi dro tilbake til Skeidar for å se på et par småting, og mens vi var der lurte vi på hvordan det stod til med leveringen. Da fikk vi vite at sofaen ikke kom før i slutten av uke 27, mest sannsynlig på onsdag, siden det er da de leverer ut møbler, men senest på fredag. Og det var i orden, det var jo fortsatt en stund til uke 29. Og vi satt og ventet på samtalen fra Skeidar, kom tidlig fra jobb og alt, for de kom rundt 15. tiden. Den kom ikke, og i dag ringer jeg for å spørre hvor den har blitt av med svaret: Her står det at den ikke kommer før i slutten av uke 29! De har ikke gitt noen beskjed om dette.. Og det skal tydeligvis stå på min lapp, men jeg har kun en hvit kvittering hvor det står navnet mitt med at jeg har betalt en viss sum. "Dette er uvanlig, vi gir alltid ut en lapp med leveringstid".. Vel, det gjorde de ikke nå.. Jeg forklarer at vi har blitt fortalt og lovt at den ville bli levert til oss på fredag, og nå syns jeg at det skurrer litt når de utsetter denne leveringen så mange ganger... Jeg spurte pent om de kunne hente sofaen fra en annen Skeidar, siden de hadde både 4 og 5 tresetere på lager, men jeg fikk et strengt nei. Da måtte jeg avbestille hos dem, for å så bestille hos den andre Skeidaren.. Uf, rot rot rot!! Er det noen som vet om dette stemmer? Det virker så rart.. at de ikke "samarbeider"..

Er det noen tips til hva jeg kan gjøre? Hjelper det å dukke opp hos dem og snakke med dem ansikt til ansikt.. mer enn over telefon? Hun skulle ringe tilbake etter at hun ringte leverandøren, men jeg tviler på at det kommer til å skje..

Endret av ninuska_
Skrevet

*dytte* :)

Gjest Lei eks-kunde
Skrevet

Du er ikke alene om rot fra Skeidar. Har forstått det slik at de selger varer, uten å opplyse at de må lage dem først! :kjefte:

Jeg bestilte en seng fra dem før jul, og den senga skulle komme etter en månded, til en dato jeg fikk. Jeg gikk naivt rundt og trodde den senga faktisk skulle komme når de sa den skulle komme. Men neida. Månedene gikk og senga ble lovt til nye datoer, men ingen seng kom. Etter et halvt år... så kom den. Senga hadde vært både land og strand rundt før jeg fikk den.

Min søster hadde også problemer med dem, hun bestilte et spisestuesett og ventet i evigheter på det, når det endelig kom var det feil sett, og ny ventetid. Når det riktige settet først kom så var deler av settet ødelagt...

Du kan jo eventuellt ringe en annen skeidar og høre med dem om det er mulig å få sofaen utlevert uten at du trenger å avbestille hos de du har kjøpt. Trodde da det var en kjede?

Eller dersom den andre butikken har sofaene inne, så kan du jo avbestille tvert hos den forrige, dersom det viser seg at det er nødvendig.

nei, stol ikke på muntlige beskjeder fra den gjengen, det er min erfaring.

Lykke til!

Skrevet (endret)

Takk for tips - jeg skal ta og ringe en annen Skeidar og spørre om de har muligheten til å levere til oss uten at vi må styre med å få penger igjen av den første Skeidaren. Jeg vet ikke helt hvilken, men jeg skal prøve å finne ut av det.. Og hvor mye ekstra frakt vil koste.. I så fall, skal jeg be om pengene kontant på flekken i dag. Jeg gidder ikke vente til de får ordnet opp med å levere tilbake pengene - hvem vet når det skjer, når de er så trege med leveringen.. Tror du man kan gjøre det? Og kanskje jeg kan be om å snakke med varesjefen..

Det aller verste er at vi har snakket med to forskjellige kundebehandlere, og begge gav oss opplysningene om at sofaen ville bli levert til riktig tid, men igår, uten at de har opplyst om det, har leveringstiden blitt utsatt til etter at vi reiser bort - og den andre datoen vi har blitt lovt er helt visket bort. Den eneste grunnen vi kjøpte sofaen til å begynne med, var at vi skulle få den før vi reiste bort, og vi betalte på flekken.

Min mor har også hatt problemer med dem, og jeg tror dette er siste gang vi kjøper noe hos dem. Aller siste gang. Vi kjøpte bord og stoler, og bordet kom i riktig farge. Stolene derimot, kom i lønn istedenfor bøk. Og de ble sendt i retur - hele 3 ganger fikk vi feil farge - de hadde bare byttet lappen utenpå forpakningen til bøk. Til slutt orket ikke mamma mer, og tok stolene selv om de var i feil farge.

Det er stor forskjell på service på Skeidar og Bohus. Min mor kjøpte en sofa på Bohus nå for max en uke siden, og den kommer allerede i morgen!

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg skjønner at vi har vært heldig med Skeidar. Vi har flere ganger bestilt møbler derfra uten noen store problemer. Vi har opplevd at enkelte varer ble 1-2 uker forsinket, men da har de ringt oss for å informere om dette. Vi har også alltid fått skriftlig kopi av bestillingen der det står antatt leveringstid.

Vi har hatt dårligere erfaring med Bohus. Der har vi opplevd å forhåndsbetale for en bestilt vare. Først flere uker senere får vi telefon om at denne varen var gått ut av produksjon for flere måneder siden. Jeg har sluttet å forhåndsbetale for varer jeg bestiller, og betaler først når jeg har fått varen.

Skrevet
Jeg skjønner at vi har vært heldig med Skeidar. Vi har flere ganger bestilt møbler derfra uten noen store problemer. Vi har opplevd at enkelte varer ble 1-2 uker forsinket, men da har de ringt oss for å informere om dette. Vi har også alltid fått skriftlig kopi av bestillingen der det står antatt leveringstid.

Vi har hatt dårligere erfaring med Bohus. Der har vi opplevd å forhåndsbetale for en bestilt vare. Først flere uker senere får vi telefon om at denne varen var gått ut av produksjon for flere måneder siden. Jeg har sluttet å forhåndsbetale for varer jeg bestiller, og betaler først når jeg har fått varen.

Det skal jeg huske på. Det virker som om det er dumt å forhåndsbetale, jeg føler nå at Skeidar kan gjøre "som de vil" siden vi har betalt, og de har oss i boks, men jeg skal dukke opp på Skeidar i dag og vise at det er ikke saken. Vi har ikke fått noen skriftlig kopi av bestillingen, utenom en kvittering der det står at vi har betalt.

Skrevet
Det skal jeg huske på. Det virker som om det er dumt å forhåndsbetale, jeg føler nå at Skeidar kan gjøre "som de vil" siden vi har betalt, og de har oss i boks, men jeg skal dukke opp på Skeidar i dag og vise at det er ikke saken. Vi har ikke fått noen skriftlig kopi av bestillingen, utenom en kvittering der det står at vi har betalt.

Jeg vil ha mulighet til å se meg om etter alternative produkter/forhandlere hvis en butikk ikke har klart å skaffe varen innen rimelig tid. Har du forhåndsbetalt ser jeg for meg at det kan bli litt vanskeligere.

Skrevet

Det forstår jeg godt. Vi betalte egentlig kun på forhånd siden det ikke var jeg som skulle betale. Vi fikk valget mellom å betale med en gang eller betale i det sofaen kom - og siden jeg skulle ta imot sofaen, ble det sånn.. Fikk svar fra Skeidar nå at de ikke kan utlevere varen hvis jeg har kjøpt hos en annen Skeidar. Da må jeg i så fall annullere kjøpet der jeg har bestilt varen for så å bestille hos dem. Tungvint..

Skrevet

Jeg var der i dag, og gjett hva! Herregud, jeg ble så forbanna. En annen kundebehandler sier "Det står her den skal komme i uke 39!". Unnskyld??? Jeg snakket igår med en kvinne som sa den kom i uke 29. Og den kommer ikke etter at vi drar på ferie, men den kommer godt over en hel mnd etter at vi kommer fra ferie! Det er helt absurd.. det kommer ikke på tale fra min side. Hun kundebehandleren jeg snakket med i går "hadde ikke hatt tid til å ringe leverandøren for hun hadde hatt så mye å gjøre". Ååh, hvis hun ikke ringer i morgen, finner jeg sjefen hennes på stedet.. *få ut frustrasjon*

Skrevet
Jeg var der i dag, og gjett hva! Herregud, jeg ble så forbanna. En annen kundebehandler sier "Det står her den skal komme i uke 39!". Unnskyld??? Jeg snakket igår med en kvinne som sa den kom i uke 29. Og den kommer ikke etter at vi drar på ferie, men den kommer godt over en hel mnd etter at vi kommer fra ferie! Det er helt absurd.. det kommer ikke på tale fra min side. Hun kundebehandleren jeg snakket med i går "hadde ikke hatt tid til å ringe leverandøren for hun hadde hatt så mye å gjøre". Ååh, hvis hun ikke ringer i morgen, finner jeg sjefen hennes på stedet.. *få ut frustrasjon*

Det virker som det er mye rot med denne bestillingen. Noe av grunnen kan kanskje være ferieavvikling og vikarer som ikke er helt inne i systemene, men det gjør uansett ikke situasjonen noe bedre for deg. Jeg hadde nok vurdert å få kansellert bestillingen og bedt om å få tilbakebetalt kjøpesummen.

Skrevet (endret)
Det virker som det er mye rot med denne bestillingen. Noe av grunnen kan kanskje være ferieavvikling og vikarer som ikke er helt inne i systemene, men det gjør uansett ikke situasjonen noe bedre for deg. Jeg hadde nok vurdert å få kansellert bestillingen og bedt om å få tilbakebetalt kjøpesummen.

Jeg aner ikke hva som er problemet, men det er den samme kundebehandleren som var der i dag, som når vi kjøpte sofaen, og som jeg snakket med over tlf, men når vi kom til Skeidar, snakket vi med en annen til å begynne med. Og jeg så at hun som hadde solgt oss sofaen sa sånn "Jeg er jo ikke selgeren osv..", og prøvde å komme seg ut av knipa, og nei, hun er ikke selgeren som reserverte sofaen for oss, men hun solgte den til oss - det var hun som skrev inn beløpet på bankautomaten når vi betalte, hun som gav oss kvitteringen og hun som sa at den ville komme i uke 27! Jeg er jo ikke blind. Jeg forstår ikke at det kan være så vanskelig - hvor fikk hun tallet uke 29 fra, og hvis hun ikke har snakket med leverandøren i dag (som hun sa), hvorfor har det plutselig blitt uke 39?? Da har hun løyet til meg! Uf og huff :( Jeg skal se hva som skjer i morgen - jeg skal hvertfall sende et brev til sjefen og forklare situasjonen, for jeg syns det er kjempedårlig service. Hadde de vært ærlige med oss til å begynne med, hadde det ikke vært et problem, men nå er jeg forbanna rett og slett :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Kan noen fortelle meg om Skeidar har en leveringsgaranti eller noe lignende?

Gjest Gjest
Skrevet

Fant ikke umiddelbart noe om leveringsgaranti på hjemmesiden deres, men jeg fant visjonen deres. Se her. Så vidt jeg kan se stemmer ikke den helt overens med din opplevelse. Henvis til dette når du skriver brev til dem. Lykke til!

Gjest Skeidar
Skrevet (endret)

Innlegget er endret iht KGs regler. For å legge inn innlegg som firmabruker, kontakt Hilde.

Kari, mod

Endret av Kari
Skrevet (endret)
Fant ikke umiddelbart noe om leveringsgaranti på hjemmesiden deres, men jeg fant visjonen deres. Se her. Så vidt jeg kan se stemmer ikke den helt overens med din opplevelse. Henvis til dette når du skriver brev til dem. Lykke til!

Takk for svar! Jeg har sendt en liten klage nå - angående kundebehandlingen vi har fått. Jeg håper noen tar seg tid til å lese det og tar til seg den kritikken - har vært mye styr og mange telefonsamtaler. Vi måtte ringe og mase på at de skulle ringe leverandøren, noe som tok max 5 minutter virker det som. Nå får vi håpe sofaen kommer i tide - de har lovt at den skal komme i uke 29 etter siste samtale.. selv om jeg er meget skeptisk til det. :)

Endret av ninuska_
Annonse
Skrevet (endret)

Hei ninuska!

Jeg er PR-ansvarlig for Skeidar og kom akkurat over denne diskusjonen.

Det høres ut som du har hatt en utrolig uheldig kjøpsopplevelse - slik skal det ikke være hos oss! Dette vil jeg ta tak i med gang!

Det kan dessverre skje at noen varer blir levert senere enn antatt pga. forsinkelser hos våre produsenter, men kundene våre skal alltid motta riktig og oppdatert informasjon vedrørende levering. Det høres ut som om det her har skjedd en svikt i våre rutiner og det skal vi rydde opp i.

Dersom du sender meg navnet ditt, ordrenummer for sofaen du har bestilt, og navn på varehuset hvor du har bestilt - så skal jeg kontakte varehussjefen på gjeldende butikk omgående.

Du kan sende informasjon til presse [at] skeidar.no.

Mvh,

A Kupen

Leder for forretningsutvikling og PR-ansvarlig Skeidar

Endret av Skeidar
Skrevet

Vi bestilte et sofabord hos Skeidar for en ukes tid siden. Leveringstiden skulle være på én til to uker. Vi ringte de for å høre i går, og fikk sjokk da de sa at bordet ikke kommer før i september! :overrasket: :dåne: Så lenge kan vi jo ikke være uten bord! Ikke får vi kjøpe utstillingsmodellen heller, noe som sikkert er fair nok.

Er vi bare ekstremt uheldige, eller har Skeidar aldri noe på lager? Hverken dette sofabordet, en kommode eller et lite avlastningsbord hadde de på lager da vi spurte. Jeg skjønner at de ikke kan ha alt på lageret, de har jo utrolig mye møbler, men at de ikke hadde noe av det vi skulle ha synes jeg er utrolig.

Skrevet

Uf og huff - september er evigheter til! De har nå lovt oss å følge med på saken hver dag og sofaen skal komme i neste uke, men vi får se. Man får veldig inntrykket av at de aldri har noe på lager - og dette var en kampanje - som jeg så at de reklamerte for også denne uken.. Fikk du vite hvorfor leveringstiden er i september?

Skrevet
Uf og huff - september er evigheter til! De har nå lovt oss å følge med på saken hver dag og sofaen skal komme i neste uke, men vi får se. Man får veldig inntrykket av at de aldri har noe på lager - og dette var en kampanje - som jeg så at de reklamerte for også denne uken.. Fikk du vite hvorfor leveringstiden er i september?

Jeg er ikke helt sikker, det var mannen min som ringte, men tror ikke de hadde noen spesiell grunn? :vetikke:

Det inntrykket har jeg også, og det er dårlig! Det skal mye til før vi velger å kjøpe Skeidar-møbler igjen ... :kjefte:

Skrevet (endret)
Jeg er ikke helt sikker, det var mannen min som ringte, men tror ikke de hadde noen spesiell grunn? :vetikke:

Det inntrykket har jeg også, og det er dårlig! Det skal mye til før vi velger å kjøpe Skeidar-møbler igjen ... :kjefte:

Jeg forstår deg veldig godt. Vi fikk vite at de hadde problemer med lageret i Danmark.. Men det burde da ikke gå utover kunden!

Det verste er at selv om de nå har lovt at den skal bli levert i uke 29, så klarer jeg ikke helt å stole på det før de ringer meg og sier at den er på vei til oss. Jeg har hvertfall mye bedre opplevelser med Bohus. Det tok under en uke å få levert skinnsofa og skinnstol. vi fant eOg n liten flekk på skinnstolen, og samme stol ble levert dagen etter.. Jeg kommer hvertfall til å velge Bohus neste gang :)

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...