Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mange utroskapstråder og spørsmål om grenser...

Her er hva jeg mener:

Alt man ikke tør å gjøre rett foran øynene på kjæresten/ samboeren/ ektefellen er utroskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her er hva jeg mener:

Alt man ikke tør å gjøre rett foran øynene på kjæresten/ samboeren/ ektefellen er utroskap.

Enig!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Mjo... Kan være ting en forteller også som kan defineres som utroskap.

Skrevet
Mjo... Kan være ting en forteller også som kan defineres som utroskap.

Forteller? Som f.eks.?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Forteller? Som f.eks.?

Til dømes:

Har en sååå hyggelig kollega! Jeg og han bla bla bla. han forstår meg på en måte du ikke kan bla bla bla. Han er bare sååå oppmerksom. Han husket bursdag min. Han la merke til den nye frisyren min, det har du aaaaldri gjprt.. fatter ikke hvorfor han er singel, han er jo sååå Mann. Tror jeg har lyst å kysse han. Han har nok veldige myke lepper og er en god kysser.

Etc...

Det over har en eks kollega fortalt til sin mann om undertegnede... "Jeg ble jo virkelig imponert" :roll:

Gjest Maxtor
Skrevet

Her er hva jeg mener:

Virkelig? Alt?

At jeg sitter på do er utroskap? At jeg onanerer er utroskap? For å ta det grovt.

Skrevet
Virkelig? Alt?

At jeg sitter på do er utroskap? At jeg onanerer er utroskap? For å ta det grovt.

Den var jo faktisk ikke morsom i det hele tatt..

Gjest Maxtor
Skrevet
Den var jo faktisk ikke morsom i det hele tatt..

Hvem sa at jeg skulle være morsom?

Er dønn seriøs.

Onanering er seksuelt, men jeg gjør det ikke foran han. Ansees det som utroskap? Jeg gjør masse som samboeren ikke har noe med, uten at det er utroskap.

Gjest Purple Haze
Skrevet

For meg er tillitsbrudd = utroskap. Hva som kvalifiseres som tillitsbrudd, må bli opp til hvert enkelt par å definere.

Gjest Gjest_Lillemor_*
Skrevet

Her er hva jeg mener:

Jeg har nesten samme definisjon på utroskap som du har:

Alt man ønsker å skjule for sin partner, er utroskap.

Om jeg eller han har sms-kontakt med en venn/venninne, og føler at vi må skjule kontakten for den andre, er det utroskap i mine øyne, selv om det ikke foregår noe seksuelt mellom partene.

"Den som ikke har noe å skjule, skjuler ingenting!" :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Dette blir litt for enkelt.

Et forhold er bygget på tillit. Den tilliten fremkommer av at man setter grenser i sitt eget forhold og respekterer disse. For Kari og Ola er utroskap at de danser med andre, for Gunn og Per er ikke dette et problem. Anne og Stig derimot har et åpent forhold med visse grenser.

Utroskap er når man ikke respekterer grensene man har i forholdet.

Jeg tror ikke det finnes den mann eller kvinne i verden som har overskredet grensene i sitt forhold som ikke også vet at de nå har vært utro, eller at de vet at dersom partneren fikk vite om det så ville denne ikke likt det/blitt såret.

Skrevet (endret)

Den linjen er veldig lik Dr.Phil sin definisjon på utroskap.

Det du ikke ville/kunne ha gjort foran partneren din er utroskap.

Denne liker jeg også veldig godt :)

Nå tror jeg ikke han bare mener at utroskap er kun det seksuelle området, men at utroskap kan omhandle mer enn kun det seksuelle.

Ofte på engelsk/amerikansk bruker dem ordet; she/he was cheating.

Informal To be sexually unfaithful: cheat on a spouse.

Det kan også bety : To act dishonestly (Å handle uæerlig); practice fraud.

Utroskap trenger nødvendigvis ikke ha noe med seksuelt forhold å gjøre.

Ei heller relasjon fra jente til gutt, eller gutt til jente, gutt til gutt, eller jente til jente. Det kan også gjelde helt dagligdagse ting.

Er jo feks noe som heter økonomisk utroskap osv.

Så utroskap har flere betydninger. Det finnes ei heller ingen entydig definisjon på hva utroskap er i seg selv sist jeg prøvde og finne en klar definisjon på dette.

Endret av Chakoya
Gjest Gjest
Skrevet

Et tillitsbrudd er ikke nødvendigvis utroskap i mine øyne.

F.eks dersom jeg har sendt ml med en annen mann, så ser jeg ikke på dette som utroskap, dersom jeg selv vet at det ikke er noe mere enn det. Selv om jeg vet mannen min ikke ville likt det. Men et brudd på tillit er det absolutt, og svært ødeleggende dersom den andre skulle finne det ut.

Skrevet
Dette blir litt for enkelt.

Et forhold er bygget på tillit. Den tilliten fremkommer av at man setter grenser i sitt eget forhold og respekterer disse. For Kari og Ola er utroskap at de danser med andre, for Gunn og Per er ikke dette et problem. Anne og Stig derimot har et åpent forhold med visse grenser.

Utroskap er når man ikke respekterer grensene man har i forholdet.

Ja,kan ikke det du sier oppsummeres til "alt du ikke vil gjøre foran partneren er utroskap"?? Kari kan ikke danse med andre foran Ole = utroskap, men Gunn kan danse med andre foran partneren = greit. Et tydelig tegn på at man ikke respekterer grensene i et forhold er jo nettopp at man ikke kan bli "avlsørt" med det man gjør/ gjøre det foran partneren. :filer:

Gjest Blondie65
Skrevet
Ja,kan ikke det du sier oppsummeres til "alt du ikke vil gjøre foran partneren er utroskap"?? Kari kan ikke danse med andre foran Ole = utroskap, men Gunn kan danse med andre foran partneren = greit. Et tydelig tegn på at man ikke respekterer grensene i et forhold er jo nettopp at man ikke kan bli "avlsørt" med det man gjør/ gjøre det foran partneren. :filer:

Eh ... les resten av innlegget også du. Jeg har ikke sagt at det er feil, bare at det er for enkelt. Hvis Ola ikke liker at Kari danser med andre, blir det da greit dersom hun gjør det når Ola ser på?

Skrevet (endret)
Eh ... les resten av innlegget også du. Jeg har ikke sagt at det er feil, bare at det er for enkelt. Hvis Ola ikke liker at Kari danser med andre, blir det da greit dersom hun gjør det når Ola ser på?

Leste hele innlegget ditt jeg.

Du sa at det blir litt for enkelt å si - det du ikke kan/vil gjøre foran partneren er utroskap", så kom du jo med eksempler på at grensene er ulike i forhold og alle vet når de gjør en feil. Hva har det med saken å gjøre? Er grensene ulike er også de tingene man ikke trenger å skjule for partneren ulike - i prinsippet kunne gjort foran han, og at alle vet når de er utro har vel ingenting med at utsagnet "det du ikke gjør foran partneren" er for enkelt å si.

Poenget var at jeg syns du avfeide det som for enkelt, uten å begrunne i det hele tatt hvorfor det var for enkelt å si det slik. :romeo:

Endret av kristian82
Gjest Gjest_Tullemor_*
Skrevet
For meg er tillitsbrudd = utroskap. Hva som kvalifiseres som tillitsbrudd, må bli opp til hvert enkelt par å definere.

Etthvert tillitsbrudd kan ikke anses som utroskap.

For meg er det et tillitsbrudd om mannen min hadde sagt at han hadde betalt en regning så viste det seg at han hadde gjort noe helt annet med pengene - og regningen forble ubetalt.

Eller om mannen sa at han skulle hente ungene i barnehagen - så fant han ut at han heller ville ut og ta en øl med gutta på jobben.

osv .. osv ..

Utroskap er for meg et seksuelt forhold eller en seksuell hendelse med en annen person.

Jeg ser ikke på kyssing som utroskap - ikke at jeg kysser ukjente menn i øst og vest - men det har jo hendt endel ganger i løpet av de 20 årene jeg har vært gift.

Gjest Gjest
Skrevet
Etthvert tillitsbrudd kan ikke anses som utroskap.

For meg er det et tillitsbrudd om mannen min hadde sagt at han hadde betalt en regning så viste det seg at han hadde gjort noe helt annet med pengene - og regningen forble ubetalt.

Eller om mannen sa at han skulle hente ungene i barnehagen - så fant han ut at han heller ville ut og ta en øl med gutta på jobben.

osv .. osv ..

Utroskap er for meg et seksuelt forhold eller en seksuell hendelse med en annen person.

Jeg ser ikke på kyssing som utroskap - ikke at jeg kysser ukjente menn i øst og vest - men det har jo hendt endel ganger i løpet av de 20 årene jeg har vært gift.

Kyssing er definitivt utroskap for meg (selvfølgelig ikke et vennsakpskyss på kinnet). Jeg mener det kan være utroskap selv om det ikke har innebart en seksuell handling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...