Gå til innhold

MSN - har han slettet meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har litt mistanker om at en fyr har slettet meg fra msn. Han er så og si aldri online lenger. Det kan jo selvfølgelige være at han vises som avlogget, men er ikke sikker. Jeg sjekket på options - privacy - view (hvem som har lagt meg til) og han er på denne listen. Så da trodde jeg han ikke hadde slettet meg allikevel. MEN så fikk jeg min søster til å slette meg fra hennes liste, og hun sto fremdles på denne lista som om hun hadde lagt meg til! Både da hun kun blokkerte meg, da hun blokkerte og slettet meg, ja, alt!

Så... er det noen måte jeg kan finne ut av om han fyren her har slettet meg eller ikke? (Nei jeg ringer ikke og spør han) ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Jeg har litt mistanker om at en fyr har slettet meg fra msn. Han er så og si aldri online lenger. Det kan jo selvfølgelige være at han vises som avlogget, men er ikke sikker. Jeg sjekket på options - privacy - view (hvem som har lagt meg til) og han er på denne listen. Så da trodde jeg han ikke hadde slettet meg allikevel. MEN så fikk jeg min søster til å slette meg fra hennes liste, og hun sto fremdles på denne lista som om hun hadde lagt meg til! Både da hun kun blokkerte meg, da hun blokkerte og slettet meg, ja, alt!

Så... er det noen måte jeg kan finne ut av om han fyren her har slettet meg eller ikke? (Nei jeg ringer ikke og spør han) ;)

Du skriver han er "så å si aldri online" - betyr det at du ser han online innimellom? Eller aldri? For hvis dette er en person du har sett mye online tidligere og nå aldri er pålogget lenger så er det nok sannsynlig at du enten er blokkert eller slettet. Eller han kan ha byttet adresse og bruker sjelden/aldri den gamle.

Skrevet
Ja, ts, fortell gjerne om denne funker eller ikke... Tør ikke å prøve den selv, jeg. :)

Prøvde den nå nettopp. Kom ikke opp noen.. Ikke engang søstra mi, så da virker den vel ikke.

Men så prøvde jeg med en email-adr som jeg har hatt tidligere, og der var det 4 som enten hadde slettet eller ikke lagt meg til!

Hm...

Og for å svare første gjest, nei han er aldri online lenger. Men han var ikke så veldig ofte online tidligere heller, og jeg er heller ikke online veldig ofte, så det er jo mulig at vi ikke er på samtidig da.

Ååååh! Men vil vite!

Skrevet

Dere vet vel at den linken noen nettop postet, at det den gjør er å logge seg på mens du er logget av, og sender linken videre til alle på lista di?

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Jeg sjekket på meg selv nå og der fant jeg en jeg hadde mistanke om hadde slettet meg så den funket her i hvert fall. Jeg hadde egentlig regnet med at han hadde gjort det, men det som er rart er at han kommer opp med f.eks. nytt bilde (når han har byttet bilde) i oversikten nederest i msn som viser "hva er nytt".

Eller kanskje det er noe som henger igjen fra før han slettet meg.... vet ikke helt..

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Dere vet vel at den linken noen nettop postet, at det den gjør er å logge seg på mens du er logget av, og sender linken videre til alle på lista di?

Vet du sikkert at den gjør det? Jeg valgte den siden som var "sikker". Synes hele greia så litt tvilsom ut, men nå skal jeg jamen sjekke med et par av mine kontakter om de får noen link fra meg etterhvert.....

Gjest brutal_mann
Skrevet

Bare ro deg ned TS, jeg har slettet deg...

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest brutal_mann
Skrevet
Jeg har ikke studert API-en og SDK-en til Windows Live så fryktelig nøye, men jeg har så langt ikke funnet noen indikasjoner på at det i det hele tatt er mulig å hente frem slik informasjon. Jeg ville vært veldig skeptisk til tjenester som nevnt ovenfor, for disse er mest sannsynlig bare bogus og en potensiell trussel mot sikkerheten på datamaskinen din og/eller din private informasjon.

Det var en gang mulig å få det til. samt, den klienten jeg benytter (aMSN) viser om noen har slettet meg, men jeg kan ikke se om jeg re blokkert eller om folk bare leker at de ikke er logget på.

Skrevet

Det er faktisk en veldig enkel måte å sjekke om en person har deg på lista si eller ikke... Gå til Alternativer -> Personvern og klikk "Vis", så ser du hvem som har deg på kontaktlisten sin. De som ikke finnes der har slettet/blokket deg.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet

Dette er feil. Det ble ikke sendt link til de andre på lista mi nå.

Bare ro deg ned TS, jeg har slettet deg...

Takk for svar. Åååååååh!! Hvorfor gjorde du det? Hæ? Hæ?

Det er faktisk en veldig enkel måte å sjekke om en person har deg på lista si eller ikke... Gå til Alternativer -> Personvern og klikk "Vis", så ser du hvem som har deg på kontaktlisten sin. De som ikke finnes der har slettet/blokket deg.

Som jeg skrev i første innlegget mitt så har jeg allerede gjort det og det virket ikke.

Skrevet
Hvis så var tilfelle, så er denne funksjonaliteten vekk nå og har vært det en stund. Det spiller ingen rolle hvilken klient du bruker siden denne informasjonen ligger i Microsofts databaser og det er følgelig de som har kontroll med den. Det er i såfall i denne enden man har lukket døren dersom den tidligere var åpen. Jeg er ingen storbruker av MSN, men jeg bruker stort sett kun Pidgin (tidl. Gaim) de få gangene jeg er pålogget. Personlig liker jeg ikke aMSN særlig godt på grunn av GUIen, men kjenner den ikke spesielt godt rent funksjonsmessig. Jeg har forstått at mange feilaktig tror at Pidgin kan fortelle om du er blokkert, men det denne faktisk viser er om du har blokkert noen eller ikke.

Man skal aldri, aldri gi fra seg et passord til tredjeparter slik tilfellet er på siden det er linket til ovenfor.

Oi shit. Da skal jeg jammen meg forandre passordet mitt på hotmail nå.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...