Gå til innhold

Noen som har noen gode erfaringer med tannbleking?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lyst å bleke mine tenner, har ikke lyst å bruke alt for mye penger på det..

Noen som har noen gode erfaringer??

Endret av Maylinn84
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er viktig med en full tannundersøkelse før tannbleking settes i gang, dette fordi evt karies, større syreskader og diverse andre ting kan føre komplikasjoner med seg - av mindre eller større grad. I tillegg bør det lages en individuell blekeskinne, slik at blekemassen er tilpasset ditt tannsett. På denne måten holder blekemassen seg på plass der den skal, og glir ikke opp i tannkjøttet - som kan være skadelig. Til slutt - bør tannlege vurdere det enkelte tannsett, om det er gunstig for bleking. Fyllinger og visse typer misfarging kan være nødvendig å justere enten før eller etter blekeperioden, for best mulig resultat.

På bakgrunn av blant annet disse punktene, anbefalles det på det sterkeste å utføre tannbleking hos tannlegen. Blekeskinnen du får tilpasset kan du dessuten benytte livet ut - hvis det ikke blir gjort større forandringer med bittet ditt.

Jeg kom nettopp over ett tilbud hos en tannlege i Trondheim, hvor de har kampanje på blant annet tannbleking ut juli: http://www.thunoldtannhelse.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...