Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Fikk et gavekort på Spabehandling til bursdagen. Kortet er gyldig i bare 6 mnd og nå går det snart ut. Min mann har betalt 1000,- for kortet.

Kan jeg få pengene utbetalt? De har aldri ledig time når det passer for meg, vanskelig nok bare å få tak i dem på telefon.

De sa at det eneste de kan gjøre er å utvide gavekortet med 3 mnd.,etter dette forsvinner gavekortet ut av systemet.

De spurte om jeg var villig til å sette opp en avtalt i sept/okt nå.

Jeg vet ikke når det passer for meg om noen måneder.

Hva gjør jeg?

Takk på forhånd for svar!

Skal snakke med forbrukerkontoret, men de svarer bare tlf mellom 9-12

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Fikk et gavekort på Spabehandling til bursdagen. Kortet er gyldig i bare 6 mnd og nå går det snart ut. Min mann har betalt 1000,- for kortet.

Kan jeg få pengene utbetalt? De har aldri ledig time når det passer for meg, vanskelig nok bare å få tak i dem på telefon.

De sa at det eneste de kan gjøre er å utvide gavekortet med 3 mnd.,etter dette forsvinner gavekortet ut av systemet.

De spurte om jeg var villig til å sette opp en avtalt i sept/okt nå.

Jeg vet ikke når det passer for meg om noen måneder.

Hva gjør jeg?

Takk på forhånd for svar!

Skal snakke med forbrukerkontoret, men de svarer bare tlf mellom 9-12

Tviler på om forbrukerkontoret kan hjelpe deg her. Et gavekort har en begrenset gyldighetsperiode. Her har du i tillegg fått tilbud om å utvide gyldighetsperioden med 3 måneder ekstra. At du ikke er villig til å sette opp en time i september/oktober må du nesten ta på din kappe. Hvis det overhodet ikke var mulig å få satt opp en time i løpet av perioden gavekortet er gyldig ville saken stilt seg anderledes.

Skrevet

Nei, du kan ikke få pengene utbetalt.

Er enig med Alison, at du ikke vil sette opp en time for i høst nå må du ta på din kappe. Da er det du som er vanskelig, ikke de. Du må jo kunne booke en time nå, så får du heller takke nei hvis det dukker opp andre ting på samme tidspunkt senere. Det er jo sånn man gjør når man gjør avtaler...

Du sier også at de aldri har time når det passer for deg - er det kanskje fordi du ringer to dager før du har lyst til å komme? Kanskje det er en travel spasalong, og at det er derfor de ber deg booke time for september nå?

Ingen grunn til å ringe Forbrukerkontoret, for de du har gavekort hos har loven på sin side.

Gjest Gjest
Skrevet

Så man kan ikke få pengene tilbake uansett når man har fått et gavekort?

Da er pengene "låst"?

Skrevet
Så man kan ikke få pengene tilbake uansett når man har fått et gavekort?

Da er pengene "låst"?

Selvsagt. Det kan sammenlignes med å ha kjøpt hvilken som helst "ting". Det er ikke generell retturrett på kjøpte varer i Norge.

Skrevet (endret)

Det er jo mulig at det er samme returrett på det som på andre ting - at du har f.eks. 3 dagers deponering. Men akkurat som med andre, håndfaste ting kan du ikke bytte eller deponere som det passer seg i all evighet. Hvis du har ventet i nesten et halvt år så får du ikke igjen pengene dine, det hadde du jo heller ikke fått hvis han hadde kjøpt f.eks. en veske til deg.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil bytte heller - er du klar over hvor vanvittig mye deilig behandling du kan få for tusen kroner?? Bestill en time i høst og gled deg!!!

Edit: Trykkleif.

Endret av Tonka
Gjest Gjest
Skrevet
Det er jo mulig at det er samme returrett på det som på andre ting - at du har f.eks. 3 dagers deponering. Men akkurat som med andre, håndfaste ting kan du ikke bytte eller deponere som det passer seg i all evighet. Hvis du har ventet i nesten et halvt år så får du ikke igjen pengene dine, det hadde du jo heller ikke fått hvis han hadde kjøpt f.eks. en veske til deg.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil bytte heller - er du klar over hvor vanvittig mye deilig behandling du kan få for tusen kroner?? Bestill en time i høst og gled deg!!!

Edit: Trykkleif.

Du har jo heller ikke retturrett på andre ting-det er kun dersom butikken er snill og gir deg den retten!

Skrevet

Ja, så klart, men de aller færreste butikker nekter deg å bytte i andre varer så lenge du er rimelig kjapt ute. Returrett og varghet på dette er opp til hvert enkelt sted.

Et halvt år kan ikke sies å være i nærheten av kjapt ute...

Skrevet

Du kan jo prøve deg på å komme med gavekortet for å kjøpe et nytt gavekort med de pengene som er på den første. Er du heldig så går det :)

Gjest Raptuza
Skrevet

Eller spør om du kan handla produkt for summen.

Gjest Gjest wondergirl
Skrevet

Du kan ikke selge det litt billigere til noen du kjenner, da? Kanskje de blir glade for å få spa på tilbud?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...