lilje Skrevet 31. juli 2003 #1 Skrevet 31. juli 2003 Nå har jeg gått på trinetta i 4 år. Har tenkt å ha meg en pause på et par mnd. og så begynne på et annet merke. Er dessverre sykelig redd for å bli gravid, men dersom jeg bytter p-pille merke nå ved neste menstrasjon er d sikkert da? eller må jeg vente ei stund til kroppen har vent seg til den "nye" typen p-piller? Dessuten merket dere evt. noen forandring i vekten når dere byttet merke eller sluttet helt? Hvilket merke vil dere anbefale? hører nemlig så mye forskjellig!!! kjempe takknemlig for svar:)
Gjest the imp Skrevet 31. juli 2003 #2 Skrevet 31. juli 2003 Vel, jeg byttet til yasmin da den kom, og selv om det visstnok har blitt advart mot denne pillen er jeg veldig fornøyd. Du skal være sikker selv om du bytter piller, dersom du begynner på brett som vanlig etter pillefri periode. Dersom du lar være å ta p-piller en stund for så å begynner på nye p-piller første dag under menstruasjon vil det ta en liten stund før du er sikker. Selv begynnte jeg på nye p-piller etter de 7 pillefrie dagene. Jeg gikk ned litt i vekt da jeg gikk over til Yasmin, og jeg sluttet nesten helt å få kviser når jeg har mensen. Men du kan nok ikke regne med å gå drastisk ned bare fordi du bytter p-piller. Jeg merket kanskje 1-2 kg i løpet av 1 måneds tid. Trente ikke noe mer enn jeg pleide, og spiste også likt så jeg er rimelig sikker på at det var pga p-pillene ja.
elinia Skrevet 1. august 2003 #3 Skrevet 1. august 2003 Jeg vil også anbefale Yasmin. Denne inneholder mindre hormoner enn vanlige p-piller, og absolutt alle jeg kjenner som bruker denne er fornøyd! Hvis du vil ha "tekniske data" på denne pillen så les her: http://www.lommelegen.no/art/art922.asp
minniepus Skrevet 1. august 2003 #4 Skrevet 1. august 2003 Jeg byttet fra Trionetta til Yasmin nå i sommer. Hadde 2 pillefrie måneder i mellom, og begynte med Yasmin 1. dag av menstruasjon, sånn som det står at du skal gjøre når du har vært uten en stund. I følge det jeg vet og det legen sier, så er man sikker fra dag 1. Har ikke spist opp 1. brettet enda, så jeg har ikke så mye erfaring, men det hjalp på humøret å slutte på Trionetta!!
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 1. august 2003 #5 Skrevet 1. august 2003 Du er sikker fra 1. pille. Jeg går på Yasmin og er forsåvidt fornøyd. Men jeg vet ikke om alle leger skriver dem ut nå fordi de har havnet på en liste for "legemidler under særskilt oppsikt" eller noe sånt pga. bivirkninger.
lilje Skrevet 1. august 2003 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2003 Ja det høres ut som yasmin er noe å satse på... La på meg nærmere ti kilo fra jeg begynte på p-pillene og de første 6 mnd. etter d har jeg stått stabilt i 3,5 år. Selv om jeg spiser sunnere, trener 5 dager i uka, osv så hjelper ingenting. Dessuten er jeg ganske pemenstruell...hmmm... Så nå lurer jeg på om det er jeg som har forandret meg så radikalt på egen hånd, eller om p-pillene er skyld i noe av dette... er så lei, skulle gjerne sluttet helt på pillen, men er liksom redd for d og, hadde vært så typisk at jeg ble gravid da....
Englepusen Skrevet 1. august 2003 #7 Skrevet 1. august 2003 Bare begynn rett på nytt brett du, det er nok det lureste. Jeg sluttet med Trionetta i februar/mars i år etter å ha brukt dem i 4 år. I juli ble jeg gravid uten å ha prøvd på det, så nå venter jeg på å få tatt abort. Tror jammen jeg skal prøve Yasmin jeg og. Syns humøret gikk nedover av Trionetta.
smil Skrevet 4. august 2003 #8 Skrevet 4. august 2003 Jeg bruker også yasmin. Ikke merket noen bivirkninger.
minniepus Skrevet 4. august 2003 #9 Skrevet 4. august 2003 Har vært litt "uggen" i magen etter at jeg begynte med Yasmin. Skal vente å se hvordan det går, om det blir bedre den pillefrie uken. Hvis det er tablettene, så bytter jeg igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå