Gjest nikko Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Jeg har forstått at det ikke behøver å bety noe om dere flørter. Men en eller annen tiltrekning, interesse eller kjemi må det vel være? Eller kunne dere over en periode flørtet med en person dere fant uattraktiv?
Gjest Gjest_ceci_* Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Jeg flørter med hvem som helst,begge kjønn uten at det ligger noe mer i det Men jeg sender nok andre signaler når jeg faktisk er interessert
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Flørt krever kjemi. Mao så MÅ hun ha noe å by på.
Gjest Purple Haze Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Jeg flørter med både menn, kvinner og barn, helt harmløst det. Men hvis det er en jeg kunne tenke meg å bli mer kjent med, skrur jeg nok på sjarmen på en annen måte. Og jeg flørter aldri med noen jeg finner lite attraktive.
aline Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Jeg har forstått at det ikke behøver å bety noe om dere flørter. Men en eller annen tiltrekning, interesse eller kjemi må det vel være? Eller kunne dere over en periode flørtet med en person dere fant uattraktiv? en eller annen kjemi, interesse eller tiltrekning er det nok ja, når man flørter, men denne trenger overhode ikke være truende for ett forhold. Som flere andre her har svart, er jeg av typen som bruker flørt som endel av min kommunikasjon med andre, når jeg treffer noen jeg liker. Dette være seg kvinner, menn, barn, unge, gamle.... alle. De må være interessante ja! Men jeg kan finne en gammel dame på 70 interessant nok til å prate på en flørtende måte med henne, til tross for at jeg bare er 35 år og overhode ikke lesbisk. Ergo er interessen ofte på ett helt annet nivå. Jeg trenger på ingen måte ha lyst på en person, bare fordi jeg flørter med vedkommende, flørt er en kommunikasjonsmåte, for meg.
Gjest singel lesbe Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Flørt krever kjemi. Mao så MÅ hun ha noe å by på. Hm. Jeg vil si at flørting er å skape kjemi :-) For meg har flørt vært en lek eller en sport. Ser ei bra dame og tenker "henne vil jeg ha på kroken" og så er det å gå bort og kjenne på hennes stemning og ta det derfra, kjenne på dynamikken og skape den retningen man vil. Og ja, når man flørter med alle er det bare gøy og det ligger ikke noe i det.
kristian82 Skrevet 6. juli 2009 #7 Skrevet 6. juli 2009 Jeg har forstått at det ikke behøver å bety noe om dere flørter. Men en eller annen tiltrekning, interesse eller kjemi må det vel være? Eller kunne dere over en periode flørtet med en person dere fant uattraktiv? Må være en eller annen form for tiltrekning for min del, helt klart.
Gjest KatzenThang Skrevet 6. juli 2009 #8 Skrevet 6. juli 2009 Jeg flørter ikke med venninner og kamerater. Jeg flørter gjerne med en jeg føler kjemi med.
*melis* Skrevet 7. juli 2009 #9 Skrevet 7. juli 2009 For meg er flørting en naturlig del av hverdagen og et verktøy for å skape god stemning og positive følelser, feks. på jobb. Jeg liker å flørte og kan flørte med nesten hvem som helst, men en forutsetning for vellykket flørting er jo at kjemien er til stede. Jeg trenger derimot ikke å være tiltrukket av vedkommende.
Gjest Tigress Skrevet 7. juli 2009 #10 Skrevet 7. juli 2009 Eg kan godt flørte med nokon eg ikkje finn attraktiv, men det må jo vere ein form for kommunikasjon til stades, då.
Gjest Gjest_sara_* Skrevet 7. juli 2009 #11 Skrevet 7. juli 2009 Jeg kan flørte med "hvem som helst", men det må jo være en slags form for kjemi eller kommunikasjon der. At man deler samme humor eller noe. Og så må de ikke være fullstendig uattraktive eller ekle! Det har forøvrig ikke noe med utseende å gjøre, men mer med oppførsel. Gamle karer som slår en vits og blunker lurt er bare koselig, gamle karer som kommenterer rompa mi imens de blunker er mindre gøy.
Sheherasade Skrevet 7. juli 2009 #12 Skrevet 7. juli 2009 Jeg blir meget forvirret av svarene i denne tråden. Jeg bruker tydeligvis ordet "flørte" på en helt annen måte enn andre her. Når dere sier dere "flørter med hvem som helst, gamle, unge, begge kjønn...", hva legger dere EGENTLIG i det? "Flørter på jobb for å skape god stemning" osv??? Klart jeg prøver å være åpen, blid, ha humor, med andre, men dette ville jeg aldri kalt "å flørte". Å flørte er for meg å sende ut sensuelle/seksuelle signaler når man har å gjøre med en man ønsker skal fatte interesse for en på et romantisk/seksuelt plan. Så jo, det må være kjemi der. Jeg kunne da aldri flørtet på denne måten med barn/kolleger/hvem-som-helst. Må bare ta med det jeg fant på Wikipedia: Kurtisering eller Flørting er en form for menneskelig samspill som uttrykker en seksuell eller romantisk interesse i en annen person. Det kan bestå i konversering, kroppsspråk eller lett fysisk kontakt. Det kan være ensidig eller gjensidig. Kurtisering er muligens mer nærgående eller seriøst enn uskyldig eller humoristisk flørting.
Gjest Også forvirret Skrevet 7. juli 2009 #13 Skrevet 7. juli 2009 Jeg blir meget forvirret av svarene i denne tråden. Jeg bruker tydeligvis ordet "flørte" på en helt annen måte enn andre her. Når dere sier dere "flørter med hvem som helst, gamle, unge, begge kjønn...", hva legger dere EGENTLIG i det? "Flørter på jobb for å skape god stemning" osv??? Klart jeg prøver å være åpen, blid, ha humor, med andre, men dette ville jeg aldri kalt "å flørte". Å flørte er for meg å sende ut sensuelle/seksuelle signaler når man har å gjøre med en man ønsker skal fatte interesse for en på et romantisk/seksuelt plan. Så jo, det må være kjemi der. Jeg kunne da aldri flørtet på denne måten med barn/kolleger/hvem-som-helst. Må bare ta med det jeg fant på Wikipedia: Kurtisering eller Flørting er en form for menneskelig samspill som uttrykker en seksuell eller romantisk interesse i en annen person. Det kan bestå i konversering, kroppsspråk eller lett fysisk kontakt. Det kan være ensidig eller gjensidig. Kurtisering er muligens mer nærgående eller seriøst enn uskyldig eller humoristisk flørting. Jeg er like forvirret som deg av svarene i denne tråden. Jeg har samme definisjon på flørting som du har, og flørter ikke med noen andre enn mannen min. Akkurat som deg er jeg blid, imøtekommende, smiler, ler, fleiper osv sammen med andre, men dette kaller jeg ikke flørting.
kristian82 Skrevet 7. juli 2009 #14 Skrevet 7. juli 2009 Gamle karer som slår en vits og blunker lurt er bare koselig, gamle karer som kommenterer rompa mi imens de blunker er mindre gøy. Krysser fingrene for at jeg blir en gammel mann av type nummer 2 som du nevner.
Ethereal Skrevet 7. juli 2009 #15 Skrevet 7. juli 2009 Jeg flørter med hvem som helst, fordi det er moro. Spiller ingen rolle hvor gammel eller ung fyren er. Jeg drar ikke flørten langt, da, men litt uskyldig flørting er bare sunt.
aline Skrevet 7. juli 2009 #16 Skrevet 7. juli 2009 Må bare ta med det jeg fant på Wikipedia: Kurtisering eller Flørting er en form for menneskelig samspill som uttrykker en seksuell eller romantisk interesse i en annen person. Det kan bestå i konversering, kroppsspråk eller lett fysisk kontakt. Det kan være ensidig eller gjensidig. Kurtisering er muligens mer nærgående eller seriøst enn uskyldig eller humoristisk flørting. min mening om hva flørting er: Flørting er en form for menneskelig samspill som uttrykker en interesse/god kjemi mellom to personer. Det kan bestå i konversering, kroppsspråk, blikk eller lett fysisk kontakt. Det er gjensidig og mer uskyldig og humoristisk en kurtisering. Jeg er også hyggelig og blid med alle, men jeg flørter ikke med alle. Likevel kan jeg flørte med mennesker av alle kjønn og aldre, det er den spesielle kontakten mellom to personer, som avgjør om jeg kan flørte med vedkommende eller ikke, og det trenger overhode ikke ha noen seksuell undertone. Du kan også se det hos små barn, de kan få en spesiell interesse eller "kjemi" med noen mennesker, fremmede, og blunke og smile og flørte. De fleste jeg vet om, ser det da som flørting, selv om dette er fra heeeelt små barn, som altså ikke legger noe seksuellt i det. Det er rett og slett noen man får en kontakt med som gjør at både blikk, kommunikasjon og kroppsspråk blir mer flørtende en med de andre.
Cashpink Skrevet 9. juli 2009 #17 Skrevet 9. juli 2009 Jeg flørtet på jobb i dag! hehe! Det betydde absolutt ingenting for meg. Og han jeg flørtet med var heller ingen jeg fant attraktiv. Det bare var koselig og moro akkurat da...! Ble likevel i godt humør av det etterpå fordi det var noe utenom det vanlige arbeidet:D
Rexina Skrevet 9. juli 2009 #18 Skrevet 9. juli 2009 Enig med de som sier at flørting skaper stemning, og at man kan flørte med alle uansett alder og kjønn. Er en måte å vise at man liker vedkommende, og å skape et godt miljø for eks. på jobb. Så lenge du har sjarm når du sier noe, er jo det flørting;) I stad flørtet jeg faktisk med en kvinnelig kollega på nærmere 60 år! Er bare et verktøy i hverdagen, og noen flørter ubevisst og helt naturlig når de prater med folk de synes er koselige!
Jade Skrevet 9. juli 2009 #19 Skrevet 9. juli 2009 For meg er flørting å være hyggelig på en glimt-i-øyet-uhøytidelig måte. Jeg flørter med alle jeg har en god kjemi med. Både jenter og gutter, kjente og ukjente. For meg, har flørting ingenting med sex og sjekking å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #20 Skrevet 9. juli 2009 Jeg blir meget forvirret av svarene i denne tråden. Jeg bruker tydeligvis ordet "flørte" på en helt annen måte enn andre her. Når dere sier dere "flørter med hvem som helst, gamle, unge, begge kjønn...", hva legger dere EGENTLIG i det? "Flørter på jobb for å skape god stemning" osv??? Klart jeg prøver å være åpen, blid, ha humor, med andre, men dette ville jeg aldri kalt "å flørte". Å flørte er for meg å sende ut sensuelle/seksuelle signaler når man har å gjøre med en man ønsker skal fatte interesse for en på et romantisk/seksuelt plan. Så jo, det må være kjemi der. Jeg kunne da aldri flørtet på denne måten med barn/kolleger/hvem-som-helst. Må bare ta med det jeg fant på Wikipedia: Kurtisering eller Flørting er en form for menneskelig samspill som uttrykker en seksuell eller romantisk interesse i en annen person. Det kan bestå i konversering, kroppsspråk eller lett fysisk kontakt. Det kan være ensidig eller gjensidig. Kurtisering er muligens mer nærgående eller seriøst enn uskyldig eller humoristisk flørting. Som wikipedia skriver så finnes det uskyldig og humoristisk flørting og det er vel kanskje den typen mange her i tråden sikter til. Det trenger ikke være noen seksuell eller romantisk interesse, men samtidig så har man på en måte et par hakk mer kjemi eller kontakt enn når man bare er "normalt" hyggelig/høflig/åpen/blid. Med folk jeg kjenner bedre kan jeg flørte mer seksuelt/romantisk og få lignende signaler tilbake, selv om ingen av oss har tenkt å hoppe i høyet med den andre. Har mange guttekompiser og venninner som jeg kan ha en veldig flørtende tone med, helt uskyldig. Flørting betyr ikke alltid "jeg vil ha sex med deg", det er en fin ting for å spre litt glede i hverdagen, ha litt spenning, øke selvtilliten og selvfølelsen hos andre og seg selv, knytte litt nærere bånd med folk osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå