Gjest Gjest_meg_* Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Skal til NY i sommer og ble nyskjerrig på hvor mye penger dere beregner på shopping når dere er ute og reiser? Jeg er skikkelig make up junkie, og kommer til og kjøpe masse kan dere tro. Tror dere 40 000 er for lite og ha med i lommepenger?? Hmm..
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 40.000? Du tuller? Jeg har litt i overkant ac det halve, i hele reisebudsjettet mitt... (North Carolina, Boston, og Vancouver). Billetter, shopping, og boutgifter fordelt over ca 2 måneder. Riktignok er jeg beryktet for å være billig i drift, men 40.000 kun i sminke?
Gjest meg igjen.. Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Det er ikke bare til make up da, men til alt egentlig..ikke så billig i statene vet du.
LukaFrost Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Jeg er særdeles fornøyd om jeg har 10k i lommepenger. jeg.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Det er ikke bare til make up da, men til alt egentlig..ikke så billig i statene vet du. Merkelig, jeg har inntrykk av at det meste er billigere der enn her. Men jeg går ut fra at vi har vidt forskjellige livsmønstre og mål for hva som er intressant, så da blir det feil å sammenligne. Intressant dog å se at det faktisk finnes mennesker som kan bruke det samme på ferieshopping som jeg bruker på luksus på et par år
Gjest Christabelle Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Om vi tror 40 000 er for lite å ha med seg? Hvem prøver du å imponere? Du vet utmerket godt svaret på det spørsmålet selv Vi vet ikke hvordan dine shoppingvaner er. Består garderoben din av Fendi, Gucci og Chanel? Da er det for lite. H&M, BikBok og Cubus? Da holder det i lange baner. Men jeg kan love deg en ting: hvis du skal kjøpe sminke for 40 000 kroner, kommer du til å ende opp med å kaste 90 % av det. Husk at sminke har en holdbarhetsdato på alt fra 3 mnd til 2 år. God tur!
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 7. juli 2009 #7 Skrevet 7. juli 2009 prøver ikke og imponere noen, ville bare høre om noen hadde råd. Klær er jeg ikke så opptatt av, liker helst make up og sånt som ikke selges i norge..
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 7. juli 2009 #8 Skrevet 7. juli 2009 prøver ikke og imponere noen, ville bare høre om noen hadde råd. Klær er jeg ikke så opptatt av, liker helst make up og sånt som ikke selges i norge.. Ok, men tenk deg om litt nå. I det hele tatt å vurdere å bruke en sånn sum på make up tyder enten på at du har altfor mye penger (og da trenger du ikke råd fra oss) eller at du har svært dårlig økonomisk sans. Skulle jeg dratt f.eks. én uke til NY ville jeg beregnet 10-15 000,- i lommepenger, men da hadde jeg beregnet å shoppe en del klær/sko + + for denne summen. Hvis jeg tenker at 2-3000,- hadde gått til mat/drikke så synes jeg at jeg hadde god råd igjen til shopping. Enhver velger selvsagt å shoppe det man vil, men jeg tenker litt sånn at klær og sko er jo noe vi må ha uansett (selv om de fleste av oss kjøper en del mer enn vi faktisk trenger), mens make up er jo litt mer begrenset hva vi får brukt. For all del; jeg bruker også make up, men ikke en gang i løpet av hele livet hadde jeg klart å bruke 40 000,- på dette (kremer etc. er da ikke inkl. i make up).
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 7. juli 2009 #9 Skrevet 7. juli 2009 ja, kommer nok ikke til og bruke 40 000 på make up, det er vel litt mye, hehehe, men noen tusen går det nok er jeg redd..og nei, jeg har ikke god råd, jeg har spart.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 7. juli 2009 #10 Skrevet 7. juli 2009 ja, kommer nok ikke til og bruke 40 000 på make up, det er vel litt mye, hehehe, men noen tusen går det nok er jeg redd..og nei, jeg har ikke god råd, jeg har spart. Hvis du virkelig vil svi av 40 000,- i lommepenger på ferie så er det i hvert fall mer enn nok, så for denne summen kan du shoppe til krampa tar deg. Du må nesten bare vurdere hvor god råd du kommer til å ha når du kommer hjem, om det evt. kan være greit å ha noe av pengene til senere. Kjempefint at du har klart å spare opp så mye penger, men hvis du i utg.pkt. ikke har så god råd så kan det nok være greit å ikke "søle bort" alt. Man får tross alt veldig mye make up for noen få tusenlapper. Og ofte gir ting vi kjøper oss relativt kortvarig lykke, så mitt råd er; ligger du ikke an til å ha god råd når du kommer hjem - beregn ikke mer enn halvparten til lommepenger. Selv 20 000,- er veldig mye penger. Mer enn de fleste jeg kjenner ville brukt.
Mischa Skrevet 7. juli 2009 #11 Skrevet 7. juli 2009 Men jeg kan love deg en ting: hvis du skal kjøpe sminke for 40 000 kroner, kommer du til å ende opp med å kaste 90 % av det. Husk at sminke har en holdbarhetsdato på alt fra 3 mnd til 2 år. Godt poeng ! Been there, done that! Jeg går alltid bananas når det gjelder sminke og hud/hårpleieprodukter når jeg er i USA for utvalget er enormt og det er jo så billig, men jeg sitter igjen med altfor mange produkter jeg ikke har åpnet/brukt og som har gått ut på dato (to år siden jeg var i USA).. og jeg brukte ikke i nærheten av 40 000 kr Men for all del, kos deg og shop i vei på Sephora, Ulta og Ricky's!
Lola83 Skrevet 7. juli 2009 #12 Skrevet 7. juli 2009 Det var meg som startet tråden, men var ikke hjemme når jeg skrev, så ville ikke logge inn da. Takk for tips folkens! Hva er forresten Ulta nå igjen? Og er make up virkelig billigere i NYC? Føler dollarkursen er så høy nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå