Gjest Gjest_søster_* Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Som overskriften sier, så har min søster og svoger giftet seg. Etter å ha vært samboere i ca 25 år så tok de skrittet å dro utenlands å giftet seg. Nå skal de snart ha bryllupsfest her hjemme, men nå er det endel år siden jeg sist var i bryllup, å lurer derfor på om det fortsatt er vanlig at f.eks søsken lager sang til sitt søsken eller brudeparret, eller er det kanskje andre ting det er vanlig at søsken gjør? Har noen kanskje en link til nettside der jeg kan finne tips og råd? Takknemlig for svar.
sivjune Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Giftet meg i går.. Er enebarn selv, men min mann har to søstre. De hadde laget til en powerpoint med bilder fra barndom og ungdom, som de snakket ut fra, veldig koselig. Det samme hadde forsåvidt også svigermor gjort. Du må vel se litt på typen bryllup og hva søsteren din liker. Syntes selv det var koselig med både bildevisninger, sanger, dikt og taler
Gjest Gjest_søster_* Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Giftet meg i går.. Er enebarn selv, men min mann har to søstre. De hadde laget til en powerpoint med bilder fra barndom og ungdom, som de snakket ut fra, veldig koselig. Det samme hadde forsåvidt også svigermor gjort. Du må vel se litt på typen bryllup og hva søsteren din liker. Syntes selv det var koselig med både bildevisninger, sanger, dikt og taler Først o fremst, Gratlerer så mye med gårdsdagen. Når det gjelder min søsters bryllupsfest så synes jeg ikke at de gamle tradisjonelle sangene passer, bl.a siden bryllupet allerede har vært, å vi er jo godt voksne alle sammen, å jeg synes at de tradisjonelle sangene virker mer rettet på unge mennesker. Vi trenger nødvendigvis ikke ha en sang, men jeg føler for å gjøre noe ekstra for min søster til deres fest, å tar gjerne imot tips og råd.
sivjune Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Det noen venninner av meg hadde gjort var å skrive et koselig og morsomt dikt, der de med korte ord ga sine inntrykk av meg og mannen min og forholdet vårt. De var tre, og leste en linje hver.. Høres veldig harry ut, men ble faktisk veldig stilig! Litt anderledes vri Men kanskje ikke helt like spenstig hvis du er alene om å lese det.. Men tror nok at bildevisning og evt litt tale kan være fint for alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå