Gjest Vega Skrevet 31. juli 2003 #1 Skrevet 31. juli 2003 Etterlyser en bok om det å slutte å røyke - vet det har vært skrevet om den her inne før... Det er den boka man skal lese, uten å prøve å trappe ned eller gjøre noe som helst, før man har lest siste side, da går man ut og tar en røyk - den siste... Noen som vet tittelen? Må kutte røyken ganske umiddelbart - merker det på hele systemet...
Gjest Hilde K S Skrevet 31. juli 2003 #2 Skrevet 31. juli 2003 Allen Carr ; Endelig ikke røyker. Fikk den fra bokklubben i dag. Har prøvd å få tak i den i bokhandleren men de har søren meg vært utsolgt hver gang jeg har spurt ? Skal du slutte ? Hadde vært koselig om vi leste den sammen og så om vi klarte det ? Hilde - litt redd for å drite seg ut dersom Vega sier hun ikke er interessert i å ha kontakt med meg når vi skal slutte å røyke....
Gjest Vega Skrevet 31. juli 2003 #3 Skrevet 31. juli 2003 Ja - jeg må slutte - og fint om vi deler erfaringer. :D Så langt har jeg innført røykeforbud inne... (bryter det par ganger i måneden, under stress) Så jeg røyker mindre - men har ikke telt sigarettene - er litt unnvikende - og er litt sånn, fornøyd med at jeg ikke røyker inne, og orker ikke mase mer enn nødvendig osv. Blir varm i brystet når jeg røyker (svielignende) - ikke hver gang, men ofte. Og da sitter det en klo eller noe slikt, ganske lenge i - etterpå... Og jeg orker ikke se hva det er - om det går over osv. - det er bare å kutte ut svineriet med en gang. Har røyket i 23 år, pluss par år før det... Men så var det jo å klare det å si farvel til siggen da... Er jo litt sånn, at jeg skal søren meg leve mens jeg gjør det, og ikke ha det for kjedelig og vanskelig... :o Men - jeg SKAL bli røykfri (samme skal gubben, boka er mest til ham - eller like mye da - jeg trenger den sikkert, har bare prøvd å være uten røyk en time eller noe sånt - har ikke prøvd å slutte enda....)
Mosen Skrevet 31. juli 2003 #4 Skrevet 31. juli 2003 Dette tror jeg jeg slenger meg med på! Har gått å tenkt på å slutte å røyke ei stund, men ville vente til etter ferien... Etter sommeren... Nei! Nå eller aldri!!! Hvilken bokklubb har denne boka Hilde K S??? Hilsen fra snart røykfri (?) Mosen
Gjest Hilde K S Skrevet 31. juli 2003 #5 Skrevet 31. juli 2003 Jeg bestilte den i Romanklubben. De har den sannsynligvis i alle Cappelens bokklubber. Velkommen i gjengen. Blir spennende når vi er flere og se om denne metoden virker.
Gjest Vega Skrevet 31. juli 2003 #6 Skrevet 31. juli 2003 Det passer jo aldri å slutte å røyke - absolutt ikke noe tidspunkt hvor alt klaffer. Eksisterer ikke... Da kan man like gjerne slutte når som helst. Spent på boka - utsetter å slutte til jeg har lest den - vet kameraten til min sønn sluttet å røyke etter å ha lest den. Huff. Må sukke. Det er ikke lystbetont akkurat, dette...
Gjest Vega Skrevet 31. juli 2003 #7 Skrevet 31. juli 2003 Velkommen i klubben, forresten! Stresser her - løper fram og tilbake fra kjøkkenet, til pcen, ut og røyke - inn igjen - og hele runda på nytt... (veps skremmer meg inn ganske snart - får aldri røyka ordentlig - bare noen trekk... kryr av veps her i dag...) Tror jeg røyker fra sju til ti per dag - er ikke sikker, for teller ikke...
Gjest Zirine Skrevet 31. juli 2003 #8 Skrevet 31. juli 2003 Endelig, en ikke-røyker med Alan Carr er en kjempegod bok - når du er ferdig med den har du enda mer lyst å slutte Han forteller deg alt du trenger å vite for å ville slutte, og det er ikke de vanlige argumentene du får høre. Jeg kjøpte den i pocketutgave, så den er å få tak i i bokhandelen.
Gjest Embla s Skrevet 31. juli 2003 #9 Skrevet 31. juli 2003 Jeg kjenner og vet om fler som har sluttet å røyke med denne boken. Den er veldig bra! Anbefales! Selv har jeg sluttet mange ganger ( :oops: ). sist brukte jeg Cyban. Er ikke noe for slike piller, de har bivirkninger (ble veldig deppa av dem, bla.a.) men duverden så effektive mht røyk!! Så de anbefales også. (med varsomhet.) Lykke til!!
Gjest Hilde K S Skrevet 31. juli 2003 #12 Skrevet 31. juli 2003 Tør ikke bruke Cyban. Tenk om jeg plutselig ble veldig veldig glad av dem ? Da har jeg jo et nytt problem... Hilde, pillemisbrukeren
Gjest Vega Skrevet 31. juli 2003 #13 Skrevet 31. juli 2003 Hm. Jeg sluttet da jeg var tretten (trodde det var tolv - men var eldre...) Helt sant. Da hadde jeg røyket i nesten to år. Stjal sneiper fra askebegre - og rullet nye. Dessuten fikk jeg og klassevenninna mi sigaretter av en som jobbet på en bensinstasjon. Så begynte jeg igjen da jeg var seksten - skulle bare smake og da var det gjort. Da jeg var gravid - klarte jeg dessverre ikke å slutte helt, røyka en eller to røyk hver dag. Måtte ha, var stressa - livssituasjonen min var ganske vanskelig - mht. bolig, barnefaren osv. Har vært nede i fire røyk per dag, men det er noen år siden. Har vært oppe i tredve også. Nå skal jeg slutte - for godt. (snart...) Men jeg nekter å bytte avatar...
Gjest Embla s Skrevet 31. juli 2003 #14 Skrevet 31. juli 2003 Håper virkelig at du lykkes! Da jeg sluttet å røyke første gang, hjalp det meg veldig å snakke med andre som hadde klart å slutte å røyke. Jeg kunne ringe pappan min 8 ganger per dag og be ham fortelle hvordan det var. "jammen det har jeg jo fortalt" svarte han... De rundt meg måtte også til stadighet minne meg på hvorfor jeg hadde ønsket å slutte å røyke i utgangspunktet. "Du er jo redd for å dø av kreft" "Er jeg, neei, jeg tror jeg tar meg en røyk".. Hjernen koblet på en måte bort all motivasjon og var kun fokusert på å få seg en røyk. Tenk at nikotin (eller hva det er ) gjør slike ting med hjernen, at det får deg så avhengig.. Bare det er jo grunn nok til å slutte. Huff
Gjest Hilde K S Skrevet 31. juli 2003 #15 Skrevet 31. juli 2003 Jeg tror det boken beror på er at du rett og slett ikke skjønner vitsen MED å røyke lenger når den er ferdiglest. Har så vidt begynt :D *Venter på Vega*
Gjest Vega Skrevet 31. juli 2003 #16 Skrevet 31. juli 2003 Jeg har litt slik nå også - hva er vitsen. Suge grå røyk fra en pinne - som man i utgangspunktet ikke har behov for, og som er et kunstig stimuli. Røyk demper stress - men har man det så j..... forferdelig at man må ty til den idiotiske sigaretten? Eller man koser seg med en røyk, men kan man ikke kose seg med seg selv f.eks... :oops: (eller en kjeks...) Røyk er sosialt - der ligger mitt problem - jeg er vant til å skravle og røyke. Men nå er det jo røykeforbud overalt - var helt rart - før kunne man røyke bakerst i bussen, husker jeg. Men ikke nå. Det ble man vant til. På fly. Det trikser man. Men ikke før. På kontorer - alle slags. Husker ikke - men har nesten en følelse av at jeg røyket når jeg var hos legen også... men - kanskje jeg har drømt..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå