Pupsilure Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Er stekepanner forbruksvarer hos dere også? De blir ødelagte hos meg etter 1-2 år. Bruker nesten alltid plaststekespader, men de blir ripete etterhvert allikevel. Pleier å kjøpe noen til ca 2-400 kr på jernia. Nå skal jeg kjøpe ny, og lurer på om jeg skal legge litt mer penger i den, for at den skal vare lenger, eller blir de ripete like fort?
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Vi også bytter ut vår, men ikke annenhvert år. For å si det sånn så blir ikke vår behandlet bra. Vi bruker plast ja, men vi putter den i oppvaskmaskinen støtt og stadig. Den vi har hatt nå har vi hatt en stund. Super fornøyd!! Jamie Oliver sin stekepanne. Kan ikke se at den har blitt kjørt i maskinen heller!
leirbål Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Vi bruker jernstekepanner, og er superfornøyd med det. Og de blir jo bare bedre av å bli brukt.
Trillrund Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Jeg bruker også hovedsaklig jernpanner. Har 2 stykker, en stor og en som passer til 2 biffer ;-) I tillegg har jeg en teflonpanne som jeg har hatt i flere år. Men siden jeg aldri skraper i den, bare steker karbonader og fisk i den, holder den seg uten å bli ripete. Jeg er også nøye med å vaske den i såpevann med en gang den er brukt.
Pupsilure Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2009 Jeg kjøpte forresten en ny en på jernia, som har kostet 385, og nå bare kostet 99 Veldig fornøyd med prisen hvertfall, så får vi se hvor lenge den holder :gjeiper:
lovenemo Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Har en jernstekepanne, som har holdt i de seks årene jeg og sambo har vært sammen, og han hadde hatt den i flere år før vi ble sammen. Er veldig fornøyd med den, så lenge den er i en del vil den bli brukt Har en teflonpanne (tror det er det, hmm..), og den ble ripete og buler litt etter et knapt år ^^ Kommer ikke til å kjøpe det igjen, ikke en billigvariant ihvertfall.
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Skal snart flytte og pga overgang til induksjonskomfyr så skal jeg skifte ut det meste av gryter og panner. Jeg har mest lyst til å kjøpe meg en skikkelig gammeldags stålpanne - som er stål tvers gjennom - da slipper jeg de irriterende skrapene i bunnen. Men har ikke funnet noen ordentlige stålpanner - noen som vet? Jernpanner og jerngryter orker jeg ikke ha - de er altfor tunge og uhamslige. Nei, en skikkelig stålpanne hadde vært tingen.
maljo Skrevet 13. juli 2009 #8 Skrevet 13. juli 2009 Ja, satt og kikket litt på nettet og fant denne butikken. http://www.stekepanner.no/products/134175/ Sjekk den!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå