Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Både jeg og min kjære er glad i å reise, men ingen av oss er av den typiske chartertur-typen.

Vi deler også interessen for fotografering, og kunne nå tenke oss å reise på ferie et sted der vi kan finne mange fine/gøyale/spesielle/osv motiver å ta bilde av.

Noen som har forslag til et slikt sted?

Hvis det har noe å si så tenker vi å reise i slutten av august/begynnelsen av september.

Håper på mange kreative forslag :)

Edit: trykkleif

Endret av Hilde!
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å reise i Norge? det er ikke mange land som har så fin natur som oss, ihertfall ikke i Europa.

Skrevet
Hva med å reise i Norge? det er ikke mange land som har så fin natur som oss, ihertfall ikke i Europa.

Har faktisk tenkt litt på dette, men når det går opp for en at en uke på farten i Norge blir dyrere enn to uker de fleste andre steder i Europa, blir det egentlig lite fristende.

Men vi får se hva det blir til - utelukker ikke noe enda.

Gjest Gjest
Skrevet

Namibia kombinert med Sør-Afrika er mitt tips! Fantastisk natur, spennende plante- og dyreliv, frådende hav, endeløse vinåkre, utrolige sanddyner og ikke minst store kontraster spesielt blant menneskene, f.eks. mellom fattige og rike.

Skrevet

Jeg vil anbefale en tur jeg var på for to år siden til Vietnam. Det var en kombinasjon av fottur og andre opplevelser. Hadde en 3 dagers fottur i "fjellene" i Nord- vietnam. Det var bare en helt fantastisk opplevelse.

Sjekk ut linken nedenfor. Dette reisebyrået har mange andre spennende turer også.

http://topas.dk/pages/Turbeskrivelse-Vietn...ong-Bugten.html

Skrevet

Du skriver ikke noe om hva slags fotografering dere vil prøve, men det første som slår meg i Europa er Island, Færøyene, Storbritannia/Irland, Barcelona, Roma, Praha eller Svalbard...men fotomuligheter finnes jo overalt, noen av de beste bildene mine har jeg tatt rett utenfor stuedøra :)

Vær bare oppmerksom på at i de fleste storbyer er det ikke tillatt å bruke tripod-stativ rundt severdigheter, og mange steder må man enten betale et gebyr for å fotografere, eller det er kanskje ikke lov i det hele tatt. Det greieste er ofte å spørre først :)

Skrevet

Takk for mange flotte svar :)

Mermaid Blues; jeg skrev ikke hva slags fotografering vi vil prøve, rett og slett fordi vi er åpen for det meste :)

Det blir antagelig en tur et eller annet sted i Europa denne gangen - skal vi legge turen til utenfor Europa vil vi nok ha litt mer tid enn en uke- to..

Skrevet

Jeg tenkte mer som storby kontra landskap - det gjør det lettere å foreslå bra reisemål ;) Men mange steder kan man få begge deler om man er litt fleksibel - i mellom-Europa er det jo veldig lettvindt å hive seg på et tog fra en storby og hoppe av et random sted i ødemarka for å ta litt bilder rett før soloppgang =) Folketomme bygater tidlig om morgenen er også et spennende motiv :)

Gjest Gjest
Skrevet
Namibia kombinert med Sør-Afrika er mitt tips! Fantastisk natur, spennende plante- og dyreliv, frådende hav, endeløse vinåkre, utrolige sanddyner og ikke minst store kontraster spesielt blant menneskene, f.eks. mellom fattige og rike.

Kan du opprette en tråd hvor du forteller om din erfaring fra det området? Jeg skal dit om noen måneder, og hungrer etter info fra folk som har reist der før.

Er du forresten "Etoshagjesten"? - i så fall er det du som fikk opp øynene mine for dette.

Skrevet
Jeg tenkte mer som storby kontra landskap - det gjør det lettere å foreslå bra reisemål ;) Men mange steder kan man få begge deler om man er litt fleksibel - i mellom-Europa er det jo veldig lettvindt å hive seg på et tog fra en storby og hoppe av et random sted i ødemarka for å ta litt bilder rett før soloppgang =) Folketomme bygater tidlig om morgenen er også et spennende motiv :)

Igjen, grunnen til at jeg ikke sier noe er at vi ikke har planlagt noe som helst - og ikke har noen spesielle ønsker om hva vi vil ha som motiv. Men antagelig ville forslaget som du kommer med her; storby med mulighet for å komme seg et sted med mer landlige motiver, ville nok vært det ideelle :)

Gjest Gjest
Skrevet
Kan du opprette en tråd hvor du forteller om din erfaring fra det området? Jeg skal dit om noen måneder, og hungrer etter info fra folk som har reist der før.

Er du forresten "Etoshagjesten"? - i så fall er det du som fikk opp øynene mine for dette.

Jeg kan opprette en tråd. :) Jeg har skrevet en del om Namibia og Etosha tidligere, så det er ikke usannsynlig at jeg har skrevet tråden du snakker om. Jeg simpelthen ELSKER stedet!

(Nå skal jeg ikke kuppe denne tråden mer!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...