Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Jeg spiser sånn for tiden , mest for å gjøre den siste finishen før Spania turen , men også for å gå ned mer i vekt.. Har gått ned fra 70 til 66 , men vil mer ned. Frokost : Crusli frokostblanding , melon , bringebær Lunsj : melon , bringebær , grapefrukt Middag : Kylling , laks , grønnsake Kveld : Melon , bringebær Vil dette gjøre sånn jeg går ned i vekt ? Tips til forandringer?
Ethereal Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Jeg syns du spiser veldig lite. Når kroppen får for lite mat, går den på sparebluss, og det fører hvertfall ikke til en varig reduksjon i vekta. Hvis du bare vil være slank og fin på turen, og ikke bryr deg om du går opp i vekt igjen når du kommer tilbake, så funker nok dette som en slankekur, ja. Men jeg ville ikke anbefalt det.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Nå handler det vel ikke nødvendigvis om hva du spiser, men om hvor mye. Men det så ikke akkurat ut som noe bra kosthold, det blir lett knapt med kalorier hvis ikke du spise mye til de to hovedmåltidene. Og for lite kalorier fører til dårlig forbrenning. Men vil du ha mitt 1000kr-tips for å se bra ut til en ferietur, så er er det å spise som normalt og begynne å trene! Når du trener strammes det meste opp og du ser bedre ut, uansett hvilken størrelse du er. Sett på noe musikk og kom deg ut på tur. Få opp pulsen litt, ta noen sit-ups. Hvis du ser etter vil du merke resultatet fort. Det er selvfølgelig den tunge veien å gå, men det er også den med best og sunnest resultat.
Chanel.No5 Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 (endret) Jeg spiser sånn for tiden , mest for å gjøre den siste finishen før Spania turen , men også for å gå ned mer i vekt.. Har gått ned fra 70 til 66 , men vil mer ned. Frokost : Crusli frokostblanding , melon , bringebær Lunsj : melon , bringebær , grapefrukt Middag : Kylling , laks , grønnsake Kveld : Melon , bringebær Vil dette gjøre sånn jeg går ned i vekt ? Tips til forandringer? Må starte å si at jeg ikke er utdannet noe enæringspsyklog, dette er bare tips.. Frokost - ville jeg evt. heller spist havregrøt med melon og bringebær som tillegg, bringebærene kan du fint ha oppi grøten for å søte den opp evt. Kan godt spise melon her som Mellommåltid. Lunsjen din vil jeg anse som ett mellommåltid, spis heller ett par skiver eller knekkebrød med proteinrikt pålegg på og disse fruktene som tillegg. Eller evt. en salat/omelett osv. Middagen - helt grei om porsjonene er normale, litt pasta eller potet/ris i moderate menger kan du også ha til om du liker det. Kveldsen, ville hatt noe med proteiner også her, gjerne cottage cheese, vaniljekesam med disse fruktene, knekkebrød med noe proteinrikt pålegg. Savner litt fett i kostholdet ditt, spis gjerne pålegg som makrell i tomat, advkado osv. Nøtter som mellommåltid feks. Du spiser lite per i dag mener jeg da.. Endret 5. juli 2009 av Lotte27
Cognizance Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 For å gå ned i vekt må du spise fett. Drikk tran og spis litt nøtter.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Takk for fine svar Vet nok at jeg spiser litt lite ja .. Men skal bytte til havregrøt til frokost , og lage omelett til lunsj . Middagen kan være sånn den er , men kan legge til litt fullkornris og da har jeg som oftest en kyllingfilet,eller laksefilet og en knytteneve me fullkornris og så mye grønnsaker jeg vil. Om kvelden ja , cottage cheese kan jeg godt bruke , men det liker jeg helst å bruke sammen med middag , ikke med frukt.. Skal ta tran , men makrell i tomat er ikke ofte jeg har lyst på .. Trener på et senter så mange dager i uken så mulig Så er det pilates hjemme. Så må bare få kostholdet på plass.
Stellia Skrevet 6. juli 2009 #7 Skrevet 6. juli 2009 Du spiser: 1) for lite 2) for lite proteiner 3) for lite fett 4) for mye karbohydrater Å bare leve på frukt er langt i fra sunt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. juli 2009 #8 Skrevet 6. juli 2009 Du spiser: 1) for lite 2) for lite proteiner 3) for lite fett 4) for mye karbohydrater Å bare leve på frukt er langt i fra sunt. Har du tips til hvordan jeg skal spise da ? Hvor er karbohydratene henn da?
Stellia Skrevet 6. juli 2009 #9 Skrevet 6. juli 2009 Du må nesten sette deg inn i hvilke matvarer som inneholder fett, proteiner og karbohydrater. Søk litt rundt på nettet, feks. iform.no. Kort sagt kan jeg si at du spiser nesten kun karbohydrater (all frukten og frokostblandingen) og fett og proteiner får du kun i fra fisken, og proteiner fra kyllingen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. juli 2009 #10 Skrevet 6. juli 2009 Ja , skal lese på den siden , og flere sider Men det er vel greit og ta en kopp bringebær som mellommåltid en gang ? Hvordan skal jeg få mer fett og proteiner?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. juli 2009 #11 Skrevet 6. juli 2009 Er det noen som hadde orket å kanskje sette opp hvordan jeg bør spise ? For å gå ganske raskt ned i vekt , og sånn jeg får i meg nok proteiner og fett.. Helst mindre karbohydrater , men vet jo aldri hva som er karbohydrater i og ikke..
Chanel.No5 Skrevet 6. juli 2009 #12 Skrevet 6. juli 2009 Ja , skal lese på den siden , og flere sider Men det er vel greit og ta en kopp bringebær som mellommåltid en gang ? Hvordan skal jeg få mer fett og proteiner? Proteiner får du over bringebærene med litt cottage cheese, mager kesam eller yogurt feks, det er bare å lese seg til litt kunnskap om hvor gode kilder til fett, proteiner og karbohydrater finnes så kan du mikse og trikse=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå