Gossip girl Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Min svigerinne skal gifte seg og jeg trenger kjoletips. Hvilken type kjole jeg skal ha, tar gjerne i mot tips på konkrete kjoler eller steder å kjøpe de Lurer også litt på hvilken prisklasse kjolen "må" ligge på?
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Se om det står kleskode på invitasjonen. Det er en god ledetråd for type antrekk, bedre enn om man er i familie eller ikke med bruden. Jeg tror heller ikke det finnes noen regel for prisklasse uansett om det er galla eller hagebryllup - det går jo an å finne en kjole som ser pyntet og eksklusiv ut på Fretex eller H&M, og hverdagskjoler fra Prada.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Står det "mørk dress" på invitasjonen antyder det drakt med skjørt eller evt bukse eller en kort selskapskjole. Står det "smoking" antyder det en mer fotsid kjole. I de fleste bryllup i dag er det veldig fleksibelt og med glidende overganger. Bunad er et antrekk som i teorien er tillatt når som helst. Hvis du kan spørre bruden selv hva hun tenker i forhold til antrekk, vil nok det gjøre saken lettere. Noen bruder foretrekker et mer sommerlig preg enn andre (hvis dette er et sommerbryllup, da), noen liker bunader og noen liker ikke osv.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Hvis du ikke spørre bruden om hva det passer å gå med (evt din mann kan?) vil jeg anbefale deg å gå for et "gjennomsnittelig bryllupsantrekk". Pass på at det ikke blir for "simpelt" i stoff eller mønster, gå gjerne for noe ensfarget. Unngå fargene rødt (som kan tolkes til å bety at du har hatt sex med brudgommen), svart (noen mener det er en farge for sorg, og ikke passer seg i bryllup) eller hvit (som er forbeholdt bruden). Snittet på kjolen må du nesten velge ut i fra hva du kler, men velg en kjole som går til mellom midt på leggen eller til knærne, ikke kortere. Muligens lengre, men du bør prøve å unngå slep. Pene sko og selskapsveske er et must. Gjerne en jakke eller sjal alt etter sesong. De fleste bruder foretrekker at det er de som står i fokus, så ikke overgjør pyntingen. Av kvinnene er det faktisk bare forlover og mor til brud og brudgom som må passe på antrekket sitt, alle de andre går kledd som "vanlige gjester".
dandy Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Hva med en knall rosa kjole? Er det too much, syns dere?
Gjest Miley Skrevet 6. juli 2009 #7 Skrevet 6. juli 2009 Unngå fargene rødt (som kan tolkes til å bety at du har hatt sex med brudgommen), Det der er intet annet en sykt. Selvfølgelig betyr det ikke at du har pult brudgommen
The Kitten Skrevet 6. juli 2009 #8 Skrevet 6. juli 2009 Det der er intet annet en sykt. Selvfølgelig betyr det ikke at du har pult brudgommen Jeg ville i hvert fall ikke kommet til den konklusjonen.
The Kitten Skrevet 6. juli 2009 #9 Skrevet 6. juli 2009 Hva med en knall rosa kjole? Er det too much, syns dere? Jeg synes det er litt for mye. Jeg ville heller gått for en dyp rosa en i så fall.
dandy Skrevet 7. juli 2009 #10 Skrevet 7. juli 2009 Hm, men betyr det at du mener knallfarger generelt bør unngås, da?
Gjest på gjennomreise Skrevet 7. juli 2009 #11 Skrevet 7. juli 2009 Hva med en knall rosa kjole? Er det too much, syns dere? Så lenge du unngår hvitt kan du bruke de fargene du vil. Knall rosa går helt fint :-)
dandy Skrevet 7. juli 2009 #12 Skrevet 7. juli 2009 Så lenge du unngår hvitt kan du bruke de fargene du vil. Knall rosa går helt fint :-) Puh:) Jeg har nettopp kjøpt en som er temmelig rosa..! Her er den:) Syns den var fin, kjøpte den på Monsoon da jeg var i England (forøvrig en butikk jeg anbefaler, de har utrolig fine kjoler..!!)
Gjest Tigress Skrevet 7. juli 2009 #13 Skrevet 7. juli 2009 Kjempefin kjole! Eg likte han veldig godt og er fin til bryllup. Forøvrig samd i at Monsoon er ein bra butikk, burde hatt i Noreg.
Minttu Skrevet 7. juli 2009 #14 Skrevet 7. juli 2009 Hei Jeg var på en tråd ang.kjole til bryllup før idag og da kom ei med link til en nettside! Og der var det mye fint, så du kan jo få inspirasjon fra den. http://www.coast-stores.com/fcp/categoryli...setFilters=true Håper du finner en :happy:
Gossip girl Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #15 Skrevet 8. juli 2009 "Skal" en kjole i høstbryllup være til kne, legg eller fotsi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå