Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 når man tar opp lån, må man gi beskjed om dette til skattemyndighetene? eventuellt spøre om nytt skattekort? er redd for at det ikke kommer med på neste års skatteoppgjør, slik at jeg da må endre den og ender med at jeg får skatteoppgjøret i oktober eller noe.. eller skal det gå av seg selv automatisk når man tar opp billån og boliglån? er helt grønn på det her, men hørt om så mange som må ordne på skatteligninga når den kommer... :S
Gjest antigartner Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Bankene rapporterer låneopplysninger til liknings-/skattemyndighetene, så det skal komme fram på neste selvangivelse. Du må selv kontrollere at selvangivelsen er riktig når den kommer. Det kan forekomme feil i selvangivelsen, særlig der samboerpar tar opp lån sammen. Hvert år må samboer og jeg endre selvangivelsene våre, da alt rentefradrag er blitt ført opp på ham hver eneste gang. Av en eller annen grunn er verdien på boligen vår alltid delt på to (ført opp riktig, m.a.o.)... Denne endringen har ikke forsinket utbetalingen av skattepengene, heldigvis Hvis du ønsker endringer i skattekortet som følge av at du betaler mer renter, må du kontakte skattekontoret om dette selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå