robotkalle Skrevet 5. juli 2009 #21 Skrevet 5. juli 2009 for kvinner så er det å dørke diare av ei gammel ei på 98 som pleierassistent på natten en mye mer motiverende og har høyere status enn for eksempel en kvinne på 40 som onanerer en mann på 39 i bytte mot pleierasstistenens nattlønn! Damer er rare. Kvinner gir jo faen i de utenlandske prostituerte, er vel ingen norske kvinner i full alvor mener at en utenlandsk prostituert skulle fått arbeidstillatelse eller oppholdstillatelse i norge!!?? Nemlig. Det er ikke spesielt mye IQ som skal til for å se dette. Allikevel er det svært sterke antipatier mot å selge sex som er ute og går, mens det er få antipatier mot sykepleiere (blant befolkningen generelt) og mot å tørke opp spyet til alkoholiserte mennesker med bukspyttkjertelbetennelse. Hva den egentlige grunnen er, det er det som er spennende, og det kan vi godt filosofere litt over: hvorfor har så mange kvinner egentlig noe imot salg av sex? Hvordan kompromitteres damer av sexsalg? 1. Sympatiserer de med horene, og ser seg selv i samme posisjon, og føler forakt ovenfor menn som kjøper sex, akkurat som de føler forakt ovenfor nice guys og slappfisker? 2. Synes de at deres eget kjønn faller i verdi, fordi det de har å farte med, kan kjøpes direkte? 3... ?
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #22 Skrevet 5. juli 2009 Menn pleier å være for prostitusjon så lenge de ikke har fått en datter.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 5. juli 2009 #23 Skrevet 5. juli 2009 For prostitusjon??? Mitt inntrykk er at de fleste menn er det. Hva tror dere? Det kvinnesynet mange menn har skremmer meg.....Hvorfor er det skremmende at menn synes kvinner/menn skal få leie ut sin egen kropp/selge seksuelle tjenester av eget ønske, og samtidig beskyttes mot menneskehandel/vold/utpressing/trusler ol.? Hadde prostitusjon vært legalisert/ikke-stigmatiserende/vært i ordnede former og hadde myndighetene tatt sin oppgave med å beskytte mennesker alvorlig, så ville det ikke vært noe å hente for kriminelle bakmenn ol.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 5. juli 2009 #24 Skrevet 5. juli 2009 Det er nok en del menn i norge som er for prostitusjon hvis ikke hadde det jo ikke vært noe marked. Men det er nok mange som er i mot det også. Av en eller annen grunn er det ofte de som snakker høyest som er for prostitusjon, mens de som ikke synes noe om det ofte er mer stillferdig av seg. Kanskje fordi de som er for det føler et behov for å forsvare seg? Min mann mener ihvertfall at prostitusjon ikke er bra, og ihvertfall når det er snakk om at kvinner i de lavere sosiale lag blir tvunget inn i det (vi har diskutert temaet som en politisk diskusjon). Men jeg vil tørre å påstå at det er veldig mange forskjellige holdninger blant norske menn, de er påvirket av så mye forskjellig. Så det er vanskelig å skjære alle over en kam.Bor man på Aker brygge og tjener fra 150 000,- pr mnd, så er det ikke snakk om nød/lidelse/dersperasjon ol., det er en relativt enkel/svært godt betalt jobb.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 5. juli 2009 #25 Skrevet 5. juli 2009 Jeg er dypt uenig. Det å kjøpe sex fra kvinner og gjøre kvinnekroppen til en handelsvare, er et grovt overgrep ikke bare mot hun som selger sex, men mot hele den kvinnelige del av befolkningen. Det å kjøpe sex er under ingen omstendighet akseptabelt. I ytterste konsekvens bør kjøp av sex regnes som kriminalitet mot menneskeheten og straffes deretter. Dagens minibøter monner slett ikke, millionbøter og lange fengselsstraffer må til. Samfunnet har imidlertid totalt sviktet sitt ansvar overfor de prostituerte etter at sexforbudet kom. Det var en forutsetning at forbudet skulle følges av tiltak som hjalp kvinnene over i annet arbeid. Disse kvinnene må straks få et økonomisk fundament som gjør at de slipper å ty til prostitusjon for å dekke sine behov.Er det ikke opptil den enkelte kvinne/mann å bestemme over sin egen kropp?
kristian82 Skrevet 5. juli 2009 #26 Skrevet 5. juli 2009 Bor man på Aker brygge og tjener fra 150 000,- pr mnd, så er det ikke snakk om nød/lidelse/dersperasjon ol., det er en relativt enkel/svært godt betalt jobb. Så er det vel ca 1% av de prostituerte som har det slik du forteller.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 5. juli 2009 #27 Skrevet 5. juli 2009 For min del har det ikke noe med kvinnesyn å gjøre - i alle fall ikke nødvendigvis. Jeg selv hadde aldri gått til en prostituert rett og slett fordi jeg ikke hadde hatt samvittighet til å betalt et menneske - som med 100 % sikkerhet - helst ikke vil ha sex med meg. Men grunnen til at jeg nødvendigvis ikke er enig med at det er lurt å forby prostitusjon er p.g.a. av at kriminalisering av horekunder på ingen måte løser kvinnene sine sosiale/økonomiske/rusmessige problemer. De fleste som jobber som prostituerte er jo kvinner som av den ene eller andre grunnen har havnet litt på utsiden av det etablerte samfunnet. Da er det langt viktigere å gi disse et verdig alternativ til prostitusjon - i gjennom helsevesen og NAV og lignende, kontra å gjøre hverdagen deres enda vanskeligere. Et forbud fører jo gjerne med seg færre kunder, større konkurranse, må gå enda mer under jorden fordi klientene er redde for politiet, og dette skjer uten at man gir disse stakkars allerede hardt prøvede kvinnene så mye som et eneste hjelpemiddel for å kunne slutte å prostituere seg. I alle fall glad for at det er horekundene som er kriminalisert, og ikke de prostituerte - det hadde vært en enda mer på tryne politikk spør du meg.Bor man på Aker brygge og tjener fra 150 000,- pr mnd, så er det ikke snakk om nød/lidelse/dersperasjon ol., det er en relativt enkel/svært godt betalt jobb.
kristian82 Skrevet 5. juli 2009 #28 Skrevet 5. juli 2009 Bor man på Aker brygge og tjener fra 150 000,- pr mnd, så er det ikke snakk om nød/lidelse/dersperasjon ol., det er en relativt enkel/svært godt betalt jobb. Så er det vel ca 1% av de prostituerte som har det slik du forteller om.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 5. juli 2009 #29 Skrevet 5. juli 2009 Menn pleier å være for prostitusjon så lenge de ikke har fått en datter.Eier menn sine døtre/(sønner), har de rett til å bestemme om de skal selge seksuelle tjenester eller ei?
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 5. juli 2009 #30 Skrevet 5. juli 2009 Så er det vel ca 1% av de prostituerte som har det slik du forteller om.Hvordan har resten det(husk på at 150 000,- i utlandet er langt mer enn i dyre Norge)?
kristian82 Skrevet 5. juli 2009 #31 Skrevet 5. juli 2009 Hvordan har resten det(husk på at 150 000,- i utlandet er langt mer enn i dyre Norge)? Tror du at de fleste prostituerte lever i sus og dus i fancy vestkant villaer, mens de bader i penger, tar du helt feil i forhold til hva forskning og statistikk de siste 20 årene om levekårene til kvinner som er prostituterte har kommet frem til.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. juli 2009 #32 Skrevet 5. juli 2009 Hvordan har resten det(husk på at 150 000,- i utlandet er langt mer enn i dyre Norge)? Jo, men 150.000 i måneden (og ikke året) er ganske fett selv her i Norge. Dette kan umulig gjelde mange...
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 5. juli 2009 #33 Skrevet 5. juli 2009 Tror du at de fleste prostituerte lever i sus og dus i fancy vestkant villaer, mens de bader i penger, tar du helt feil i forhold til hva forskning og statistikk de siste 20 årene om levekårene til kvinner som er prostituterte har kommet frem til.Jeg oimgås kun de i fancy vestkant villaer!
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 5. juli 2009 #34 Skrevet 5. juli 2009 Jo, men 150.000 i måneden (og ikke året) er ganske fett selv her i Norge. Dette kan umulig gjelde mange...De på innemarkedet får vel ifra 1500 for en time hos seg selv til 4000 for besøk en time hos kunden, også kan de få inntil 10-15 000 for en natt(feks 21-06).
Gjest brutal_mann Skrevet 5. juli 2009 #35 Skrevet 5. juli 2009 For prostitusjon??? Mitt inntrykk er at de fleste menn er det. Hva tror dere? Det kvinnesynet mange menn har skremmer meg..... Hva legger du i "for"? Persjonlig mener jeg forbudet mot å kjøpe sex er feigt og feil. Eneste grunnen til at denne loven eksisterer er fordi regjeringen er for feige til å kaste alle østeuropeiske og afrikanse prostituerte ut av Norge. Det er INGEN i styre og stell som fokuserer på årsakene til at kvinner velger å prostituere seg. Hadde en det så hadde nok bildet blitt mer nyansert, samtidig som en kunne forhindret mangt en elendig livssituasjon. En er mer opptatt av å fokuserer på menn som kyniske svin, enn å fokusere på hva som driver kvinner ut i prostitusjonen. Mao så gjør en ingenting for å gi prostituerte kvinner respekt og menneskeverd. Noe jeg antar er noe av det tyngste ved å være prostituert. Si til en kvinne (som mann) at du er venn med en prostituert kvinne og både du (som mann) og den prostituerte kvinnen vil bli sett på som vorter i dagens samfunn.
Max Motstand Skrevet 5. juli 2009 #36 Skrevet 5. juli 2009 Så er det vel ca 1% av de prostituerte som har det slik du forteller. Ja, men likefullt er prostitusjon et vesentlig mer materielt lukrativt alternativ for de aller fleste prostituerte. Det er tross alt derfor de jobber som sexarbeidere framfor å jobbe med annet type arbeid. Ta for eksempel de narkomane. Sexarbeid er jo faktisk det eneste arbeidet som er i stand til å finansiere narkotikamisbruket deres. En dag i kassa på Rimi gir dem ikke råd til en kvart dose en gang. Og de trenger opptil flere doser om dagen.
robotkalle Skrevet 5. juli 2009 #37 Skrevet 5. juli 2009 Eier menn sine døtre/(sønner), har de rett til å bestemme om de skal selge seksuelle tjenester eller ei? Menn føler stort sett selv at de eier alle de kvinnelige medlemmene av familien sin, spesielt i direkte linje. Ganske kvalmt, egentlig.
robotkalle Skrevet 5. juli 2009 #38 Skrevet 5. juli 2009 Ja, men likefullt er prostitusjon et vesentlig mer materielt lukrativt alternativ for de aller fleste prostituerte. Det er tross alt derfor de jobber som sexarbeidere framfor å jobbe med annet type arbeid. Ta for eksempel de narkomane. Sexarbeid er jo faktisk det eneste arbeidet som er i stand til å finansiere narkotikamisbruket deres. En dag i kassa på Rimi gir dem ikke råd til en kvart dose en gang. Og de trenger opptil flere doser om dagen. Hadde prostitusjon blitt fullstendig lovlig, hadde det ikke vært så lukrativt å være hore lenger, og det hadde vært mindre enkelt for narkissjenter å pule seg til heroindosene sine. Det hadde blitt et anstendig yrke, omtrent som frisør.
Max Motstand Skrevet 5. juli 2009 #39 Skrevet 5. juli 2009 Hadde prostitusjon blitt fullstendig lovlig, hadde det ikke vært så lukrativt å være hore lenger, og det hadde vært mindre enkelt for narkissjenter å pule seg til heroindosene sine. Det hadde blitt et anstendig yrke, omtrent som frisør. Prostitusjon var lovlig i Norge, og er det fortsatt for selgeren, helt fram til feministene og de øvrige mannshaterne klarte å trumfe igjennom sin klart mannsfiendtlige politikk. Det er nok ikke lovverket som gjør sexarbeide til så lettjente penger for kvinner.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 5. juli 2009 #40 Skrevet 5. juli 2009 Hadde prostitusjon blitt fullstendig lovlig, hadde det ikke vært så lukrativt å være hore lenger, og det hadde vært mindre enkelt for narkissjenter å pule seg til heroindosene sine. Det hadde blitt et anstendig yrke, omtrent som frisør.Det er lovlig på bordeller/innemarkedet i Australia, og prisene er som her(link i neste innlegg, som sikkert blir slettet).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå