Gå til innhold

Dere som har hund...

Ulrikke

Anbefalte innlegg

Når startet dere på første kurs med valpen? Lurer på både vanlig "valpekurs" og dressurkurs.

Vil gjerne finne ut hvor og hva som arrangeres i mitt område, men hvordan finner jeg ut dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde

Jeg ble rådet til å starte på kurs tidligst mulig med min valp. De som holder valpekurs her i området vil helst ha dem allerede ved 2 mnd.-alderen.

Hvis du har kjøpt valpen i nærheten av bostedet ditt, så hør med oppdretter om hvilke kurs de anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk på valpekurs fra hunden var 4 mnd tror jeg. Husker ikke helt nøyaktig.

Hva slags kurs vil du gå da?

Har du noen spesiell form for dressur du vil bruke?

Personlig har jeg vært kjempefornøyd med Oslo Hundeskole.

De har kurs utenfor Oslo også.

Klippet fra siden til Oslo Hundeskole:

Oslo • Romerike • Drammen • Kongsberg • Moss • Fredrikstad • Asker & Bærum • Tønsberg • Sandefjord

Sjekk på www.oslo-hundeskole.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er ganske fornøyd med Oslo Hundeskole, jeg. :) De er flinke, og vet hva de driver med.

Var rundt 3mnd da han begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpekurs ved 3 mnd alder, grunnkurs ved 4,5 mnd alder.

Var veldig fornøyde med begge kursene og skjønner nå at vi hadde ikke klart oss uten. Skal på videregående kurs til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cappo:

I regi av hvem gikk du kurs da??

Må bare forhøre meg om folks ulike erfaringer jeg... Valpen er 9 uker nå, så vi bør vel finne et valpekurs innen rimelig kort tid, skjønner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok det hos hundekompaniet, de holder til på Norges Veterinærhøyskole. Jeg syns de er kjempeflinke, har hørt at man egentlig skal gå på kurs i regi av raseklubbene, men det ble vi ikke anbefalt på valpekurs. Valpen trenger å sosialisere seg med andre raser fra første stund og det får den ikke gjort i raseklubben.

Gordonsetteren vår skal på kurs med raseklubben først når vi skal begynne på jakt med han....

Sender deg pm med navn og nummer du kan ringe.

Hvordan hund har du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...