Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Vel, jeg har et lite dilemma her som jeg trenger andres synspunkter på. Jeg har en venn som jeg har kjent siden ungdommen. Vi er nå begge godt voksne. Jeg er singel, mens han har samboer og to barn. Vi møtes ca 1 gang i uka i forb. med noe vi har felles. Han kommer med ganske direkte seksuelle tilnærmelser så og si hver gang vi møtes. Jeg liker han som person. I tillegg til å være attrativ, er han snill og omtenksom. Selv er jeg alene, og kunne godt tenke meg litt kos innimellom. Han har aldri sagt noe galt om samboeren sin, og etter det jeg forstår har de det godt sammen. Vi snakker ikke noe om det, det interesserer meg heller ikke, men han har iallefall ikke sagt noe om at de har problemer på det seksuelle området. Har inntrykk av at det er greit det også. Han sier han tenner på meg omtrent bare han ser meg, og det har jeg jo sett.. Vi har kost litt sammen. Holdt rundt og strøket hverandre o.s.v Når hendene hans begynner å vandre, stopper jeg han og minner han om at han har samboer og spør om han ikke får dårlig samvittighet for henne. Jeg har også spurt hva han ville ha følt om det var hun som gjorde dette med en annen mann. Og da sier han at det ville han nok ikke likt. Jeg har lyst på han må jeg innrømme. Er det virkelig min oppgave å stoppe dette? Jeg er singel, og har ingen å stå til ansvar for. Jeg er ikke forelsket i han og kommer heller ikke til å bli det. Jeg er alene og kunne godt tenke meg litt kos og sex innimellom. Håper noen har noen synspunkter å komme med!
kristian82 Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Vel, jeg har et lite dilemma her som jeg trenger andres synspunkter på. Jeg har en venn som jeg har kjent siden ungdommen. Vi er nå begge godt voksne. Jeg er singel, mens han har samboer og to barn. Vi møtes ca 1 gang i uka i forb. med noe vi har felles. Han kommer med ganske direkte seksuelle tilnærmelser så og si hver gang vi møtes. Jeg liker han som person. I tillegg til å være attrativ, er han snill og omtenksom. Selv er jeg alene, og kunne godt tenke meg litt kos innimellom. Han har aldri sagt noe galt om samboeren sin, og etter det jeg forstår har de det godt sammen. Vi snakker ikke noe om det, det interesserer meg heller ikke, men han har iallefall ikke sagt noe om at de har problemer på det seksuelle området. Har inntrykk av at det er greit det også. Han sier han tenner på meg omtrent bare han ser meg, og det har jeg jo sett.. Vi har kost litt sammen. Holdt rundt og strøket hverandre o.s.v Når hendene hans begynner å vandre, stopper jeg han og minner han om at han har samboer og spør om han ikke får dårlig samvittighet for henne. Jeg har også spurt hva han ville ha følt om det var hun som gjorde dette med en annen mann. Og da sier han at det ville han nok ikke likt. Jeg har lyst på han må jeg innrømme. Er det virkelig min oppgave å stoppe dette? Jeg er singel, og har ingen å stå til ansvar for. Jeg er ikke forelsket i han og kommer heller ikke til å bli det. Jeg er alene og kunne godt tenke meg litt kos og sex innimellom. Håper noen har noen synspunkter å komme med! Ja, han høres veldig snill og omtenksom ut - ironisk ment! Nei, har du ikke noe problem med samvittigheten eller noen moralske prinsipper som hindrer deg i å ha sex med en annen dame sin mann, så er det bare å kjøre på det. Men karma kan være en fin ting hehe.
Tusselabb Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Jeg synes du skal skaffe deg litt kos og sex fra en som er singel. Ja, det er han som er i at forhold, men synes ikke det passer med total ansvarsfraskrivelse fra din side heller.
Brand Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Jeg vil vel si at du har et moralsk ansvar i og med at du vil forverre situasjonen mellom han og hans samboer, dersom han ved å få tilfredsstilt sin sexlyst gjennom deg neppe vil føre til at han gidder å ta tak i problemene på "hjemmefronten". Det som kan begynne med et seksuelt forhold mellom dere, kan utvikle seg til et forhold. Jeg tror kanskje du bør spørre deg selv om du da vil ønske en situasjon hvor dere da skal ha barna hans hos dere, moren leverer, og hvorvidt du ønsker en situasjon hvor du må se henne i øynene og vite at du har bidratt til at barnas far har vært utro med deg. Personlig har jeg lite til overs for utroskap, spesielt når det er barn med i bildet. Om forholdet deres er dødt, kan de være like mye tjent på å gå fra hverandre, fremfor å leve i troen på at barna har det best om de fortsetter å bo sammen. Jeg vil heller råde deg til å snakke ut med ham om hva han vil, om han anser forholdet for dødt, og så vente til han evt gåt fra henne. Da har i det minste du holdt din sti ren, og slipper å stå "til rette" for noen.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Som jeg sa i første innlegg: Det er ingen problemer på hjemmefronten. Han sier han elsker sin samboer og hun elsker han. De virker til å ha et harmonisk forhold, og har bodd sammen i mange år. Jeg tror også de har det bra sammen seksuelt. Han har iallefall aldri gitt utrykk for annet. Noe forhold til denne mannen blir aldri aktuelt for min del. Jeg er en voksen kvinne og kjenner meg selv godt nok til å vite det. TS
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Å være elskerinnen til noen er ikke verdt det, uansett hvor sexy og tiltrekkende mannen er. Dere har vært venner i mange år, nå skal du ødelegge det med sex? Er du klar for å plukke opp bitene hvis dette forholdet dere i mellom fører til at samboeren hans kaster han ut? Er du klar for å kutte ut fellesskapet dere har i dere driver med sammen pga et par flaue runder i høyet som ikke bringer dere noe annet enn noen øyeblikks moro?
Brand Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Som jeg sa i første innlegg: Det er ingen problemer på hjemmefronten. Han sier han elsker sin samboer og hun elsker han. De virker til å ha et harmonisk forhold, og har bodd sammen i mange år. Jeg tror også de har det bra sammen seksuelt. Han har iallefall aldri gitt utrykk for annet. Noe forhold til denne mannen blir aldri aktuelt for min del. Jeg er en voksen kvinne og kjenner meg selv godt nok til å vite det. TS Beklager, tlf ringte mens jeg leste innlegget ditt, og jeg "glemte" nok den biten hvor du skrev at de hadde det bra. Men da forstår jeg heller ikke hvorfor han vil risikere alt ved å ha et forhold utenom? Hadde jeg selv levd i et harmonisk forhold med god sex, hadde ikke tanken på utroskap streifet meg engang. Men personlig holder jeg milevis unna opptatte kvinner, rett og slett pga at jeg ikke ønsker å være en (indirekte) årsak til den personlige tragedien et samlivsbrudd kan bli. Så kan man tenke "om han ikke går til meg, går han til en annen, og han vil uansett være utro" Forstår også den tankegangen, men igjen kunne jeg altså aldri tenkt meg å være den som mer eller mindre utgjør en trussel for et annet par sitt forhold.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Jeg kjenner til situasjonen. Det er egentlig et dilemma for den single, som jo er fri til å "gjøre som den vil". Så kommer tilbudet fra en mann som den single liker veldig godt, og synes er kjekk. Jeg synes hovedansvaret ligger hos mannen som er i et forhold. Det at mannen er villig til å ha sex utenom sitt faste forhold, sier alt. Vil ikke du, så vil en annen. Når det er sagt, synes heller ikke jeg en slik "trekant" er å anbefale. Det gir kanskje små øyeblikks lykke, men i det store og det hele er det mest ryddig om mannen avslutter det han har, dersom han ønsker å innlede affærer med andre.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Er det virkelig min oppgave å stoppe dette? Jeg er singel, og har ingen å stå til ansvar for. Det er selvfølgelig din oppgave å avgjøre hvor du vil legge deg i spekteret mellom egoisme og hensyn til andre.
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Du burde ikke gjøre det. Jeg synes ikke du er uten samboer. Dessuten er du for god til å være dame nummer to. Jeg synes ikke det høres tilfredsstillende ut å være den en mann er utro med.
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Du burde ikke gjøre det. Jeg synes ikke du er uten samboer. Dessuten er du for god til å være dame nummer to. Jeg synes ikke det høres tilfredsstillende ut å være den en mann er utro med. Det skulle stå "ansvar", ikke samboer.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #12 Skrevet 5. juli 2009 Det er selvfølgelig din oppgave å avgjøre hvor du vil legge deg i spekteret mellom egoisme og hensyn til andre. Vel, det er jo ikke pur egoisme her da, når mannen står og holder rundt meg, sprengkåt og ser på meg med bedende øyne. Og jeg er like kåt, men er den som avviser han. Han er ikke noen rundbrenner heller, det er han ikke typen til. Det er MEG han tenner på, sier han, og det har han visst gjort i noen år. Det ER faktisk ikke så enkelt for meg dette.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #13 Skrevet 5. juli 2009 Du burde ikke gjøre det. Jeg synes ikke du er uten samboer. Dessuten er du for god til å være dame nummer to. Jeg synes ikke det høres tilfredsstillende ut å være den en mann er utro med. Det synes jeg var et fint svar. Tusen takk!
Tusselabb Skrevet 5. juli 2009 #14 Skrevet 5. juli 2009 Vel, det er jo ikke pur egoisme her da, når mannen står og holder rundt meg, sprengkåt og ser på meg med bedende øyne. Og jeg er like kåt, men er den som avviser han. Han er ikke noen rundbrenner heller, det er han ikke typen til. Det er MEG han tenner på, sier han, og det har han visst gjort i noen år. Det ER faktisk ikke så enkelt for meg dette. Dette kan jo faktisk ødelegge forholdet hans og sjansen er jo der for at vennskapet blir ødelagt også. Hvis forholdet deres blir oppdaget og han velger å være hos samboeren sin så kan dere sannsynligvis aldri møtes mer.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #15 Skrevet 5. juli 2009 Dette kan jo faktisk ødelegge forholdet hans og sjansen er jo der for at vennskapet blir ødelagt også. Hvis forholdet deres blir oppdaget og han velger å være hos samboeren sin så kan dere sannsynligvis aldri møtes mer. Må legge til at vi ikke har noe veldig nært vennskap, men møtes en del i forb. med noe vi har felles. Vi har kjent hverandre siden ungdommen, men altså ikke noe veldig nært og fortrolig vennskap, og sånn synes jeg det er ok å ha det.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 5. juli 2009 #16 Skrevet 5. juli 2009 Må legge til at vi ikke har noe veldig nært vennskap, men møtes en del i forb. med noe vi har felles. Vi har kjent hverandre siden ungdommen, men altså ikke noe veldig nært og fortrolig vennskap, og sånn synes jeg det er ok å ha det. Da vil det kanskje ikke være så ille å ha enda mindre kontakt med han enn du har nå? Da slipper du jo å falle for fristelsen.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #17 Skrevet 5. juli 2009 Da vil det kanskje ikke være så ille å ha enda mindre kontakt med han enn du har nå? Da slipper du jo å falle for fristelsen. Akkurat det lar seg dessverre ikke gjøre. TS
Soon Skrevet 5. juli 2009 #18 Skrevet 5. juli 2009 Virker jo som du har bestemt deg for hva du vil, så skjønner ikke hvorfor du spør om råd her...
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #19 Skrevet 5. juli 2009 Jeg ville ikke gjort det. Jeg hadde følt et visst ansvar og ville ikke vært komfortabel med at han var utro mot sin samboer. Han høres jo ikke så smart ut som kan tenke seg å ødelegge et tilsynelatende fint forhold fordi han vil prøve ut en ny dame. For det kan faktisk bli resultatet. Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med å bidra til dette, men noen er jo mer egoistiske enn meg har jeg forstått.
Gjest been there done that Skrevet 5. juli 2009 #20 Skrevet 5. juli 2009 jeg vil råde deg til og ikke gjøre det, ut fra egen erfaring! jeg hadde og en kompis med dame (uten barn) som tente på MEG og viste klart og tydelig at han hadde lyst på meg. han haddet det også bra med dama si og elsket henne osv (de er forrøvrig sammen enda og hun uvitende!) men når det først er gjort, så vil han mest sannsynlig komme til deg igjen for å ha sex med deg igjen og det baller seg bare på! det er ikke verdt det, du sitter bare igjen med dårlig samvittighet og en dårlig følelse rett og slett! og den frykten for å bli oppdaget går jeg og kjenner på rett som det er, bor i et lite samfunn hvor sladderen lever villt, så man vet aldri! om det blir oppdaget vil du (og jeg for den del!) lenge være "hun som lå med en mann med samboer og barn" ja du får tilfredstillt ditt behov, men er det verdt det? det blir bare rot, og du er heller ikke verdt og være en som han kan "få seg noe av" når han skulle føle for det. du nedverdiger bare deg selv med og innta den rollen, en ikke god følelse skal jeg si deg!! da ville jeg heller prøvd og finne meg en singel kar og fått dekket mitt behov av. jeg har ihvertfall fått tenkt meg godt om og lært av det, og jeg kommer ikke til og gjøre det igjen! så jeg anbefaler deg sterkt om å ikke gjøre det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå