Ensomkar Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Jeg er en gutt på 24 år som har vært sammen med min kone (23år) siden vi var 16 år gamle. Det er nå to år siden vi giftet oss og kjøpte oss hus. Alt virket kjempeflott! (Helt frem til for et par uker siden) Så merker jeg hun begynner å bli veldig hemmelighetsfull og passer på hele tiden at jeg ikke ser på mobilen hennes og sånt. Andre småting også som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Men poenget er i alle fall at jeg følte noe var galt... Dagene går og jeg blir mer og mer uvel. Så en dag ser jeg plutselig at hun har fått en mail fra en fremmed person. Jeg åpner mailen og der er det mail fra "elskeren" hennes. Mailen var såpass detaljert at det var liksom ikke noe tvil. Jag ringer kona mi som er på jobb og sier at det har skjedd noe forferdelig hjemme og at ho må komme med en gang. (Var helt fra meg, og jeg måtte jo snakke med henne) Ho kommer hjem og jeg forteller hva jeg har lest. Da sier ho at ho har blitt forelska i en annen en meg og ho skal flytte til han. Selv fatter jeg ikke hvordan kona mi kunne gjøre noe sånt mot meg, det hadde jeg aldri trodd. Det var som en kniv i magen på meg. Så nå har jeg betalt ho ut av huset så nå sitter jeg her helt alene og deprimert. Hadde ikke forutsett dette i det hele tatt... Er utrolig deprimert om dagen og savner å ha noen å være glad i. Håper noen her inne kan ha noen gode råd til meg... Hvordan møter man egentlig nye folk nå om dagen? Jeg liker ikke å dra på byen så det er utelukket. Er vel noen som kanskje har vært i samme situasjon? Mvh lars
Gjest Gjest_maki_* Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 huff,det høres ut som en lei situasjon,og er nok en stor omveltning å bli enslig etter så lang tid! Du skriver at du er deppa,det er forståelig,sorgen etter et samlivsbrudd må man nesten gjennom uansett,hvor lang tid man bruker varierer. Det smarteste er ikke alltid å hoppe inn i et nytt forhold med en gang. Har du noen gode venner/familie som du kan være med på ting og som kan stille opp for deg nå?
Ensomkar Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2009 huff,det høres ut som en lei situasjon,og er nok en stor omveltning å bli enslig etter så lang tid! Du skriver at du er deppa,det er forståelig,sorgen etter et samlivsbrudd må man nesten gjennom uansett,hvor lang tid man bruker varierer. Det smarteste er ikke alltid å hoppe inn i et nytt forhold med en gang. Har du noen gode venner/familie som du kan være med på ting og som kan stille opp for deg nå? Har jo venner og familie som er kjempe glad i meg og sånn men det hjelper liksom ikke på ensomheten. spesiellt på kveldene blir jeg ofte sittende og kjede meg bare... De fleste kameratene mine har jo koner de også (en hver seg altså) og de som ikke har flyr jo på byen hver helg. Det er utrolig kijip å være alene alså
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 I dag gfter folk seg så tidlig at det er vanlig å være 30 og skilt 2 ganger....
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 23-24 og "ensom". Hjelpes. Du skulle ha vært på interrail verden rundt - men du er gift og skilt? Treff andre folk og reise litt! Syns å la ditt liv være avhengig av hun ene.
Ensomkar Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2009 I dag gfter folk seg så tidlig at det er vanlig å være 30 og skilt 2 ganger.... Ja jeg vet. Trist egentlig... Giftet meg jo fordi jeg var klar for å være med min kone resten av livet jeg da. Men jeg er kanskje gammeldags?
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Kanskje du skulle melde deg som frivillig i f.eks røde kors,bli kjent med andre mennesker som har andre interesser en å gå på byen. Er både gutter og jenter der Eller melde deg på kurs innen noe som interesserer deg til høsten,evt noe du synes høres spennende ut? Klart man føler seg ensom i din situasjon, og det at du giftet deg tidlig var ditt valg,ser ikke noe galt i det.
Ensomkar Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2009 Kanskje du skulle melde deg som frivillig i f.eks røde kors,bli kjent med andre mennesker som har andre interesser en å gå på byen. Er både gutter og jenter der Eller melde deg på kurs innen noe som interesserer deg til høsten,evt noe du synes høres spennende ut? Klart man føler seg ensom i din situasjon, og det at du giftet deg tidlig var ditt valg,ser ikke noe galt i det. Det var faktisk veldig gode forslag! Tusen takk!
Gjest m47 Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Det var faktisk veldig gode forslag! Tusen takk! Jeg ser du har fått gode råd. Det som er sikkert er at du har en god del ledig tid nå. Klubber og lag, foreninger og aktiviteter er bra. Du kan også vurdere kurs og videreutdannelse. Kurs kan være både hyggelig og sosialt. Vær nøye med trening og mosjon nå. Jeg anbefaler minst en halv time 2 ganger pr uke. Det fysiske er veldig viktig, spesielt nå, fordi et slikt brudd er en stor psykisk påkjenning.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 #10 Skrevet 6. juli 2009 Fryktelig lei meg for deg! Jeg ble også forlatt av smaboeren og er nesten oppi samme situasjon, du savner å ha en du kan være glad i, men jeg vet ikke om den personen virkelig finnes? er vedkommende da til å stole på når jeg har blitt forlatt av en annen med problemer i køen og sittende alene i bunnen!!!! Jeg vil bare si en ting: Jeg har alltid trodd at det verste skjer av manfolk, men dritsekker finnes både av kvinner og menn. Synd at jeg, du og andre med gode hjerter og trofaste mennesker skal komme borti disse dritsekkene, vi fortjente bedre enn dem!
Cashpink Skrevet 6. juli 2009 #11 Skrevet 6. juli 2009 Utrolig trist at sånt skjer. Har selv vært i dine sko, men etter ett par år så trives jeg utmerket alene. (er like gammel som deg også.) Jeg var riktignok ikke gift enda, men på tur til å bli det. Det var trist en stund, det tok noen måneder før jeg var klar for å møte livet utenfor forhold/kjærlighetssorgen. Ser du har fått mange gode forslag til aktivteter/sysler som du kan drive med. Jeg hadde samme mening som deg om at det å dra på byen ikke var noe for meg mens jeg var i forhold, men som singel synes jeg det er utrolig gøy. (ikke vet jeg hvorfor, men har vel noe med at jeg ikke må stå til ansvar for noen.) Dessuten så er det ekstremt lett å bli kjent med nye folk der da. Kanskje en liten anbefalling om å prøve seg ut på byen når du er klar for det om en stund, bare for å se om det er morsomere da. (med tanke på forhold 16 - 24 så har du ikke kunnet erfare byen som singel, fri frank gutt..)
Gjest brutal_mann Skrevet 7. juli 2009 #12 Skrevet 7. juli 2009 Pul andre damer. Forøvrig så er deet bare til å bestille seg en månedsbillett med inerrail og oppleve Europa.
Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 7. juli 2009 #13 Skrevet 7. juli 2009 Pul andre damer. Forøvrig så er deet bare til å bestille seg en månedsbillett med inerrail og oppleve Europa. Har været i din situsjon og kan bare si det kommer til og gå opp og ned en liten periode. Til og med innenfor samme time. Det er helt j....lig. Men det blir bedre du vil få mer avstand og det kommer flere og flere dager der du har det bra. Tenk på det negative som hun gjorde og bruk det. snakk med familie og venner snakk snakk snakk får det ut bare mas. De som har været igjennom det samme som deg vil forstå deg. begynn og tenk litt mer på andre damer, begynn gjerne litt forsiktig. Nettdate kan være en god ting vis du ikke liker byen. Gå på fester og prøv og ha det gøy. vet det ikke frister særlig akkuratt nå, men når du først har begynt begynner du og tenke på noe annet en liten periode. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå