Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! :goodbye:

Altså... vi fikk beskjed på første møtet med IVF seksjonen at når vi begynte med alt sammen så måtte mannen bruke regnfrakk...

jeg begynner nå den 11 med sprayen, jeg har eggløsning idag og vanligvis vil jo vi da :sengekos:, men siden jeg begynner med spray denne PP'en.. er det da sånn at vi må begynne å ta på regnfrakk???

Håper noen vet... vil ikke ta sjansen på noenting liksom!!

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dere burde begynne med kondom når du starter på sprøyter.

Skrevet

Hmm... først da ja...

så det er ingen fare om vi ikke bruker det nå? sprayen kan ikke skade en evt spire?

Gjest Gjest
Skrevet

Sprayen skader ikke ett evnt foster nei, det gjør egentlig ikke sprøytene heller.

Det er litt forskjellige meninger om dette, noen klinikker sier bruks kondom fra du starter på spray, andre sier fra du starter på sprøyter. Vi gjorde ingen av delene, føltes tåpelig å plutselig beskytte seg mot en graviditet.

Sprayen skal jo hindre en EL så muligheten for å bli gravid når man går på sprøyter er veldig liten, da har ikke sprayen fungert.

Skrevet

Vi har ikke fått beskjed om dette i det hele tatt. Er hos Aleris. I info brosjyren sto det at spray ikke vil være farlig for et embryo. Og som tidligere skrevet skal man jo i prinsippet ikke kunne ha EL når man har gått på spray, og dette vil de jo også skjekke med ultralyd, i alle fall hos Aleris.

Skrevet

Hmm... OK...

grunnen til at vi skulle brukt kondom var ikke for å forhindre vanlig graviditet, men graviditet utenfor livmoren var visst økt sjanse for om man ble gravid samtidig som at man fikk hormoner... eller no...

Tror nok jeg vil være på den sikre siden... begynne når jeg begynner på spray. Better safe than sorry... :)

Takk for svar! :jepp:

Skrevet

De har ikke sagt noe om dette til oss og vi har ikke tenkt stort på det heller. Får en del plager ved bruken av sprayen blant annet som gjør at det ikke blir så mye sex som kan føre til graviditet i perioder ;)

Gjest maybebaby
Skrevet

Jeg har aldri hørt noe om dette, og er nå gravid med ivf.

Sprayene nedregulerer all egen hormonproduksjon, så det er vanskelig å se hva som kunne hende da. Sprøytene modner egg, men disse kommer da ikke heller ut før eggløsningssprøyte er tatt. De siste dagene før egguthenting må mannen uannsett være i sølibat pga spermaprøven. Og de ferreste damer er vel veldig ivrige i sengen rett før uthentingen. Alle er ikke så uheldige som meg som ble hyperstimulert, men ingen føler vel seg helt på toppen akkurat da.

Skrevet
De har ikke sagt noe om dette til oss og vi har ikke tenkt stort på det heller. Får en del plager ved bruken av sprayen blant annet som gjør at det ikke blir så mye sex som kan føre til graviditet i perioder ;)

De sa det veldig klart til oss på møtet... men så glemte jeg når det var snakk om. ringte dit og spurte og da sa de at det gjelder fra hormonsprøytene...

jeg får bare krysse fingrene og håpe at jeg holder meg på de bivirkningene jeg har nå... da er det større sjans for at det blir noe :sengekos: i denne heimen!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...