Gå til innhold

nytt etternavn

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Må man betale for å få nytt pass, førerkort o.l. når en har byttet etternavn etter bryllupet????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder pass så tar du bare med ditt gamle, der skriver politiet inn ditt nye navn og stempler. Tror ikke det koster noen ting. 12

Skrevet

Ja, du må nok det. Jeg har ikke skaffet meg nytt pass enda, men nytt førerkort kostet meg tilsammen den nette sum av kr 395,-!!

Betalte 230 kr for helseattest fra legen, som en ikke får føre på egenandelskortet en gang, og 165 kr til biltilsynet. Helt sinnsykt bare for en plastdings!

Passbilde må du ha med selv også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor måtte du ha helseattest?

Skrevet

Det eneste jeg har trengt er nytt førerkort og bankkort, bankkort betalte jeg ikke noe for. Førerkort koster det samme som et nytt. Så får en jo vikselsatest, og passet skriver en bare inn navnendring i, gjøres hos politiet.12

Skrevet

For å beholde retten til å føre kjøretøy i klasse C1 - opp til 7,5 tonn.

Skrevet

Men den helseattesten måtte du ikke få på nytt ifbm. nytt navn?

Skrevet

Jeg hadde ikke helseattest i hele tatt. Men da jeg kom på Biltilsynet fikk jeg opplyst at alle som ville beholde klasse C1 måtte fornye førerkortet med helseattest før 1.1.2002. Og det ville jeg jo...

Har du allerede fornyet det så vil jeg tro at du ikke trenger ny bare for å forandre etternavnet. Men man vet jo aldri i avgiftskåte Norge...

Skrevet

Denne helseattesten som kreves for å beholde C1 i førerkortet har ingenting med avgiftskåte Norge å gjøre, men et EU-krav... (Norge ER et avgiftstyranni, men i dette tilfellet er det ikke en norsk bestemmelse som ligger bak faktisk...)

Skrevet

Jada, jeg visste jo egentlig det...hadde bare "fortrengt" det et lite øyeblikk.

God natt og takk for påminnelsen!! icon_smile.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...