Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

En jeg bor med er utrolig dårlig på å ta hensyn til folk rundt seg. Når folk ligger på sofaen og hviler/sover smeller han med ytterdører og skuffer, og tramper opp og ned trapper. Om natten ser han gjerne film, med surround-anlegget på full guffe slik at bassen gjør at hele huset dirrer. Selv om andre rydder opp hans rot, gjør han aldri det i gjengjeld (ofte rydder han ikke etter seg selv heller).

Hva er det som gjør at folk ikke klarer å tenke på hvordan andre kan bli berørt av det man selv gjør? Er det så vanskelig å tenke at "okay, siden hun ligger på sofaen og hviler etter jobb kan jeg kanskje skru ned volumet på tv'en litt"? Det hjelper ikke å si fra, man må liksom "mase og kjefte" hver eneste gang.

Tar du hensyn til folk i din egen husholdning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg leier en sokkel, og er veldig glad i å spille høy musikk.

men jeg forsikrer meg alltid at jeg er alene i huset før jeg skrur volumet på det fulleste, spiller svak musikk når det er folk hjemme oppe.

vi deler også varmvannstank, så da kan varmvannet gå fort tomt om vi står for lenge i dusjen. så prøver jeg og ta oppvasken mye senere eller mye tidligere fra når jeg dusjer, eller evnt en dag jeg ikke dusjer nettopp for å ta hensyn til at flere bruker fra samme tank.

da jeg bodde sammen med en venninne så gjorde vi jo litt for hverandre også, hvis hun tok den oppvasken jeg egentlig skulle tatt så tok jeg en ekstra, om jeg vasket og hang opp hennes klær sammen med mine klær så gjorde hun det samme også med mine klær.

synes det er vanlig folkeskikk og ta hensyn til andre rundt seg, hvis ikke skaper det sånn missnøye som du beskriver, og det er jo ikke noe koselig!

kan du/dere ikke si fra til denne fyren da om dette?

Gjest Gjest
Skrevet
En jeg bor med er utrolig dårlig på å ta hensyn til folk rundt seg. Når folk ligger på sofaen og hviler/sover smeller han med ytterdører og skuffer, og tramper opp og ned trapper. Om natten ser han gjerne film, med surround-anlegget på full guffe slik at bassen gjør at hele huset dirrer. Selv om andre rydder opp hans rot, gjør han aldri det i gjengjeld (ofte rydder han ikke etter seg selv heller).

Hva er det som gjør at folk ikke klarer å tenke på hvordan andre kan bli berørt av det man selv gjør? Er det så vanskelig å tenke at "okay, siden hun ligger på sofaen og hviler etter jobb kan jeg kanskje skru ned volumet på tv'en litt"? Det hjelper ikke å si fra, man må liksom "mase og kjefte" hver eneste gang.

Tar du hensyn til folk i din egen husholdning?

Selvsagt, dette hørtes ikke særlig fint ut. Når kvelden er her,så liker jeg å være oppe litt lengre. han skal tidligere på jobb. jeg har nesten ikke lyd på tv,lukker dører veldig stille,og lister meg inn på soverommet.

Bare at folk er i huset uten tv og andre lyder skaper lyder i huset.

jeg passer på å eks dusje før han legger seg. han vokner lett, når han har sovnet.

Skrevet

Noen tenker ikke over sånt, eller så bryr de seg ikke.

Hadde blitt forbanna og sagt hva jeg mente om det. Det er viktig å ta hensyn til andre mennesker når man bor sammen.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Har sagt fra en del ganger, men det virker som om det ikke fester seg. Veldig kjedelig å gjenta noe man tror ikke er så vanskelig å forstå.

Får vel bare fortsette å mase, og satse på at det henger igjen etter hvert :closedeyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...