Gjest Ts Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Pleier du å se hyggelig ut når du går på gata? Vil du bli likt av fremmede?
Gjest KatzenThang Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 (endret) ... Endret 9. juli 2009 av KatzenThang
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Pleier du å se hyggelig ut når du går på gata? Vil du bli likt av fremmede? Jeg prøver å se avvisende ut siden det å gå på gata i Oslo er en evig slalom mellom folk som skal selge deg noe eller tigge noe fra deg. Har ingen spesiell interesse av å bli likt av fremmede.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Jeg går veldig inn for å ha et så trøtt uttrykk som mulig... når jeg går på gaten.... Jeg har lyst til å formidle at alle jeg ser er gjespende, og helst ikke like meg i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Det er noe annet når jeg ikke går på gaten og for eksempel tar min daglige joggetur. Da hender det at jeg ser gal ut for å bane vei. Løp i mot folk i full latterkrampe! Løp etter dem og spør om dem liker deg! Løp og spør om det er hyggelig og Ta en tralletrall pluss et stort smil mens man løper videre..
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 I Oslo prøver jeg faktisk å se sur ut. Har noe med at hvis man smiler til noen her så risikerer man å bli offer for plystring/stygge perverse tilrop og blikk som omtrent kler av deg. Men i Bergen smiler jeg til folk, og de smiler tilbake:)
Gjest Lommerusk Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Jeg prøver å se avvisende ut siden det å gå på gata i Oslo er en evig slalom mellom folk som skal selge deg noe eller tigge noe fra deg. Har ingen spesiell interesse av å bli likt av fremmede. Jeg ser Ånei ut gjennom oslos tiggegater. Så ser du en som ser ånei ut på gaten, så er det meg.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Pleier du å se hyggelig ut når du går på gata? Vil du bli likt av fremmede? nei, jeg ser sur ut(sies det) trenger facelift
Ethereal Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Jeg får høre at jeg ser sur ut. Det passer meg helt fint. Jeg smiler når jeg er full, da
leirbål Skrevet 5. juli 2009 #12 Skrevet 5. juli 2009 Jeg har ingen tanker om å bli likt av fremmede, for de er jo akkurat det- fremmede. Men jeg smiler gjerne, og møter blikkene til de jeg passerer. Det er mange som setter pris på et smil og litt blikk kontakt. jeg har ved et par anledninger fått tilbakemeldinger om at det har betydd enormt mye for noen å få et smil den dagen. Og jeg synes også det er koselig å passere blide mennesker på gaten.
Chakoya Skrevet 5. juli 2009 #13 Skrevet 5. juli 2009 Jeg smiler ofte til fremmede folk på gaten Og får høre at jeg ser blid og hyggelig ut som stråler ut mye energi og glede. Når jeg går med hunden så får jeg utrolig mange smil, og mange som ønsker å ta seg en hundeprat med meg. Får også der høre at jeg og hunden er et pent par som går godt i sammen. Kommunikasjonen og energien våres er veldig fin. Dette ser jeg på som så positivt. Ikke bare får jeg pratet med mennesker, men får også øvd meg i kommunikasjon! Og hunden får trening på sin måte:) (Selv synes jeg det er så koselig å bli smilt til ''der ute'') Et smil kan gjøre så mye.
LadyGaga Skrevet 5. juli 2009 #14 Skrevet 5. juli 2009 Jeg går ganske fort og kan kanskje se sur ut. Er som oftest i min egen verden når jeg er ute og går.
Aradia Skrevet 5. juli 2009 #15 Skrevet 5. juli 2009 Jeg tenker ikke så hardt over hvordan uttrykket mitt blir oppfattet når jeg går på gata, hvorfor skulle jeg det ?
Leanne Skrevet 5. juli 2009 #16 Skrevet 5. juli 2009 Jeg prøver å se blid ut og smiler til de som møter blikket.. Barna mine på 2 og 4 smiler til alle de ser og slår gjerne av en prat med fremmede i butikken... Hvorfor gå rundt å se sure ut da? Har dere det virkelig så travelt at dere ikke orker å smile til de dere møter?
LadyGaga Skrevet 5. juli 2009 #17 Skrevet 5. juli 2009 Hvorfor gå rundt å se sure ut da? Har dere det virkelig så travelt at dere ikke orker å smile til de dere møter? De fleste går vel ikke rundt og ser sure ut med vilje. Smiler noen til meg så smiler jeg selvfølgelig tilbake. Men jeg er ikke så veldig opptatt av å se ut som en solstråle når jeg skal fra A til B (og er som sagt ofte i min egen verden når jeg er ute og går, pga. musikk i ørene).
Gjest *Mim* Skrevet 5. juli 2009 #18 Skrevet 5. juli 2009 Man går jo ikke rundt og smiler og hilser til folk på gata som en annen bygdetulling. Vel, der har du meg. Jeg er nysgjerrig på folk rundt meg og smiler gjerne.
angeleyes Skrevet 6. juli 2009 #19 Skrevet 6. juli 2009 Hvis jeg møter blikket til noen hender det jeg smiler til dem. Synes det er koselig å få smil på gaten, så prøver å smile selv innimellom. Har jeg det travelt eller går i mine egne tanker så har jeg fått høre at jeg ser ganske så sur ut. Det er ikke meningen fra min side, men det er slik jeg er.
Gjest KatzenThang Skrevet 6. juli 2009 #20 Skrevet 6. juli 2009 (endret) ... Endret 9. juli 2009 av KatzenThang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå