Gjest gjest t Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 jeg sliter mye med meg selv som er et problem for meg, jeg vil at alle skal synest godt om meg, så jeg tar alt innover meg, vist jeg får noen negative svar av noen, vist noen sier meg i mot føler meg dom, vist jeg sier noe som ikke er riktig, føler jeg meg dom å tar det innover meg, når noen sier nei sån er det ikke, så kan noen hjelpe meg å kome ut av tanke gangen, få snud litt på meg, vet at folk ikke mener vondt med det dem sier, men tar alt innover meg, hvordan bli fri det
Gjest KatzenThang Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 (endret) ... Endret 9. juli 2009 av KatzenThang
Gjest gjest t Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 hvordan lære hvordan en kan være glad i seg selv da, må være vanskelig, jeg tør knapt å snakke til folk. for da tror jeg at de ler av meg, å jeg dumer meg ut
summermel Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 jeg sliter mye med meg selv som er et problem for meg, jeg vil at alle skal synest godt om meg, så jeg tar alt innover meg, vist jeg får noen negative svar av noen, vist noen sier meg i mot føler meg dom, vist jeg sier noe som ikke er riktig, føler jeg meg dom å tar det innover meg, når noen sier nei sån er det ikke, så kan noen hjelpe meg å kome ut av tanke gangen, få snud litt på meg, vet at folk ikke mener vondt med det dem sier, men tar alt innover meg, hvordan bli fri det Aner ikke hvordan man blir kvitt det, men jeg kan trøste deg med at jeg har det AKKURAT på samme måte!! Jeg skulle så gjerne blitt kvitt dette, det ødelegger så alt for masse! Tørr ikke trene på treningsstudio pga at jeg er redd for hva folk synes om meg, jeg tørr ikke gå alene i byen for da føler jeg at alle ser på meg og tenker stygge tanker om meg osv.. Det er så utrolig masse jeg ikke tørr å gjøre pga dette, og det er så utrolig irriterende.. Np er det sommer, å vi har utrolig fint vær her, dermed drar nesten alle vennene mine ut å griller å bader, men dette er noe jeg heller ikke tørr, å bade der det er masse folk! Det er jo rett og slett tortur at andre skal se meg i bikini, gush.. Nei disse tankene mine har så å si tatt over hele livet mitt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få livet mitt "tilbake" igjen ...
Ungjenta Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Uff, stakkar :/ Har selv vært der... Dette er kanskje ikke det beste rådet, jeg vet ikke, men en ting du må tenke på er at det er DØNN umulig at ALLE kan like deg. Samme hvor hyggelig og perfekt man er vil det alltid være noen som har en eller annen grunn for å mislike en. Og så må du også huske på at det egentlig ikke er vits i å bruke tiden din på å prøve å ikke virke dum/"feil" foran folk som du ikke kjenner og mest sannsylig aldri blir kjent med. Og så må du jo tenke på at vennene dine er vennene dine for en grunn - hadde de ment alt de sa til deg som negativt hadde hed jo betydd at de ikke likte deg, men hadde de ikke likt deg så hadde de jo ikke hengt med deg. De er glad for deg, og er der for dem. Hvis du virkelig har lyst å forandre deg, hvilket jeg ikke tror du trenger, så kan du spørre en venn du virkelig stoler på, hva ved deg som eventuellt kan gjøre at folk oppfatter deg negativt. Har man dårlig selvtillit, så er det veldig lett å bli såret av det denne vennen kommer til å svare, og eventuellt overkompensere (f.eks h*n sier at man er barnslig, og så tar man det for mye til seg og slutter med alt som er "barnslig" i det hele tatt) men du må huske på at ingen er perfekt og alle har en eller annen feil som irriterer andre, og alle har noe de irriterer seg over ved andre. Du må også huske å tenke gode ting om deg selv, og fokusere på deg du synes er bra ved deg selv. Mange med lav selvtillit svarer "ingenting" når de blir spurt om hva de synes er bra ved dem selv, men hvis man virkelig tenker etter, så finner man alltid noe. Lykke til, håper du får det bedre *klem*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå