Gå til innhold

Skal vi få vannkopper frivillig?

Anbefalte innlegg

Gjest No wonder women
Skrevet

Hei, vi venter besøk av en familie som har fått vannkopper.

Mine to barn er 3 mnd og 3 år. Hva mener dere. Skal vi "ta" smitten nå eller be dem om å la være å kommer.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Mine to barn er 3 mnd og 3 år. Hva mener dere. Skal vi "ta" smitten nå eller be dem om å la være å kommer.

Hva ville dere gjort?

Bli ferdig me det fortest mulig. Når en venninne som er barnelege hørte at en kusine hadde fått vannkopper dro hun øyeblikkelig på besøk og oppfordret sin datter til å kose mye med kusinen.

Gjest Miley
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Mine ble syke i to uker, fikk vannkopper over hele kroppen, gråt seg i søvn og klødde seg til blods.

Ikke noe jeg unner barn midt på sommeren.

Skrevet

Uff, nei høres ikke greit ut, spesielt en baby på 3 mnd. kan jo gjerne slippe vannkopper.. Jeg ville sagt fra om det. De burde uansett ikke komme til dere når de vet det.. det er da ikke noe å utsette andre for?

Skrevet
Uff, nei høres ikke greit ut, spesielt en baby på 3 mnd. kan jo gjerne slippe vannkopper.. Jeg ville sagt fra om det. De burde uansett ikke komme til dere når de vet det.. det er da ikke noe å utsette andre for?

jeg hadde ikke gjort det, kjenner flere som har fått det to ganger,

så hvorfor gi de det nå hvis de likevel kan få det senere også.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 18 år og har ennå ikke hatt vannkopper, så nå gruer jeg meg til jeg selv får barn som antakeligvis kommer til å smitte meg med det! Ville gjerne sett at jeg hadde fått det da jeg var liten, i stedet for å bekymre meg om det nå... Stygge arr blir det også, når man får det som voksen.

Skrevet

Jeg ville latt de komme. "Passer" jo aldri å ha syke barn så det er bare å få det overstått.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gjorde som ts skisserer. Iallfall så visste jeg om risikoen. Nå var det ikke om sommeren da. Min fikk all dritt som kunne følge med så her var barnet sykt i over 3 uker. Jeg brukte fastlege, legevakt og spesialist.

Vil samtidig gi et lite tips.

Bruker barnet ditt medisin for astma som kortison så vil det forverre forløpet av vannkopper. Jeg skulle ønske at jeg hadde visst for da hadde barnet sluppet 3 uker med helvete. Medisinen var da kun forebyggende og jeg kunne fint ha sluttet med den en periode.

Skrevet

Ja få det unnagjort. Jeg var 14 og veldig syk da jeg fikk vannkopper. Jeg hadde feber på 41,7, og var nær ved å legges inn på sykehus så det unner jeg ingen. Da min søster var liten tok mamma henne med på besøk til noen venner som hadde barn med vannkopper for å bli ferdig med det. Hun fikk 3 vannkopper, og ble ikke smittet da jeg fikk mine flere år senere.

Gjest Gjest
Skrevet
jeg hadde ikke gjort det, kjenner flere som har fått det to ganger,

så hvorfor gi de det nå hvis de likevel kan få det senere også.

Med mindre du har svært alvorlig immunsvikt, får du ikke vannkopper to ganger. Ved reaktivering av viruset kan man dog få helvetesild.

Det finnes imidlertid andre virusinfeksjoner med utslett som kan faildiagnostiseres som vannkopper, spesielt ved lettere affeksjon.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville bedt dem bli hjemme, og jeg ville heller ikke dratt på besøk til andre med syke barn. Det finnes de som slipper unna vannkoppene helt. Ikke en sykdom jeg unner andre om den kan unngås.

Skrevet
Jeg ville bedt dem bli hjemme, og jeg ville heller ikke dratt på besøk til andre med syke barn. Det finnes de som slipper unna vannkoppene helt. Ikke en sykdom jeg unner andre om den kan unngås.

:Nikke:

For øvrig vet man faktisk ikke hvor dårlige barn blir av vannkopper, og å smitte et 3 måneders gammelt spedbarn med en potensielt meget farlig sykdom med vilje, er galskap.

Datteren til noen jeg kjenner fikk vannkopper da hun var halvannet år. Hun ble så syk at hun var inne til observasjon et par døgn, og hun var dekket med vankopper fra topp til tå - til og med inni skjeden hadde hun vannkopper.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge er vannkopper smittsomt da? Jeg trodde smittefaren var over ganske fort.

Gjest Gjest
Skrevet
Datteren til noen jeg kjenner fikk vannkopper da hun var halvannet år. Hun ble så syk at hun var inne til observasjon et par døgn, og hun var dekket med vankopper fra topp til tå - til og med inni skjeden hadde hun vannkopper.

Hvordan i alle dager oppdaget de det?

Jeg var selv veldig syk med vannkopper, og ville definitivt unngått å smitte noen med vilje.

• Liker 1
Skrevet

De oppdaget det på sykehuset.

Gjest Gjest
Skrevet

Her er litt informasjon fra lommelegen spørsmål om vannkopper

Vannkopper er som regel ikke farlig, men kan føre til brennkopper, øyebetennelse, lungebetennelse og i svært sjeldne tilfeller hjernehinnebetennelse.

Gjest Gjest
Skrevet
De oppdaget det på sykehuset.

Men hvordan? Er det vanlig å undersøke vagina innvendig hos småbarn med barnesykdommer?

• Liker 1
Gjest Miley
Skrevet
Men hvordan? Er det vanlig å undersøke vagina innvendig hos småbarn med barnesykdommer?

Om ungen klør så gjør de sikkert det. De må jo sjekke om det da er vannkopper eller noe annet som kan kureres/lindres.

Skrevet

Hva ville dere gjort?

Jeg ville bedt dem ikke om å komme.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville også bedt dem om å ikke komme. Mine barn har akkurat hatt det og minsten på 15 mndr fikk det desidert verst. Han var dekket av vannkopper og klødde mye. Det er 10-21 dagers inkubasjonstid så du kan risikere at de får det i august når det ofte er varmt. Varme gjør at vannkoppene klør mer:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...