Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 min samboer sa at han skulle på grillparty idag, dernest skulle han på byen. Greit nok, han er ikke ofte på byen, kanskje en gang i måneden MEN de gangene han drar så kommer han ALLTID sent. Han sier han er hjemme til et tidspunkt men kommer alltid senere og sier aldri fra. Sist gang var det et styr, da kom han par timer senere enn han lovet og sa ikke fra. Da sa jeg til han at dette var siste gangen! Så sender han meg en sms i kveld om jeg kan hente han kl3. Greit nok. jeg sitter oppe og venter, og drar mot byen i 2 tiden. ringer han, og han sier at han ikke trenger å bli hentet. En kamerat skulle kjøre han hjem. jeg blir forbanna og sier at nå starter det hele på nytt. han sier at han lover å være hjemme før 3!!. klokken blir 3, klokken blir 4 og nå er den 5! mobilen er slått av, mest sannsynlig er det batteriet. MEN, når man er to timer forsinket klarer man alltids å si fra via noen andre. Den kameraten som skulle kjøre han hjem, har ringt han på hans andre telefon (som ligger hjemme hos meg) kvart over 3, hvilket betyr at han ikke akkurat satt på med han. Så her ligger jeg, jeg får ikke sove og ødlegger hele natten. får ikke tak i han og er bekymret! Samtidig som jeg er illsint! Jeg vet at han kommer hjem med en tåpelig unnskyldning om ett eller anna og at han ikke fikk sagt fra..Så må jeg lissom finne meg i det og saken er glemt, til neste gang..... Men nei, ikke denne gangen. Jeg akter å virkelig demonstrere..Det går jo ikke inn..han tar det jo ikke til seg selvom heg blir sint og kjefter...Nå vil jeg virkelig gjøre noe aktivt, noe som gjør at han forstår! Aller mest skulle jeg ønske jeg hadde et sted å dra nå, slik at han kom hjem til tomt hus! Men nok er nok! Jeg vil ikke ha en slik kjæreste!!!! Og jeg vil at han skal forstå!!!!
Gjest Maxtor Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Om jeg forstår dette rett. Han drikker kanskje en gang i måneden, og de få gangene så vil han være ute en stund? Ikke for å virke usympatisk, men er ikke du litt kontrollerende nå? Ikke sitt oppe å vent...la han finne sin egen skyss hjem.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 min samboer sa at han skulle på grillparty idag, dernest skulle han på byen. Greit nok, han er ikke ofte på byen, kanskje en gang i måneden MEN de gangene han drar så kommer han ALLTID sent. Han sier han er hjemme til et tidspunkt men kommer alltid senere og sier aldri fra. Sist gang var det et styr, da kom han par timer senere enn han lovet og sa ikke fra. Da sa jeg til han at dette var siste gangen! Så sender han meg en sms i kveld om jeg kan hente han kl3. Greit nok. jeg sitter oppe og venter, og drar mot byen i 2 tiden. ringer han, og han sier at han ikke trenger å bli hentet. En kamerat skulle kjøre han hjem. jeg blir forbanna og sier at nå starter det hele på nytt. han sier at han lover å være hjemme før 3!!. klokken blir 3, klokken blir 4 og nå er den 5! mobilen er slått av, mest sannsynlig er det batteriet. MEN, når man er to timer forsinket klarer man alltids å si fra via noen andre. Den kameraten som skulle kjøre han hjem, har ringt han på hans andre telefon (som ligger hjemme hos meg) kvart over 3, hvilket betyr at han ikke akkurat satt på med han. Så her ligger jeg, jeg får ikke sove og ødlegger hele natten. får ikke tak i han og er bekymret! Samtidig som jeg er illsint! Jeg vet at han kommer hjem med en tåpelig unnskyldning om ett eller anna og at han ikke fikk sagt fra..Så må jeg lissom finne meg i det og saken er glemt, til neste gang..... Men nei, ikke denne gangen. Jeg akter å virkelig demonstrere..Det går jo ikke inn..han tar det jo ikke til seg selvom heg blir sint og kjefter...Nå vil jeg virkelig gjøre noe aktivt, noe som gjør at han forstår! Aller mest skulle jeg ønske jeg hadde et sted å dra nå, slik at han kom hjem til tomt hus! Men nok er nok! Jeg vil ikke ha en slik kjæreste!!!! Og jeg vil at han skal forstå!!!! Stakkars deg,for en upålitelig idiot av en kjæreste.Han har ikke rent mel i posen han.Dra til noen og gjør deg utilgjengelig i par dager så tullingen kan se hvordan føles det.
CeeCee Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Trodde ikke voksne menn trengte innetider jeg... Han har sikkert havna på nach og sovnet hos en kompis.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 pleier mobilen hans å gå tom for batteri de gangene han er ute på byen alene...? og kommer senere hjem enn avtalt...?
Gjest KatzenThang Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 (endret) Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Vet ikke om det er dette med at du er alvorlig og seriøst redd for at noe skal ha skjedd med han? at han feks har havnet i trøbbel og ligger på sykehuset. -Eller at du har et stort kontrollbehov og hysteri som du kanskje burde mate litt mer, slik at du slipper å ha en voksen kjæreste som kan ta vare på seg selv i noen timer i mnd :\ Endret 5. juli 2009 av KatzenThang
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Trodde ikke voksne menn trengte innetider jeg... Han har sikkert havna på nach og sovnet hos en kompis. Signerer denne... Kan da umulig være noe stort problem når det er en gang i måneden det dreier seg om?!?
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 samboeren min har fortsatt ikke kommet hjem fra han var ute i natt han,sikkert vært på nach og nå sover han over hos kompis. Han har sikkert har det kjempe artig inatt Jeg driver da ikke å kjefter og smeller for detta,da det skjer en gang iblant.. Man må stole på kjæresten sin!! Man kan da ikke gi kjæresten sin innetider,det blir for dumt mener jeg...
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 1) Dere må være enige om hvilke regler som gjelder. Fullstendig enige helt inn i hjerterota. 2) Dere er ikke enige om reglene - og det må dere ta konsekvensen av. Han får kjeft, du går rundt med angst. Eller: dere gjør det slutt på forholdet. Du kan ikke sitte og diktere hva han skal gjøre og ikke! Vil han ikke, så vil han ikke. Det er teit av ham å si at han stadig skal komme hjem - og ikke gjøre det, men det er ditt valg å bli hos denne teitingen. Det er din feil at du opplever dette nok en gang. Du må gi slipp på kontrollen eller gå! Rabalder hjelper overhodet ingenting annet enn å ødelegge forholdet og gjøre mannen enda mer redd for å komme hjem neste fest. PS: Vi har hatt samme problem. Rabalder på rabalder på rabalder hjalp ikke en dritt. Så en dagen derpå hentet jeg ham ikke der han sto midt i ødemarka. Jeg pakket sakene mine og gikk. For en stund. De festene han har vært på til nå har han vært edru på (lettere å holde seg helt edru enn litt beruset), til helga skal han på samme type fest som jeg ikke hentet på. Og avtalen er klar: han kommer ikke hjem den natta.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Avtaler om når ham må komme hjem? Hvorfor må dere avtale når han skal komme hjem da, er han en liten gutt som må ha meldeplikt til mamma? Når mannen min går på byen legger jeg meg til å sove. Han kommer hjem når han kommer. Jeg hadde nok blitt litt bekymret om han ikke gav beskjed om han gikk på nachpiel og sovnet slik at han ikke var i senga når jeg våknet om morgenen. Men jeg ville bare blitt bekymret fordi dette ville vært så ulikt ham. Hadde jeg vært kjæresten din hadde jeg kanskje vært like barnslig (som det du er ved å gi ham en innetid han må følge) og på trass ikke kommet hjem når jeg skulle og gjerne sovnet hos en kompis. Har man det kjekkt på byen så har man det kjekkt, å si "nei, jeg må hjem fordi jeg avtalte med dama at jeg måtte være hjemme før kl 3" er ikke akkurat det som er poppulært blandt kompisene. Jeg skjønner ikke hva som er så galt med at han er lenge ute. Du sier det er ok at han er ute, men at det alltid blir så seint. Hva gjør de siste timene i forskjell? Du virker veldig kontrollerende og usikker, men det er ikke rett å forsøke å kontrollere mannen din på grunn av dette likevel.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Men ærlig talt! Det var da litt mer enn at han er sen! Dama satt jo oppe og ventet på ham og dro til byen midt på natta fordi HAN hadde bedt henne om å hente ham! JEG hadde ikke giddet å ha særlig tålmodighet med denslags. Ville dere menn virkelig hatt det, dersom dere var på vei i bilen midt på natta for å hente dama som heller ville feste videre? Hvis du nå virkelig er tilgivende, så ikke gidd å hente ham noe mer i hvert fall. Ellers så er jeg absolutt enig i at voksne mennesker ikke skal trenge å ha innetider. Blitt plaget med denslags selv. Men voksne mennesker skjønner kanskje også at de som er glad i dem gjerne vil vite om de fortsatt lever når fraværet går ut i de tidlige morgentimer. Men da er han vel full og sover et sted, ja, ja...
ciba Skrevet 5. juli 2009 #12 Skrevet 5. juli 2009 En eier da ikke verandre, er jo voksene mennsker. må stole på verandre, eneste jeg kansje hadde blit sur for, var at ikke han møtte fram til tidspunkte i byen, men tror jeg hadde led av det å, å tenkt, jaja så godt at han koser seg med kompisene sine,, så hadde jeg kjørt hjem å lakt meg igjen, en er i forhold er en to personer, for meg er frihet veldig viktig, at en ikke eier verandre, men stoler på veandre
Gjest KatzenThang Skrevet 5. juli 2009 #13 Skrevet 5. juli 2009 (endret) Dama satt jo oppe og ventet på ham og dro til byen midt på natta fordi HAN hadde bedt henne om å hente ham! JEG hadde ikke giddet å ha særlig tålmodighet med denslags. Nei, det er jo ikke greit med den slags. Med mindre det er noe som skjer hver gang han er ute. Kanskje han blander drosjenummer og dama sitt nummer i alkoholtåka ellernoe? Haha. Man kan jo la være å ha tlf på om natta slik at man ikke blir vekket av den slags. Eller mulig han ikke burde få lov til å ha tlf nå lenger. Endret 5. juli 2009 av KatzenThang
Gjest Catwoman Skrevet 5. juli 2009 #14 Skrevet 5. juli 2009 Skjønner at det er kjedelig når du kjører til byen midt på natta for å hente han, også skal han ikke bli hentet likevel. Men du vet hvordan han er - så dubør vel ta lærdom av det snart. 1. Når han sier han er hjemme kl da eller da, overhør det - for du vet at han uansett ikke er hjemme da . Dumt av han å si at han skal være hjemme til en tid når han uansett ikke holder det, det er jeg enig i. Han burde heller si at han ikke vet når han kommer hjem 2. si nei til å komme å hente han midt på natta - han får ta en taxi eller noe hjem. Så slipper du å sitte oppe å vente . 3. legg deg til å sove. Han kommer når han kommer, ingen vits i å bekymre seg om han blir sen - hadde noe skjedd hadde du fått vite om det med en gang.
CeeCee Skrevet 5. juli 2009 #15 Skrevet 5. juli 2009 Jeg hadde nok blitt litt sur om jeg satt oppe halve natta for å hente ham, og var på vei men fikk tlf om at han ikke ville bli hentet likevel. MEN jeg hadde ikke giddet å sitte oppe til halv sju for å vente på at han skulle komme hjem. Jeg hadde gått og lagt meg når jeg var hjemme igjen. Jeg er ikke mora hans! I ettertid hadde jeg hatt en samtale med ham og sagt at neste gang han skal ut trenger han ikke si når han kommer hjem.
aline Skrevet 5. juli 2009 #16 Skrevet 5. juli 2009 Jeg hadde nok kunnet latt meg irriterer av å bli bedt om å hente, og ikke fått beskjed om at han hadde endret mening før ETTER at jeg var dratt.... DET skjønner jeg at du reagerer på. Bortsett fra det, skjønner jeg ikke problemet. Han er en voksen mann er han ikke? Han styrer i utgangspunktet sitt eget liv, og han flyr ikke ute hver helg og blir borte til neste dag særlig ofte? Har han vært utro mot deg? Har han gitt deg noen grunn til å tro at han er utro mot deg? Dersom han før har vært utro, så kan jeg kanskje skjønne deg bedre, men dersom han ikke har vært det, og heller ikke har gitt deg noen grunn til å tro at han vil være det, så skjønner jeg ikke behovet ditt for at han skal komme hjem til en viss tid. Etter hva jeg skjønner, har det gått over denne tiden flere ganger, men han har alltid kommet hjem, bare "for sent"..... hva er da problemet? Hvorfor krever du innetid på en voksen mann?
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 5. juli 2009 #17 Skrevet 5. juli 2009 min samboer sa at han skulle på grillparty idag, dernest skulle han på byen. Greit nok, han er ikke ofte på byen, kanskje en gang i måneden MEN de gangene han drar så kommer han ALLTID sent. Han sier han er hjemme til et tidspunkt men kommer alltid senere og sier aldri fra. Sist gang var det et styr, da kom han par timer senere enn han lovet og sa ikke fra. Da sa jeg til han at dette var siste gangen! Så sender han meg en sms i kveld om jeg kan hente han kl3. Greit nok. jeg sitter oppe og venter, og drar mot byen i 2 tiden. ringer han, og han sier at han ikke trenger å bli hentet. En kamerat skulle kjøre han hjem. jeg blir forbanna og sier at nå starter det hele på nytt. han sier at han lover å være hjemme før 3!!. klokken blir 3, klokken blir 4 og nå er den 5! mobilen er slått av, mest sannsynlig er det batteriet. MEN, når man er to timer forsinket klarer man alltids å si fra via noen andre. Den kameraten som skulle kjøre han hjem, har ringt han på hans andre telefon (som ligger hjemme hos meg) kvart over 3, hvilket betyr at han ikke akkurat satt på med han. Så her ligger jeg, jeg får ikke sove og ødlegger hele natten. får ikke tak i han og er bekymret! Samtidig som jeg er illsint! Jeg vet at han kommer hjem med en tåpelig unnskyldning om ett eller anna og at han ikke fikk sagt fra..Så må jeg lissom finne meg i det og saken er glemt, til neste gang..... Men nei, ikke denne gangen. Jeg akter å virkelig demonstrere..Det går jo ikke inn..han tar det jo ikke til seg selvom heg blir sint og kjefter...Nå vil jeg virkelig gjøre noe aktivt, noe som gjør at han forstår! Aller mest skulle jeg ønske jeg hadde et sted å dra nå, slik at han kom hjem til tomt hus! Men nok er nok! Jeg vil ikke ha en slik kjæreste!!!! Og jeg vil at han skal forstå!!!! Skjønner deg godt jeg, har litt av det samme problemet selv. Jeg syns ikke det er det verste at han er ute, men problemet er løgnen om når han skal komme hjem og at han ikke holder det..da blir jeg irritert.
Inwe Skrevet 5. juli 2009 #18 Skrevet 5. juli 2009 Som alle andre sier, det jeg hadde blitt sur for var å ha kjørt til byn for å hente han for å så fått beskjed om at han ikke trengte å bli henta allikevel. Om det hadde skjedd en gang hadde jeg bare sagt det var unødvendig så hadde jeg dratt hjem å lagt meg, men om det hadde gjentatt seg hadde jeg blitt sur. Når det er sagt er jeg eller ikke for innetider i et forhold. Kjærsten min har også sagt han skal være hjemme 3 og ikke kommet hjem før i 7 tiden, men da har han vel bare kost seg da, jeg har virkelig ikke tatt noe skade av dette, da jeg antagelig har sovet siden 12-1 tiden. Kjæresten min er ofte ute uten meg. Eller, vi drar somregel ut sammen, men han liker å gå rundt i byn etter utestedene er stengt eller dra på nach til en kamerat, noe jeg ikke er alt for stor fan av, så da ender det med at jeg drar hjem og han kommer senere. Det er da virkelig ikke noe problem. Andre ganger er han på spillekvelder hos kamerater og sier han skal være hjemme 11, og jeg ringer 11 og han sier han skal bli en time til, jeg ringer 12 og sånn fortsetter det, til jeg går å legger meg. Det er da aldri noe problem, så lenge jeg vet min kjære er ute å har det gøy er jo jeg fornøyd også. Privatliv er viktig!
Gjest nobilian Skrevet 5. juli 2009 #19 Skrevet 5. juli 2009 Her i huset blir vi begge irritert over brutte avtaler, men så avtaler vi heller ikke tidspunkt i slike situasjoner. Hun kommer hjem når hun vil og ringer om hun trenger skyss. Det gjelder begge veier, selvsagt. Å begynne kjøreturen for å hente, men deretter måtte snu, er frustrerende. Skjønner irritasjonen over den.
Cata Skrevet 5. juli 2009 #20 Skrevet 5. juli 2009 Jeg hadde nok blitt litt sur om jeg satt oppe halve natta for å hente ham, og var på vei men fikk tlf om at han ikke ville bli hentet likevel. MEN jeg hadde ikke giddet å sitte oppe til halv sju for å vente på at han skulle komme hjem. Jeg hadde gått og lagt meg når jeg var hjemme igjen. Jeg er ikke mora hans! I ettertid hadde jeg hatt en samtale med ham og sagt at neste gang han skal ut trenger han ikke si når han kommer hjem. Enig i denne. Han ville fått så hatten passet for å avlyse henting når jeg allerede var underveis, men bortsett fra det så tror jeg ikke jeg ville hatt noen avtale om hjemkomst. Det finnes da taxi? Regner med at en voksen mann er såpass voksen at han klarer å komme seg hjem selv, ellers er han muligens ikke voksen nok til å gå på by'n i det hele tatt .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå