Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #1 Skrevet 31. juli 2003 Heisann! Jeg er 167 og veier ca 118 kg. Har i lengre tid forsøkt å gå ned, men har nå innsett at det er bare sånn jeg er. Nå ønsker jeg meg et barn til. I det forrige svangerskapet la jeg på meg en haug med kilo, og jeg er litt redd det samme skal skje denne gangen. Er det noen som kjenner til denne situasjonen og/eller kan gi noen råd???
Gjest lmari Skrevet 31. juli 2003 #2 Skrevet 31. juli 2003 Tror jeg ville snakket med legen din, jeg. Skjønner at det er en vanskelig situasjon, fordi jeg er overvektig selv. Men å være overvektig er en en av de verste tingene du kan gjøre mot ditt ufødte barn.. Legg fram problemstillingen for legen, så tror jeg han/hun vil hjelpe deg. Feks finnes det et legemiddel som heter Reductil som kanskje kan hjelpe deg.. Legen kan gi deg gode råd og kanskje også hjelpe deg med å gå ned i vekt.
Gjest Poirot Skrevet 31. juli 2003 #3 Skrevet 31. juli 2003 Vet at på www.barnimagen.no ar de et eget diskusjonsforum som heter 80+ eller noe sånt, som er for overvektige gravide. Der er det nok mange med gode råd.
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2003 #4 Skrevet 2. august 2003 kjære gjest! Jeg har hatt samme problemet selv. Jeg er 168cm, og var 119 kg da jeg ble gravid sist. Vi hadde prøvd i noen år å bli gravid,men mistet håpet. Plutselig oppdaget jeg at jeg var gravid, og det halvveis i svangerskapet :o . Vekten kan være et lite problem, for de det blir tyngre å gå gravid. For barnet er det selvfølgelig det du spiser under svangerskapet som teller. Jeg fikk en sunn frisk gutt i januar, og jeg var heldig og tok av mens jeg var gravid + etterpå. Er nå nede i ca.101kg. Mens det var i første svangerskap jeg la på meg de ekstra kiloene. Jeg har alltid vært litt stor, men gi ikke opp håpet. Vekten trenger ikke å være noe problem. Jeg så nå at du spør etter råd, og jeg prøvde å endre livsstil før jeg viste atb jeg var gravid. Jeg gikk på slanke kurs som het "Ny lisstil", og selv om jeg ikke holdt det helt etterpå så spiste jeg mer regelmessig med ca3-4 timer mellom måltidene, spiste frukt og grønnsaker i mellom hvis jeg ble sulten. Og drakk mye vann. Vekk med brus o.l. Brusen er min store fiende. Lykke til og jeg håper at du får ønsket ditt oppfylt. Klem fra fish ps. Nå er det på tide å prøve å skjerpe seg igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå