kaprifolen Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Vet ikke om dette er riktig tema å legge denne tråden på, siden de fleste som er aktive her, kanskje har dyr selv, og er klar over farene! Men jeg blir så j***** forbanna over alle disse inkompetente idiotene som hiver fra seg søpla si over alt! Ikke bare er det ren latskap, uintelligent, egoisme og ødeleggende, men det fører også til mye irritasjon og fare for våre firbeinte venner! Når du knuser ei flaske, fordi du ikke gidder å ta den med deg, hive i søpla e.l, så er dette til litt bekymring for bilister/syklister, og til fare for hundene våre! Oppe ved butikken vår, har det kommet til et punkt hvor jeg nærmest må bære bikkja over plassen pga glass. Har en hund med forholdsvis herdete poter, men det er også en jaktbikkje, som jeg ikke vil risikere en ødelagt pot for, siden denne vil være til stor smerte for henne, og i verste fall frata henne muligheten til å bruke instinktene sine i skogen. Og hva med alle de som hiver fra seg sjokolade hist og her!?!?!? Har aldri tenkt over dette så mye før jeg fikk hund! Sjokolade kan være som gift for hunder, og idag er femte gangen på kort tid jeg må ta kjevegrep på hunden og pelle ut papir, sjokolade, nøttebiter etc!!! Papir på goooood vei ned i halsen, med resultatet en bikkje som høres ut som en blanding av snorking, astmaanfall og kvelning.... PELL MED DERE SØPLA, FOR F***!!!!!!!!! :sur: :slår:
Gjest Lunis Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Jeg er helt helt enig! Jeg syns også de som har hund kan bli 150% bedre til å plukke med seg hundredritt, så man ikke må lukte og tråkke på det, for det er tilfellet hvor jeg bor - det er absolutt overalt og styret gjør ingenting. Det er sjenerende og jeg hater å ikke kunne gå rett fram uten å være helt sikker på om jeg har en stinkende hundredritt under skoen min.
kaprifolen Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2009 Jeg er helt helt enig! Jeg syns også de som har hund kan bli 150% bedre til å plukke med seg hundredritt, så man ikke må lukte og tråkke på det, for det er tilfellet hvor jeg bor - det er absolutt overalt og styret gjør ingenting. Det er sjenerende og jeg hater å ikke kunne gå rett fram uten å være helt sikker på om jeg har en stinkende hundredritt under skoen min. Er helt enig!!! Jeg plukker ALLTID opp etter hunden min! En gang hun var litt gåen i magen, og bæsjet så mange ganger på tur at jeg gikk tom for poser, gikk jeg faktisk tilbake til stedet og plukket opp etterpå... Ringte først på hos de som eide huset hun bæsjet foran, men de var ikke hjemme. Så da var det hjem å hente pose, og tilbake for å plukke opp. Har du hund, har du ansvar.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 Jeg kaster aldri søppel på gaten enten det er papir, matrester eller glass/andre flasker. Jeg er syklist selv og det er frustrerende med alle glasskårene på sykkelveier og fortau. Samtidig så hadde det ikke gjort noe om det ble satt ut flere søppelspann.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Og hva med alle de som hiver fra seg sjokolade hist og her!?!?!? Har aldri tenkt over dette så mye før jeg fikk hund! Sjokolade kan være som gift for hunder, og idag er femte gangen på kort tid jeg må ta kjevegrep på hunden og pelle ut papir, sjokolade, nøttebiter etc!!! Det var jeg faktisk ikke klar over! Men nå er jeg ikke en av de som slenger fra meg sjokolade på veien heller - jeg eter rubbel og bit selv! Men hva skjer med hunder om de spiser sjokolade da? Og hvor store mengder skal til før de merker noe?
kaprifolen Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2009 (endret) Det fungerer som en form for gift for hunder, i varierende grad etter størrelse og mengde sjokolade inntatt. Hunden til venninna mi kan fint finne på å glefse i seg sjokoladeskåla i et uaktsomt øyeblikk, men den veier 35 kg, og en mindre hund kunne dødd av en mindre mengde. Her er utklipp fra en utfyllende artikkel om emnet, for de interesserte! "Sjokolade dreper hunden din At det er forskjell på hva du og hunden din synes lukter og smaker godt, har du sikkert merket, men viste du at noen matvarer som du liker, kan koste hunden din livet. En plate mørk kokesjokolade kan være nok til å ta livet av en hund på 22 kilo! Vi mener det så godt, men denne sjokoladeplaten er nok til å gjør denne hunden alvorlig syk. I verste fall ta livet av den. Innlegg endret grunnet kopirett. Resten av artikkelen kan finnes her Trampe -mod- Endret 5. juli 2009 av Trampe
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #7 Skrevet 4. juli 2009 Tusen takk for informasjonen, det var skremmende hvor lite som skal til!
Aftensol Skrevet 4. juli 2009 #8 Skrevet 4. juli 2009 (endret) Jeg vil også slenge på at jeg har sett at de selger kakaobønne bark på blant annet plantasjen.. Tror det var det det het, det var i hvertfall bark med kakaobønner i... Det er også kjempe farlig for hunder! Skjønner ikke at de selger det... Hunden til foreldrene mine elsker i hvertfal å spise barken som ligger i bedene hjemme.. Fant litt info om det: http://www.norskshibaklubb.net/kakaobark-e...5844-77959.html "- Hittil har dette vært ukjent kunnskap hos dem som selger barken. Nå går Agrobark ut med opplysningene til alle forhandlerne!." Men jeg har ikke sett på pakken om det står advarsler der.. Skal i hvertfall sjekke neste gang jeg er et sted de selger det! Endret 5. juli 2009 av Aftensol
kaprifolen Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2009 Hmmm... Synes det var rart, ja! :klø: Står det advarsel på pakken, i det minste?
Gjest nextlife Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Det står ikke advarsel på pakken, og mattilsynet krever ikke slik merking. Det er vel heller forventet at hundeeiere holder seg oppdatert på hva som er helsefarlig for hunder, og holder hundene sine i bånd slik at de ikke kommer i kontakt med slik kakaobark eller andre ting som er helseskadelig for hundene.
kaprifolen Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. juli 2009 Jeg holder alltid min i bånd, unntagen på inngjerdede områder hvor vi leker og trener... (Kun gressmatte der) Men hvis hunden min snapper til seg en bit bark fra bedet et sted vi er på besøk, synes jeg ærlig talt det er litt rart at det forventes at både jeg og "bedeier" skal vite at dette kan være livsfarlig... Jeg har aldri hørt om kakaobark før, og med mindre bedeier er meget godt opplyst om både hunder og hageprodukter, er det ikke sikkert at h*n heller vet at dette er farlig.... Resultat: Hunden blir syk og slapp, ingen aner at hunden har fått i seg kakao, og man avventer før man går til dyrlege (slik man gjør med mennesker som er slappe en kveld), og før man oppdager det, kan det være for seint... Trist potensiellt scenario, når alt som hadde krevdes, var en liten linje tekst på pakken....
Gjest KatzenThang Skrevet 5. juli 2009 #12 Skrevet 5. juli 2009 (endret) Det er bedre å kaste søppel i disse søppeldunkene som finnes overalt, i tillegg blir søppelmannen glad når du gjør det. Fred! Endret 5. juli 2009 av KatzenThang
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2009 #13 Skrevet 5. juli 2009 Det står ikke advarsel på pakken, og mattilsynet krever ikke slik merking. Det er vel heller forventet at hundeeiere holder seg oppdatert på hva som er helsefarlig for hunder, og holder hundene sine i bånd slik at de ikke kommer i kontakt med slik kakaobark eller andre ting som er helseskadelig for hundene. Akkurat. Og hvordan skal du vite at du må holde hunden borte fra bed x men ikke y? Dette ville jeg aldri gitt meg på som hundeeier, protester. Merking på pakken er ikke nok, det burde ikke være lov. Men en god start er selvsagt merking.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2009 #14 Skrevet 5. juli 2009 Det er bedre å kaste søppel i disse søppeldunkene som finnes overalt, i tillegg blir søppelmannen glad når du gjør det. Fred! Jeg skulle i grunnen ønske at de fantes overalt, men det gjør de ikke. Her i Bergen er det alt for få av dem når man ferdes litt utenfor Torgalmenningen. De kjente turløypene har dem, sykkel/gangveien langs Store Lungegårdsvann har dem ikke.
Gjest KatzenThang Skrevet 5. juli 2009 #15 Skrevet 5. juli 2009 Jeg skulle i grunnen ønske at de fantes overalt, men det gjør de ikke. Her i Bergen er det alt for få av dem når man ferdes litt utenfor Torgalmenningen. De kjente turløypene har dem, sykkel/gangveien langs Store Lungegårdsvann har dem ikke. Ja, slike ting er litt kjedelig i grunn. Man kan ringe kommunen og gi beskjed om at det er svært savnet i det området:)
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #16 Skrevet 7. juli 2009 Akkurat. Og hvordan skal du vite at du må holde hunden borte fra bed x men ikke y? Dette ville jeg aldri gitt meg på som hundeeier, protester. Merking på pakken er ikke nok, det burde ikke være lov. Men en god start er selvsagt merking. Vel, så lenge det ikke er ditt bed holder du hunden unna, hvis det er ditt bed bruker du det trygge produktet Enklere blir det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå