Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest i.i
Skrevet

Jeg betalte for ca 1 mnd siden ned siste rest av en inkasso sak jeg har hatt. Dette var en sak som hovedsaklig var hos Dnb, men ble jo overført til Lindorf da ting ble som de ble.

Men, som sagt nå har jeg betalt inn dette og jeg lurer på hvor lang tid vil det kunne ta før jeg kan søke om lån?

Jeg søkte for morro skyld ett masterkortlån hos Dnb, samme bank som jeg altså hadde gjelden, men jeg fikk brev om at de på "nåværende tidspunkt" ikke kunne tilby meg dette. Jeg søkte mest for morro skyld, litt for å se om jeg nå KAN ta lån, men er absolutt ingen krise at jeg ikke får det enda. Men jeg lurer jo på når jeg kan forvente å kunne få ett lån da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Jeg fikk beskjed fra Lindorf og fra DNBNor at jeg kunne ta lån så fort all gjeld er nedbetalt og at det har blitt registrert.

Sistnevnte kan ta litt tid om du ikke purrer på dem da, men fikk iallefall beskjed om at det ikke skulle ta ett visst antall år för man evnt kunne ta lån og slikt

Skrevet

Vil tro du får lån i andre banker, har du betalt gjelden din skal eventuelle betalingsanmerkninger fjermes.

Skrevet

Når betalingsanmerkningen er slettet er det fritt frem for å søke om lån. Vær oppmerksom på at hvis inkassosaken din gjaldt et lån el. hos DnB NOR eller en annen bank, kan det ta noen år før det er mulig å få lån i den banken igjen selv om betalingsanmerkningen er slettet.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Når betalingsanmerkningen er slettet er det fritt frem for å søke om lån. Vær oppmerksom på at hvis inkassosaken din gjaldt et lån el. hos DnB NOR eller en annen bank, kan det ta noen år før det er mulig å få lån i den banken igjen selv om betalingsanmerkningen er slettet.

Nå haster det ikke med å ta noe lån enda, men om en ikke kan ha mulighet til å ta noen lån før noen år, så kan jeg like godt skifte bank så fort som mulig. Får se, kanskje jeg sender de en mail og spør de. ;)

Skrevet
Nå haster det ikke med å ta noe lån enda, men om en ikke kan ha mulighet til å ta noen lån før noen år, så kan jeg like godt skifte bank så fort som mulig. Får se, kanskje jeg sender de en mail og spør de. ;)

Skal du ha lån i samme bank som du tidligere har hatt en inkassosak, bør du kunne vise at du nå har kontroll over økonomien din. Det må være nok positive forhold med kundeforholdet ditt til at det veier opp for det som har vært negativt tidligere. Du må passe på at kontoen din holder seg i pluss og du bør også ha startet sparing.

Ts skriver ikke noe om hva slags type lån det er snakk om. Forbrukslån eller kredittkort ville jeg være forsiktig med å skaffe, spesielt om du har hatt betalingsproblemer tidligere. Gjelder det boliglån bør du ha spart deg opp en buffer og en del egenkapital før du søker på dette (de fleste banker krever minst 10 % egenkapital). Hvis du ikke har klart dette, og tidligere hadde hatt økonomiske problemer, vil nok banken være skeptisk til om du er i stand til å betjene et lån.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Skal du ha lån i samme bank som du tidligere har hatt en inkassosak, bør du kunne vise at du nå har kontroll over økonomien din. Det må være nok positive forhold med kundeforholdet ditt til at det veier opp for det som har vært negativt tidligere. Du må passe på at kontoen din holder seg i pluss og du bør også ha startet sparing.

Ja, det er nok gode poeng. Har riktignok skaffet meg en sparekonto men det er i en annen bank. Men vil forsøke å legge opp litt ekstra i den banken jeg har nå også, ettersom jeg nå har mulighet til det.

Ts skriver ikke noe om hva slags type lån det er snakk om. Forbrukslån eller kredittkort ville jeg være forsiktig med å skaffe, spesielt om du har hatt betalingsproblemer tidligere.
Det var en søknad på mastercard på kun kr; 10 000 og det var egentlig mest for å "se om jeg fikk lån nå", men jeg var nok litt kjapp. ;)

Ang, gjelden så var det kredittkort gjeld, men jeg føler ikke at det er noen risiko for at det skal bli for mye gjeld som det ble. Altså, jeg skjønner at banken kan tenke det, men de kjenner jo ikke historien bak heller, så det er igrunn greitt. Jeg har gjort mine dummheter absolutt, men når jeg tenker meg om så var det kanske ikke det med det økonomiske som var det værste, men at jeg "overtok" samboer sine problemer. Men, men gjort er gjort... nå er det bare til å se fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...