Gå til innhold

Dere som har felles barn: bruker dere like mye tid på venner/hobby

Tidsbruk på egne interesser ift mannen  

5 stemmer

1. 1. Bruker du like mye tid på deg selv som det mannen din gjør?

• Vi bruker like mye tid
      2
    • Han bruker mer tid enn meg
      2
    • Jeg bruker mer tid enn han
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter med inntrykket av at menn generelt reiser på flere turer med venner/ byturer / bruker tid på egne hobbyer enn det kvinner gjør i forhold hvor det er barn.

Stemmer dette inntrykket?

Videoannonse
Annonse
Gjest womenwomen
Skrevet
Jeg sitter med inntrykket av at menn generelt reiser på flere turer med venner/ byturer / bruker tid på egne hobbyer enn det kvinner gjør i forhold hvor det er barn.

Stemmer dette inntrykket?

Nå er jeg heldigvis ikke lenket fast med unger - men jeg har inntrykk av at desverre er det bestandig dama som må forsake sine hobbier og sosiale liv - for å sitte hjemme å passe felles unger .Menn TAR seg den fritiden de vil ha uansett ved å rett og slett gi F i både husarbeid og unger og dame- ikke uvanlig desverre . Lest 100 tråder over kvinner som klager over dette .Og blir så skuffet over at de føler seg som alenemødre selv når de bor sammen med barnefaren ...

Mange mødre opplever de får MER fritid for seg selv - etter at de gikk ifra barnefar ....enn da de bodde sammens med barnefar . Ganske ille .Hørt t.o.m veninner uttrykker de har mer fritid som alenemor nå - forde faren har ungene annenhver helg og 1- 2 dag i uka o.l

Skrevet

Hos oss er det dessverre blitt slik at mannen bruker mye tid på hobbyer, mens jeg gjør veldig lite. Flere faktorer spiller inn, men jeg jobber bevisst med å prøve å jevne det ut fordi jeg ikke trives med situasjonen. Jeg har aldri vært "flink" til å løsrive meg fra sønnen min, det er nok en instinkt som sitter i mamma-delen av meg:) Mannen har alltid hatt 2-3 hobbyer han setter av faste kvelder i uka til, og dette er hellig! Jeg er mer fleksibel hvis jeg skal noe, derfor blir det lettere ofret for noe annet. Skal jobbes med!!!

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet

Da ungene var små så ble hans ting prioritert fremfor mitt - alltid. Men det skyldes at han spilte fotball på et ganske høyt nivå som krevde mye tid.

Men jeg hadde ofte ungene med på kamper og turneringer - måtte liksom gjøre det beste utav det.

Nå når ungene er voksne så nyter jeg å kunne disponere tiden som jeg ønsker. Trener flere dager i uken, treffer venninner - eller rett og slett slenger meg ned i godstolen med en bok.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men mitt inntrykk er det samme som Tingeling sitt, når jeg ser på omgangskretsen min. Det er første og fremst kvinner som gjør endringer i livet når de får felles barn. Synd men sant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...