Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Min mann kaller en tidligere nettvenninne som han har svært sporadisk kontakt med for vennen når han skriver ml til henne. For meg blir dette helt feil, da jeg kun ville brukt dette ordet til noen som står meg veldig nær. Han er ikke enig i det.

Kaller dere hvem som helst for vennen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kaller en god venninne av meg "kjære" ved enkelte anledninger, uten at det ligger noen intensjoner bak det. Hvorfor må absolutt alt tolkes i negativ retning?

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet
Min mann kaller en tidligere nettvenninne som han har svært sporadisk kontakt med for vennen når han skriver ml til henne. For meg blir dette helt feil, da jeg kun ville brukt dette ordet til noen som står meg veldig nær. Han er ikke enig i det.

Det varierer vel fra person til person. Men jeg har ikke så mye til overs for det.

Jeg ville vel ha brukt det overfor noen som står meg nært.

Er heller ikke særlig glad for at "hvem som helst" bruker det overfor meg.

Skrevet
Jeg kaller en god venninne av meg "kjære" ved enkelte anledninger, uten at det ligger noen intensjoner bak det. Hvorfor må absolutt alt tolkes i negativ retning?

Hvem har sagt noe om at det tolkes i negativ retning? jeg anser overhodet ikke et ord som vennen som negativt, det er vel heller et svært positivt ladet ord vil jeg tro

Skrevet
Det varierer vel fra person til person. Men jeg har ikke så mye til overs for det.

Jeg ville vel ha brukt det overfor noen som står meg nært.

Er heller ikke særlig glad for at "hvem som helst" bruker det overfor meg.

enig med deg. For meg ville det blitt rart om noen jeg ikke kjente godt kalte meg noe sånt..

Gjest Gjest
Skrevet
enig med deg. For meg ville det blitt rart om noen jeg ikke kjente godt kalte meg noe sånt..

Ja, det er det for meg også. Jeg blir faktisk litt irritert av det.

Mulig det er jeg som er sær... :skratte:

Som sagt, jeg bruker det kun på den som står meg nært.

Jeg har vært medlem på et forum, og en av brukerene der pleier slenge på "mor" etter nicket. Sikkert veldig godt ment.... Men jeg får fnatt av det.

Gjest Maxtor
Skrevet

Syns ikke vennen er noe ille å si . Hadde han derimot sagt elskede, hadde jeg blitt litt i tvil =D

Gjest Gjest
Skrevet
Syns ikke vennen er noe ille å si . Hadde han derimot sagt elskede, hadde jeg blitt litt i tvil =D

dette er jo da en tidligere flørt på nettet så for meg blir det helt feil.

ikke skjønner jeg hvorfor man skal oppretholde kontakten med noen man tidligere flørtet med på nettet og aldri har møtt heller, men det er nå en annen sak

Gjest Maxtor
Skrevet

Jeg opprettholder kontakten med tidligere flørter på nett. Men må da understreke _tidligere_. Har ingen interesse for de nå lengre. Men de er fortsatt koselig å snakke med. Og ofte er det frigjørende å snakke med noen som kjenner en inn og ut.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Å kalle noen for "vennen" er helt ufarlig! Det betyr ingen verdensting! Selv kaller jeg både mine mannlige og kvinnelige kollega for "vennen" og "kjære". "Vennen" bruker jeg også på mine kunder, og mottar hyggelig respons på det!

Jeg skjønner ikke hvorfor alt skal tolkes negativt!

Endret av Queen B
  • Liker 1
Gjest *smak*
Skrevet

Føler det blir sånn ovenfra og ned holdning når noen kaller noen for vennen jeg.. Vet ikke hvorfor det bare føles sånn...

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker det ikke, men vet at en god del strør om seg med slike uttrykk uten at de legger noe spesielt i det.

Gjest Gjest
Skrevet
Å kalle noen for "vennen" er helt ufarlig! Det betyr ingen verdensting! Selv kaller jeg både mine mannlige og kvinnelige kollega for "vennen" og "kjære". "Vennen" bruker jeg også på mine kunder, og mottar hyggelig respons på det!

Jeg skjønner ikke hvorfor alt skal tolkes negativt!

Hadde jeg vært kunde hos deg, så ville du ha fått grei bekjed om å kutte ut "vennen" snarest.

Jeg har ikke mye til overs for sånt.

Det er ikke alle som har like mye til overs for den type benevninger. ( Som f.eks meg )

Skrevet

Jeg liker ikke ordet "vennen", og føler det er veldig.. Intimt. Hadde ikke likt hvis kjæresten min en gang hadde kalt meg det, liker bare ikke ordet. Men så vil jeg ikke bli kalt "kjære" heller. Er generelt lite glad i slike kjælenavn.

Skrevet

Hadde aldri godtatt at noen kalte meg vennen, enten det var i privat eller profesjonell sammenheng. Mannen min gjør det, men han er mannen min. I alle andre sammenhenger ville jeg opplevd det som nedlatende.

At noen finner seg i å bli kalt vennen av folk de har et kundeforhold til kan jeg bare ikke fatte. Jeg hadde avsluttet kundeforholdet umiddelbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...