Gå til innhold

TV2 HD og RiksTV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at TV2 begynte å sende i HD, har jeg fått problemer med å se på kanalen. Det går seg som regel til dersom kanalen står på en 5 minutters tid, men i starten henger bildet seg helt opp. Lyden er normal, men bildet hakker veldig, og samme bilde kan stå på skjermen i flere minutter selv om lyden fortsetter som vanlig.

Har HD klar TV og HDMI kabel mellom rikstv-dekoder og tv. Har prøvd å stille inn HD innstillinger på TV, men til ingen nytte.

Men noe gjør jeg tydeligvis feil, ingen problemer med andre kanaler. Bor i luftlinje bare 200 m direkte fra senderen, så dette kan heller ikke være problemet..

Hmm.. Noen som har samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkesant det er kjipern når det lagger og henger seg opp i lange stillbilder? Hvis du har rikstv-dekoder hjelper det å restarte dekoderen for minnerens?

Skrevet

Restarte dekoderen? Som å bare skru den av og på? Skrur av dekoderen hver kveld før vi legger oss, så dette har vi i såfall gjort mange ganger..

Hmm kanskje jeg må ringe RiksTv, for slik skal det jo ikke være..

Skrevet

Ja jeg mener skru den av og på når det er stillbilder ja. Det tar jo lang tid, men ofte det eneste som hjelper. Om ikke må du ringe rikstv og spørre dem selv hvorfor det skjer hele tida?

Gjest tomscan
Skrevet

Har du en boks fra Humax. I så fall jobbes det med problemet og ny software er på gang for for å løse problemet.

• 4 uker senere...
Skrevet

Ja har humax. Men problemet er løst nå. Plutselig begynte downloading av nye oppdateringer, og vips funket alt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...